Polsat i TVN liderami tygodnia. Przewaga „Faktów” nad „Wiadomościami” wzrosła do 600 tys. widzów
W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajął Polsat. Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującego Polsatu w okresie od 25 kwietnia do 1 maja 2016 roku zmniejszył się o 0,27 pkt. proc. do 11,42 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,59 pkt. proc. i wyniósł 10,93 proc.
Podium uzupełnia TVP1. Wynik tej stacji to 9,95 proc., po wzroście o 0,37 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,45 proc.; do góry o 0,43 pkt. proc.).
Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN24 (3,86 proc.; do góry o 0,08 pkt. proc.), TV4 (3,50 proc.; bez zmian), TV Puls (3,33 proc.; + 0,18 pkt. proc.), TVP Info (3,04 proc.; + 0,09 pkt. proc.), TVP Seriale (1,57 proc.; + 0,20 pkt. proc.), Polsat News (1,03 proc.; + 0,10 pkt. proc.) i Stopklatka TV (1,02 proc.; + 0,21 pkt. proc.).
Wszyscy 4+ | 18.04.2016 - 24.04.2016 | 25.04.2016 - 01.05.2016 | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | Polsat | 733 013 | 11,69% | 690 431 | 11,42% |
2 | TVN | 722 352 | 11,52% | 660 763 | 10,93% |
3 | TVP1 | 600 541 | 9,58% | 601 759 | 9,95% |
4 | TVP2 | 565 449 | 9,02% | 571 462 | 9,45% |
5 | TVN24 | 236 734 | 3,78% | 233 268 | 3,86% |
6 | TVN7 | 243 706 | 3,89% | 225 072 | 3,72% |
7 | TV4 | 219 780 | 3,50% | 211 626 | 3,50% |
8 | TV PULS | 197 550 | 3,15% | 201 133 | 3,33% |
9 | TVP INFO | 184 862 | 2,95% | 183 609 | 3,04% |
10 | Puls 2 | 111 857 | 1,78% | 104 453 | 1,73% |
11 | TVP Seriale | 86 151 | 1,37% | 94 827 | 1,57% |
12 | TTV | 98 285 | 1,57% | 92 653 | 1,53% |
13 | TV6 | 95 219 | 1,52% | 86 442 | 1,43% |
14 | Polsat2 | 88 835 | 1,42% | 84 388 | 1,40% |
15 | TVP Rozrywka | 59 795 | 0,95% | 65 133 | 1,08% |
16 | Polsat News | 58 486 | 0,93% | 62 207 | 1,03% |
17 | Stopklatka | 50 889 | 0,81% | 61 921 | 1,02% |
18 | TVP3 | 60 589 | 0,97% | 54 639 | 0,90% |
19 | Fokus TV | 56 216 | 0,90% | 50 262 | 0,83% |
20 | Polo TV | 47 653 | 0,76% | 49 217 | 0,81% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Stacja ta zmniejszyła udział o 0,63 pkt. proc. do 13,20 proc. Na drugim miejscu znalazł się Polsat, którego wynik uplasował się na poziomie 12,84 proc., po utracie udziału o 0,31 pkt. proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła Dwójka - udział tej stacji wyniósł 8,25 proc., po wzroście o 0,62 pkt. proc. Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (do góry o 0,05 pkt. proc. do 6,14 proc.).
Wszyscy 16-49 | 18.04.2016 - 24.04.2016 | 25.04.2016 - 01.05.2016 | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVN | 331 569 | 13,83% | 303 257 | 13,20% |
2 | Polsat | 315 316 | 13,15% | 294 940 | 12,84% |
3 | TVP2 | 183 038 | 7,63% | 189 365 | 8,25% |
4 | TVP1 | 145 975 | 6,09% | 141 017 | 6,14% |
5 | TV PULS | 86 788 | 3,62% | 91 968 | 4,00% |
6 | TV4 | 90 546 | 3,78% | 85 651 | 3,73% |
7 | TVN7 | 97 656 | 4,07% | 82 861 | 3,61% |
8 | TVN24 | 54 752 | 2,28% | 55 378 | 2,41% |
9 | Puls 2 | 53 285 | 2,22% | 48 715 | 2,12% |
10 | TTV | 44 038 | 1,84% | 45 109 | 1,96% |
11 | TVP Seriale | 37 770 | 1,58% | 44 356 | 1,93% |
12 | TV6 | 42 629 | 1,78% | 39 376 | 1,71% |
13 | Polsat2 | 31 179 | 1,30% | 30 719 | 1,34% |
14 | Polo TV | 30 129 | 1,26% | 30 006 | 1,31% |
15 | Stopklatka | 20 401 | 0,85% | 27 196 | 1,18% |
16 | TVP INFO | 24 512 | 1,02% | 25 943 | 1,13% |
17 | Fokus TV | 27 491 | 1,15% | 22 345 | 0,97% |
18 | Discovery | 23 915 | 1,00% | 21 496 | 0,94% |
19 | TVP Rozrywka | 20 393 | 0,85% | 20 793 | 0,91% |
20 | TVN Style | 22 112 | 0,92% | 20 725 | 0,90% |
1 2
Dołącz do dyskusji: Polsat i TVN liderami tygodnia. Przewaga „Faktów” nad „Wiadomościami” wzrosła do 600 tys. widzów