SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Polityka” sprzedaje najwięcej e-wydań, a „Wprost” najwięcej ich rozpowszechnia

Tygodnikiem opinii z największą sprzedażą elektronicznych wydań była w maju br. „Polityka”, notująca największy wzrost w tej kategorii. Spadek sprzedaży jako jedyny zanotował „Wprost”, ale tytuł ten dystrybuuje bardzo dużą liczbą e-wydań w ramach innych płatnych form rozpowszechniania.

Sprzedaż e-wydań tygodnika „Polityka” (Polityka”) w maju br. wyniosła 8940 egz., czyli aż o 102,4 proc. więcej niż w maju ub.r. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten zanotował największy wzrost w rankingu.

Na drugiej pozycji uplasował się „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) z wynikiem na poziomie 5295 egz. i niewielkim wzrostem, bo wynoszącym tylko 2,12 proc.

Trzecie miejsce zajął „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego sprzedaż e-wydań wyniosła w maju br. 1588 egz. po wzroście o 16,34 proc.

Oczko niżej znalazł się „Wprost” (AWR „Wprost”). W maju jego wydania elektroniczne  sprzedały się średnio w liczbie 1467 proc. Tytuł ten zanotował jedyny spadek w rankingu wynoszący jednak aż 34,57 proc.

>>> „Do Rzeczy” i „Wprost” mocno w dół, zyskała „Polityka (dane za maj 2014)

 „Wprost” jako jedyny tygodnik miał też ogromne rozpowszechnianie e-wydań, które wyniosło aż 65 387 egz. Poza sprzedażą e-wydań obejmuje ono inną płatną dystrybucję e-wydań, czyli m.in. elektroniczne egz. sprzedawane pakietowo np. sieciom hoteli i restauracji oraz innym dużym firmom w ramach umowy z wydawcą.

To właśnie ta elektroniczna forma dystrybucji odpowiada za fakt, że rozpowszechnianie płatne razem „Wprost” w maju br. wyniosło aż 118 103 egz. i było ponad dwa razy wyższe od sprzedaży ogółem tego tygodnika (47 642 egz.). Podobną relację tych dwóch kategorii „Wprost” utrzymuje od kilkunastu miesięcy, o czym regularnie informujemy na Wirtualnemedia.pl (dowiedz się więcej).

- Od dłuższego czasu podkreślamy, że dla nas najważniejszy jest zasięg dotarcia tygodnika. Dlatego gros naszych wysiłków kierujemy na przygotowanie oferty i rozwój e-wydań oraz wydań mobilnych, niezależnie od tego czy mogą być zakwalifikowane do sprzedaży ogółem czy rozpowszechniania płatnego. W tym ostatnim mieści się również sprzedaż do firm oraz na potrzeby programów lojalnościowych oraz innych działań prosprzedażowych - mówi Wirtualnemedia.pl Anna Pawłowska-Pojawa, rzecznik prasowa PMPG. Szczegółów nie ujawnia, bo stanowią know-how wydawcy.

Piąte miejsce w rankingu sprzedaży e-wydań w maju br. zajął magazyn „W Sieci” (Fratria) z wynikiem 1023 egz. i wzrostem względem analogicznego miesiąca ub.r. o 42,28 proc.

W piątym miesiącu br. sprzedaż e-wydań wykazały jeszcze trzy tytuły: „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który sprzedał 841 egz. w tej kategorii, „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie; 333 egz.) i „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”; 310 egz.).

ZKDP

Maj

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Rozpow. e-wydań

Sprzedaż e-wydań

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Rozpow. e-wydań

Sprzedaż e-wydań

Polityka

127411

127411

8940

8940

121313

121313

4417

4417

Newsweek

120811

120786

5295

5295

131931

125281

11685

5185

Do Rzeczy

68550

59625

9088

1588

95087

85587

1365

1365

Wprost

118103

47642

65387

1467

133310

61989

50522

2242

Sieci

77257

77257

1023

1023

92395

92385

719

719

Tyg. Powszechny

18456

18006

841

841

19106

16239

550

550

Gazeta Polska

42113

41380

704

333

52348

51618

0

0

Gość Niedzielny

151556

151556

310

310

135148

134498

300

300

Przegląd

18152

18152

0

0

18529

18529

0

0

Angora

298893

298893

0

0

327257

327257

0

0


W maju br. jedynie dwa tygodniki opinii wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Były to „Polityka”, której liczba sprzedanych egz. w tej kategorii zmalała o 54,49 proc. do 2904 egz. oraz „Tygodnik Powszechny”, notujący wzrost o 20,99 proc. do 1228 egz.

ZKDP

Maj

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Rozpow. mutacji cyfrowych

Sprzedaż mutacji cyfrowych

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Rozpow. mutacji cyfrowych

Sprzedaż mutacji cyfrowych

Polityka

127411

127411

2904

2904

121313

121313

6381

6381

Tyg. Powszechny

18456

18006

1228

1228

19106

16239

1015

1015

Gazeta Polska

42113

41380

0

0

52348

51618

0

0

Gość Niedzielny

151556

151556

0

0

135148

134498

0

0

Newsweek

120811

120786

0

0

131931

125281

0

0

Przegląd

18152

18152

0

0

18529

18529

0

0

Angora

298893

298893

0

0

327257

327257

0

0

Do Rzeczy

68550

59625

0

0

95087

85587

0

0

Sieci

77257

77257

0

0

92395

92385

0

0

Wprost

118103

47642

0

0

133310

61989

0

0


E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana zasadniczo do sprzedaży ogółem. Jednak od ub.r. ZKDP pozwala na zaliczanie sprzedaży mutacji cyfrowych do sprzedaży e-wydań (a w konsekwencji sprzedaży ogółem) w przypadku, gdy w ramach mutacji dostarczana jest też wersja pdf pism tożsama z jego wersją drukowaną

Dołącz do dyskusji: „Polityka” sprzedaje najwięcej e-wydań, a „Wprost” najwięcej ich rozpowszechnia

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kk
Oglądaj całkowicie za darmo bez limitów bez logowania i rejestracji ! filmy online i seriale 2014 LINK: tvline.pl - Najnowsze zrzuty: Piekna i bestia 2014 film fantasy
odpowiedź
User
ekspert
brawo Wprost...

buhahahaha ;)
odpowiedź
User
plusk
Wprost jak zwykle robi jakieś oszukańcze kombinacje aby tylko zafałszować rzeczywistą sprzedaż niezależnie czy to papier czy e-wydanie.
odpowiedź