Politico Europe z 18,2 mln euro przychodów w 2019 roku
Serwis Politico Europe w 2019 r. zanotował wzrost przychodów do kwoty przekraczającej 18,2 mln euro. Większość wpływów pochodzi od płatnych subskrybentów platformy, w 2020 r. przychody mają wzrosnąć o 9 do 11 procent. - Politico w Polsce publikuje około 10 artykułów tygodniowo. Każdy z nich ma po kilkadziesiąt tysięcy wizyt, często grubo powyżej 100 tysięcy. Liczba PVs regularnie rośnie, zwłaszcza w momentach dużych międzynarodowych wydarzeń - komentuje Michał Broniatowski, koordynator Politico w Polsce.
Należący do wydawcy z USA serwis Politico Europe funkcjonuje od 6 lat, w Polsce jest dostępny w lokalnej wersji w ramach współpracy z wydawnictwem RASP oraz platformą Onet.pl. Od kwietnia 2019 r. redaktorem naczelnym Politico jest Matthew Kaminsky, dziennikarz o polskich korzeniach, który kilka lat temu w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiadał, że Politico Europe będzie przede wszystkim patrzył na ręce europejskim i unijnym politykom i urzędnikom.
Firmy źródłem przychodów
Według informacji podanych przez serwis Digiday serwis Politico Europe w 2019 r. uzyskał przychody w wysokości 18,2 mln euro. Roczne wpływy okazały się niższe o 1 proc. rok do roku, zaś z górą 60 proc. przychodów pochodziło z płatnych subskrypcji.
Czytaj także: KKR przejmuje 43,5 procent akcji Axel Springer. Jest największym udziałowcem koncernu
Jak informuje Digiday ponad 20 proc. wzrost zanotowała oferta Politico Pro Intelligence, obecnie korzysta z niej z górą tysiąc firm, w tej grupie ponad 40 proc. podmiotów odwiedza platformę każdego dnia. Średnia wartość rocznego abonamentu z rynku korporacyjnego wynosi ok. 7 tys. euro.
10 artykułów tygodniowo w Polsce
W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Broniatowski, koordynator Politico w Polsce zdradza niektóre dane dotyczące funkcjonowania lokalnej wersji serwisu w naszym kraju. - Politico w Polsce publikuje ok. 10 artykułów tygodniowo – informuje Michał Broniatowski. - Wszystkie pochodzą ze strony głównej politico.eu i wszystkie publikowane są na stronie głównej onet.pl. Każdy z nich ma po kilkadziesiąt tysięcy wizyt, często grubo powyżej 100 tys. Liczba PVs regularnie rośnie, zwłaszcza w momentach dużych międzynarodowych wydarzeń. Żadnych nowych ofert w tej chwili nie planujemy - co najwyżej więcej roboty, w związku z amerykańskimi wyborami, brexitem i debatami nad unijnym budżetem, którym coraz mocniej będzie towarzyszyć debata o przestrzeganiu rządów prawa - zapowiada Broniatowski.
Czytaj także: Donald Trump nadal na wojnie z mediami. Zabrania pracownikom administracji udziału w dorocznej kolacji dla korespondentów
Dołącz do dyskusji: Politico Europe z 18,2 mln euro przychodów w 2019 roku
Pani/pan zdrowy? Obsesje się leczy