Polsat SuperHit Festiwal stracił 300 tys. widzów. Hitem kabarety
Drugą edycję Polsat SuperHit Festiwalu oglądało średnio 2,24 mln widzów, o 300 tys. mniej widzów niż zeszłoroczną odsłonę widowiska. Polsat w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 17,77 mln zł.
SuperHit Festiwal na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 27 do 29 maja br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 2,24 mln widzów, co przełożyło się na 20,53 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Widownia festiwalu rosła z dnia na dzień. Pierwszy dzień imprezy śledziło 1,63 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 15,88 proc. i 15,54 proc. udziału.
Drugi dzień festiwalu, gdy w Operze Leśnej odbywały się dwa koncerty - „Radiowy przebój roku” oraz „Czterdziestka Zbigniewa Wodeckiego”, oglądało średnio 1,82 mln widzów przy udziałach na poziomie 16,97 proc. i 16,09 proc.
Zdecydowanie największą popularnością cieszyły się niedzielne kabarety. Transmisja tych występów zgromadziła 3,36 mln widzów (odpowiednio 28,46 proc. i 29,33 proc. udziału).
Widownia poszczególnych dni festiwalu
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
Data | AMR | SHR% | AMR | SHR % |
27-05-2016 | 1 627 350 | 15,88% | 657 917 | 15,54% |
28-05-2016 | 1 821 480 | 16,97% | 726 384 | 16,09% |
29-05-2016 | 3 357 059 | 28,46% | 1 479 334 | 29,33% |
Średnio: | 2 237 485 | 20,53% | 939 709 | 20,50% |
SuperHit Festiwal miał o 300 tys. widzów mniej niż pierwsza edycja muzycznego wydarzenia, którą rok temu (tj. w okresie od 29 do 31 maja ub.r.) śledziło średnio 2,54 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 21,49 proc. i 21 proc.
Polsat w czasie transmisji z festiwalu był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 12,89 proc. zajęła TVP1, trzecia była stacja TVN (8,72 proc.), a czwarta - TVP2 (6,01 proc.). Polsat wygrał z konkurencją również w grupie komercyjnej. Na drugim miejscu uplasował się tutaj TVN, a dalsze miejsca zajęły: Jedynka i Dwójka.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji imprezy
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Polsat - Polsat SuperHit Festiwal | 2 237 485 | 20,53% | 939 709 | 20,50% |
TVP1 | 1 404 760 | 12,89% | 510 559 | 11,14% |
TVN | 950 630 | 8,72% | 571 443 | 12,47% |
TVP2 | 655 042 | 6,01% | 237 782 | 5,19% |
Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 17,77 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal z reklam przyniósł 14,13 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Polsat SuperHit Festiwal w ubiegłym roku zastąpił organizowany przez 12 lat Sopot TOPtrendy Festiwal. Władze stacji uznały, że formuła imprezy powinna obejmować nie tylko sprzedaż płyt, ale i częstotliwość odtwarzania utworów w radio.
Dodajmy, że ostatnią edycję Sopot TOPtrendy Festiwalu w 2014 roku śledziło średnio w Polsacie 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wyniósł odpowiednio 21,76 proc. i 24,36 proc.
Oglądalność Sopot TOPtrendy Festiwalu i Polsat SuperHit Festiwal rok po roku
Impreza | Rok | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR% | SHR % | ||
Sopot TOPtrendy Festiwal | 2003 | 1 890 998 | 17,07% | 19,65% |
2004 | 1 424 122 | 13,53% | 14,74% | |
2005 | 2 351 697 | 22,55% | 27,25% | |
2006 | 2 374 237 | 21,31% | 24,99% | |
2007 | 2 219 808 | 20,72% | 22,86% | |
2008 | 2 561 147 | 25,95% | 27,97% | |
2009 | 2 836 924 | 27,39% | 28,01% | |
2010 | 2 304 645 | 20,22% | 22,63% | |
2011 | 2 572 739 | 23,52% | 26,17% | |
2012 | 2 716 381 | 24,02% | 26,90% | |
2013 | 2 304 427 | 21,32% | 22,87% | |
2014 | 2 622 269 | 21,76% | 24,36% | |
Polsat SuperHit Festiwal | 2015 | 2 538 228 | 21,49% | 21,00% |
2016 | 2 237 485 | 20,53% | 20,50% |
W kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc.
Dołącz do dyskusji: Polsat SuperHit Festiwal stracił 300 tys. widzów. Hitem kabarety