Polsat liderem tygodnia, udział TVP1 w 16-49 spadł poniżej 6 proc. Hitami seriale TVP, „Wiadomości” przed „Faktami”
W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajął Polsat. Stacja ta na pierwsze miejsce awansowała wśród widzów w grupie komercyjnej. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującego Polsatu w okresie od 2 do 8 maja 2016 roku zmniejszył się o 0,15 pkt. proc. do 11,27 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,58 pkt. proc. i wyniósł 10,35 proc.
Podium uzupełnia TVP1, która wyrównała swój najniższy tygodniowy udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce. Wynik tej stacji to 9,58 proc., po spadku o 0,37 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,89 proc.; w dół o 0,56 pkt. proc.).
Warto dodać, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 41,75 proc. do 40,09 proc.
Z kolei sumaryczny udział top 20 stacji w badanym okresie wyniósł 71,50 proc., po spadku o 0,88 proc.
Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN24 (3,92 proc.; do góry o 0,06 pkt. proc.), TV Puls (3,68 proc.; + 0,35 pkt. proc.), TV4 (również 3,68 proc.; + 0,18 pkt. proc.), TVP Info (3,07 proc.; + 0,03 pkt. proc.), Puls 2 (1,82 proc.; + 0,09 pkt. proc.), TV6 (1,59 proc.; + 0,16 pkt. proc.), TVP Rozrywka (1,22 proc.; + 0,14 pkt. proc.), Stopklatka TV (1,11 proc.; + 0,09 pkt. proc.), Polsat News (1,08 proc.; + 0,05 pkt. proc.), TVP3 (0,99 proc.; + 0,09 pkt. proc.), Polo TV (0,96 proc.; + 0,15 pkt. proc.) i TVN Style (0,83 proc.; + 0,15 pkt. proc.).
Wszyscy 4+ | 25.04.2016 - 01.05.2016 | 02.05.2016 - 08.05.2016 | Dynamika | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % | W pkt. proc. |
1 | Polsat | 690 431 | 11,42% | 681 002 | 11,27% | -0,15% |
2 | TVN | 660 763 | 10,93% | 625 112 | 10,35% | -0,58% |
3 | TVP1 | 601 759 | 9,95% | 578 438 | 9,58% | -0,37% |
4 | TVP2 | 571 462 | 9,45% | 536 820 | 8,89% | -0,56% |
5 | TVN24 | 233 268 | 3,86% | 236 906 | 3,92% | 0,06% |
6 | TV PULS | 201 133 | 3,33% | 222 508 | 3,68% | 0,35% |
7 | TV4 | 211 626 | 3,50% | 222 016 | 3,68% | 0,18% |
8 | TVP INFO | 183 609 | 3,04% | 185 283 | 3,07% | 0,03% |
9 | TVN7 | 225 072 | 3,72% | 176 799 | 2,93% | -0,79% |
10 | Puls 2 | 104 453 | 1,73% | 110 132 | 1,82% | 0,09% |
11 | TV6 | 86 442 | 1,43% | 96 114 | 1,59% | 0,16% |
12 | TTV | 92 653 | 1,53% | 95 656 | 1,58% | 0,05% |
13 | TVP Seriale | 94 827 | 1,57% | 92 666 | 1,53% | -0,04% |
14 | Polsat2 | 84 388 | 1,40% | 85 748 | 1,42% | 0,02% |
15 | TVP Rozrywka | 65 133 | 1,08% | 73 914 | 1,22% | 0,14% |
16 | Stopklatka | 61 921 | 1,02% | 67 138 | 1,11% | 0,09% |
17 | Polsat News | 62 207 | 1,03% | 65 334 | 1,08% | 0,05% |
18 | TVP3 | 54 639 | 0,90% | 59 825 | 0,99% | 0,09% |
19 | Polo TV | 49 217 | 0,81% | 57 750 | 0,96% | 0,15% |
20 | TVN Style | 41 207 | 0,68% | 49 911 | 0,83% | 0,15% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansował Polsat. Stacja ta jednak zmniejszyła udział o 0,19 pkt. proc. do 12,65 proc. Na drugie miejsce spadł TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 12,48 proc., po utracie udziału o 0,72 pkt. proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła Dwójka - udział tej stacji wyniósł 7,91 proc., po spadku o 0,34 pkt. proc. Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka, która w tym ujęciu zanotowała kolejny najsłabszy wynik w historii - po raz pierwszy udział tej stacji w grupie komercyjnej spadł poniżej 6 proc. (w dół o 0,24 pkt. proc. do zaledwie 5,90 proc.).
Warto dodać, że przewaga Jedynki nad piątą w rankingu stacją TV Puls (4,09 proc. udziału) wyniosła zaledwie 1,81 pkt. proc., a jej strata do Dwójki wyniosła 2,01 pkt. proc.
Wszyscy 16-49 | 25.04.2016 - 01.05.2016 | 02.05.2016 - 08.05.2016 | Dynamika | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % | W pkt. proc. |
1 | Polsat | 294 940 | 12,84% | 297 260 | 12,65% | -0,19% |
2 | TVN | 303 257 | 13,20% | 293 290 | 12,48% | -0,72% |
3 | TVP2 | 189 365 | 8,25% | 185 789 | 7,91% | -0,34% |
4 | TVP1 | 141 017 | 6,14% | 138 590 | 5,90% | -0,24% |
5 | TV PULS | 91 968 | 4,00% | 96 039 | 4,09% | 0,09% |
6 | TV4 | 85 651 | 3,73% | 93 885 | 4,00% | 0,27% |
7 | TVN7 | 82 861 | 3,61% | 77 226 | 3,29% | -0,32% |
8 | TVN24 | 55 378 | 2,41% | 55 549 | 2,36% | -0,05% |
9 | Puls 2 | 48 715 | 2,12% | 49 835 | 2,12% | 0,00% |
10 | TTV | 45 109 | 1,96% | 47 053 | 2,00% | 0,04% |
11 | TV6 | 39 376 | 1,71% | 43 817 | 1,86% | 0,15% |
12 | TVP Seriale | 44 356 | 1,93% | 40 866 | 1,74% | -0,19% |
13 | Polsat2 | 30 719 | 1,34% | 32 720 | 1,39% | 0,05% |
14 | Polo TV | 30 006 | 1,31% | 30 358 | 1,29% | -0,02% |
15 | TVP INFO | 25 943 | 1,13% | 30 181 | 1,28% | 0,15% |
16 | Stopklatka | 27 196 | 1,18% | 28 918 | 1,23% | 0,05% |
17 | Polsat Film | 13 502 | 0,59% | 25 233 | 1,07% | 0,48% |
18 | TVN Style | 20 725 | 0,90% | 24 313 | 1,03% | 0,13% |
19 | Eska TV | 20 271 | 0,88% | 24 065 | 1,02% | 0,14% |
20 | TVP Rozrywka | 20 793 | 0,91% | 23 873 | 1,02% | 0,11% |
1 2
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem tygodnia, udział TVP1 w 16-49 spadł poniżej 6 proc. Hitami seriale TVP, „Wiadomości” przed „Faktami”
Fakty 2,9 mln widzów