Polo TV na czele stacji muzycznych w 2016 roku. 8TV na drugim miejscu
W 2016 roku najpopularniejszym kanałem muzycznym było Polo TV, a na drugim miejscu zadebiutowała 8TV. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja 4Fun Hits & Dance - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Udział naziemnego kanału Polo TV w 2016 roku wyniósł 0,83 proc. W porównaniu do poprzedniego roku spadł o 3,49 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców.
Oczko niżej znalazła się 8TV, której średni udział w rynku telewizyjnym od pierwszego dnia nadawania do końca roku wyniósł 0,39 proc. Jest to nowy kanał Grupy ZPR Media, który 28 września ub.r. na MUX-1 w ramach naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Eskę TV.
Z drugiego na trzecie miejsce spadła Eska TV, która jest dostępna teraz tylko poprzez sieci kablowe i anteny satelitarne oraz w internecie. Jej średni udział w rynku telewizyjnym w całym 2016 roku zmniejszył się o 31,37 proc. do 0,35 proc.
- Decyzja o rebrandingu była i jest słuszna. Wyjście spod mocnej i wyraziście określonej marki Eska TV pozwala nam na szersze dotarcie do widzów i rozwój programów niemuzycznych. Biznesowo daje nam to większy potencjał w budowaniu przychodów z kampanii spotowych, a także z branded contentu i lokowania produktu w produkcjach własnych, co do których mamy ustaloną strategię rozwoju - tak komentuje dla Wirtualnemedia.pl decyzję o rebrandingu Ewa Lampart, dyrektor zarządzająca 8TV. - Eska TV, po ustąpieniu miejsca na MUX-ie 8TV, z naturalnie mniejszym zasięgiem technicznym, pracuje nad rozbudową dystrybucji w stacjach kab-sat oraz w świecie cyfrowym, tworząc wspólny ekosystem, w którym odbiorca będzie dobrze sprofilowany, a treści dopasowane do jego potrzeb - podkreśla.
Czwarta była stacja Disco Polo Music (0,16 proc.; bez zmian), która wyprzedziła 4FunTV (0,15 proc.; w dół o 11,76 proc.).
Na 15. miejscu sklasyfikowana została stacja Nuta.tv HD, która nadaje od września 2015 roku, ale w panelu Nielsena znajduje się od jesieni ub.r. Jej średni udział w okresie od 1 września do 31 grudnia 2016 roku wyniósł 0,01 proc. Taki sam udział zanotował kanał Hip Hop TV, który ruszył w marcu ub.r., a jego oglądalność przez NAM mierzona jest od 1 października ub.r.
Największym wzrostem udziału pochwalić się mogła stacja 4Fun Hits & Dance, której wynik podwoił się do 0,06 proc. (kanał ten awansował z miejsca 10. na 8.).
Stacja | Wszyscy 4+ | Dynamika | |||
2015 | 2016 | ||||
AMR | SHR % |
| SHR % | % | |
Polo TV | 56 480 | 0,86% | 53 875 | 0,83% | -3,49% |
8TV (dane od 01.10.2016) | - | - | 27 136 | 0,39% | - |
Eska TV | 33 399 | 0,51% | 22 679 | 0,35% | -31,37% |
Disco Polo Music | 10 360 | 0,16% | 10 404 | 0,16% | 0,00% |
4FUN.TV [4fun.tv] | 10 834 | 0,17% | 9 744 | 0,15% | -11,76% |
Stars.tv | 4 463 | 0,07% | 4 580 | 0,07% | 0,00% |
VIVA Polska | 5 974 | 0,09% | 4 193 | 0,06% | -33,33% |
4FUN FIT&DANCE [TV.DISCO] | 2 242 | 0,03% | 4 043 | 0,06% | 100,00% |
Kino Polska Muzyka | 4 928 | 0,08% | 3 638 | 0,06% | -25,00% |
Power TV | 2 281 | 0,03% | 3 026 | 0,05% | 66,67% |
4FUN HITS [mjuzik.tv] | 1 918 | 0,03% | 2 968 | 0,05% | 66,67% |
Vox Music TV | 2 744 | 0,04% | 2 631 | 0,04% | 0,00% |
TO!TV [ITV] | 3 090 | 0,05% | 1 945 | 0,03% | -40,00% |
VH 1 [VH1 Europe] | 1 893 | 0,03% | 1 015 | 0,02% | -33,33% |
NUTA.TV (dane od 01.09.2016) | - | - | 783 | 0,01% | - |
Muzo.tv | 711 | 0,01% | 758 | 0,01% | 0,00% |
HIP HOP TV (dane od 01.10.2016) | - | - | 674 | 0,01% | - |
Wśród widzów w grupie wiekowej od 16 do 49 lat w ub.r. również na pozycji lidera znalazło się Polo TV. Udział tego kanału wyniósł 1,34 proc. (bez zmian w porównaniu do 2015 roku). Na drugiej lokacie uplasowała się 8TV (0,67 proc. udziału), która na ostatnie miejsce podium zepchnęła Eskę TV (0,65 proc.; - 29,35 proc.). Największym wzrostem (o 83,33 proc. do 0,11 proc.) pochwalić się mogła również stacja 4Fun Hits & Dance. Na przeciwnym biegunie też tutaj był kanał TO!TV - jego wynik zmalał tutaj o 40 proc. do 0,03 proc.
Stacja | Wszyscy 16-49 | Dynamika | |||
2015 | 2016 | ||||
AMR | SHR % |
| SHR % | % | |
Polo TV | 34 766 | 1,34% | 33 929 | 1,34% | 0,00% |
8TV (dane od 01.10.2016) | - | - | 18 589 | 0,67% | - |
Eska TV | 23 781 | 0,92% | 16 462 | 0,65% | -29,35% |
4FUN.TV [4fun.tv] | 8 395 | 0,32% | 7 604 | 0,30% | -6,25% |
Disco Polo Music | 6 824 | 0,26% | 6 796 | 0,27% | 3,85% |
VIVA Polska | 4 290 | 0,17% | 3 271 | 0,13% | -23,53% |
Stars.tv | 3 420 | 0,13% | 3 233 | 0,13% | 0,00% |
4FUN FIT&DANCE [TV.DISCO] | 1 655 | 0,06% | 2 769 | 0,11% | 83,33% |
Power TV | 1 745 | 0,07% | 2 539 | 0,10% | 42,86% |
Kino Polska Muzyka | 3 383 | 0,13% | 2 410 | 0,10% | -23,08% |
4FUN HITS [mjuzik.tv] | 1 549 | 0,06% | 2 272 | 0,09% | 50,00% |
Vox Music TV | 2 187 | 0,08% | 2 014 | 0,08% | 0,00% |
TO!TV [ITV] | 1 606 | 0,06% | 1 013 | 0,04% | -33,33% |
VH 1 [VH1 Europe] | 1 333 | 0,05% | 746 | 0,03% | -40,00% |
NUTA.TV (dane od 01.09.2016) | - | - | 684 | 0,03% | - |
Muzo.tv | 547 | 0,02% | 682 | 0,03% | 50,00% |
HIP HOP TV (dane od 01.10.2016) | - | - | 539 | 0,02% | - |
W grudniu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów muzycznych w obu grupach wiekowych również było Polo TV. W 4+ jego udział zmniejszył się o 8,82 proc. do 0,93 proc., a w 16-49 - o 5,06 proc. do 1,50 proc.
Drugie miejsce w obu grupach w tym ujęciu zajęła stacja 8TV (udziały na poziomie odpowiednio 0,40 proc. i 0,69 proc.).
Sumaryczny udział 8TV i Eski TV w zeszłym miesiącu wyniósł 0,43 proc. w 4+, podczas gdy w grudniu 2015 roku sama Eska TV miała 0,46 proc. (w 16-49 obie stacje w grudniu ub.r. miały 0,74 proc. udziału, wobec 0,84 proc. samej Eski rok wcześniej).
- Zupełnie naturalnym zjawiskiem są modyfikacje wyników oglądalności po zmianach programowych. Nie wszyscy widzowie, którzy do tej pory oglądali Eskę TV byli ciekawi nowej oferty. Odeszła spora grupa osób w wieku 13-19 lat, przybyło widzów w wieku 20-49. Jest to jednak zgodne z założoną strategią. Musimy pracować nad dalszym pozyskiwaniem widzów starszych w stosunku do widzów Eski TV - mówi Barbara Wiśniewska-Grzesiak, dyrektor programowa 8TV. - W dalszym ciągu będziemy uważnie śledzić wyniki oglądalności, żeby dopasować ofertę tak programową, jaki i muzyczną do oczekiwań nowych widzów - dodaje.
Stacja | Wszyscy 4+ | Dynamika | |||
grudzień 2015 | grudzień 2016 | ||||
AMR | SHR % |
| SHR % | % | |
Polo TV | 73 040 | 1,02% | 67 292 | 0,93% | -8,82% |
8TV | - | - | 28 874 | 0,40% | - |
4FUN.TV [4fun.tv] | 12 187 | 0,17% | 12 269 | 0,17% | 0,00% |
Disco Polo Music | 12 418 | 0,17% | 11 797 | 0,16% | -5,88% |
Stars.tv | 6 008 | 0,08% | 6 942 | 0,10% | 25,00% |
Kino Polska Muzyka | 5 948 | 0,08% | 5 061 | 0,07% | -12,50% |
VIVA Polska | 4 881 | 0,07% | 4 703 | 0,07% | 0,00% |
4FUN FIT&DANCE [TV.DISCO] | 6 569 | 0,09% | 4 392 | 0,06% | -33,33% |
4FUN HITS [mjuzik.tv] | 4 001 | 0,06% | 4 088 | 0,06% | 0,00% |
Power TV | 2 741 | 0,04% | 2 863 | 0,04% | 0,00% |
Vox Music TV | 4 358 | 0,06% | 2 739 | 0,04% | -33,33% |
TO!TV [ITV] | 1 796 | 0,03% | 2 718 | 0,04% | 33,33% |
Eska TV | 33 178 | 0,46% | 1 962 | 0,03% | -93,48% |
VH 1 | 1 321 | 0,02% | 1 612 | 0,02% | 0,00% |
Muzo.tv | 496 | 0,01% | 1 403 | 0,02% | 100,00% |
NUTA.TV | - | - | 907 | 0,01% | - |
HIP HOP TV | - | - | 618 | 0,01% | - |
Wirtualnemedia.pl | |||||
Stacja | Wszyscy 16-49 | Dynamika | |||
grudzień 2015 | grudzień 2016 | ||||
AMR | SHR % |
| SHR % | % | |
Polo TV | 45 207 | 1,58% | 42 652 | 1,50% | -5,06% |
8TV | - | - | 19 667 | 0,69% | - |
4FUN.TV [4fun.tv] | 9 387 | 0,33% | 9 386 | 0,33% | 0,00% |
Disco Polo Music | 7 311 | 0,26% | 7 706 | 0,27% | 3,85% |
Stars.tv | 4 607 | 0,16% | 5 063 | 0,18% | 12,50% |
VIVA Polska | 3 313 | 0,12% | 3 932 | 0,14% | 16,67% |
Kino Polska Muzyka | 3 719 | 0,13% | 3 401 | 0,12% | -7,69% |
4FUN HITS [mjuzik.tv] | 3 132 | 0,11% | 3 262 | 0,11% | 0,00% |
4FUN FIT&DANCE [TV.DISCO] | 4 659 | 0,16% | 3 219 | 0,11% | -31,25% |
Power TV | 1 873 | 0,07% | 2 496 | 0,09% | 28,57% |
Vox Music TV | 3 597 | 0,13% | 1 960 | 0,07% | -46,15% |
TO!TV [ITV] | 689 | 0,02% | 1 785 | 0,06% | 200,00% |
Eska TV | 23 896 | 0,84% | 1 358 | 0,05% | -94,05% |
Muzo.tv | 333 | 0,01% | 1 249 | 0,04% | 300,00% |
VH 1 [VH1 Europe] | 1 122 | 0,04% | 1 101 | 0,04% | 0,00% |
NUTA.TV | - | - | 862 | 0,03% | - |
HIP HOP TV | - | - | 350 | 0,01% | - |
Dołącz do dyskusji: Polo TV na czele stacji muzycznych w 2016 roku. 8TV na drugim miejscu
- Trinny i Susannah ubierają Norwegię
- Jej Szerokość Afrodyta
- Moje szalone włoskie wesele
- Żony za kółkiem
- Sala operacyjna
miedzy 13 a 20 muzyki brak