SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polacy kochają Egipt i Polskiego Busa, Intercity „Czarną owcą”

Polacy w sieci, w kontekście wakacji, najczęściej dyskutują o Egipcie, Turcji i Bułgarii. Pierwszy kierunek zbiera też najwięcej pozytywnych recenzji. Najlepiej ocenianym przewoźnikiem jest Polski Bus, słabo radzi sobie Intercity - wynika z raportu agencji Re:buzz i SentiOne.
 

Zdecydowanym liderem jest Egipt. Kierunek ten wygrywa zarówno w liczbie dyskusji (3314), jak i pozytywnych recenzji. Pochlebne opinie Egiptowi wystawiane są aż w 34 proc. wątków, negatywne opinie stanowią tylko 1,66 proc., zaś neutralne 64,33 proc. całości. Często Polacy dyskutują też o Grecji (1619) - jednak oceniają ją mniej entuzjastycznie - 18,92 proc. pozytywnych opinii i 7,1 proc. negatywnych. Dużym zainteresowaniem cieszą się też rozmowy o Turcji (1572).

„Superbohaterami” Polaków w badaniu obok Egiptu okazały się jednak Portugalia (28,27 proc. pozytywnych wpisów i 3,14 proc. negatywnych) oraz Bułgaria (25,38 proc. pozytywnych i 1,5 proc. negatywnych).



Największą liczbę dyskusji w badanym okresie w kategorii przewoźnicy wywołali: Polski Bus (31 638), Intercity (30 724) oraz Ryanair (25 739). Ten pierwszy wygrał też w kategorii „Superbohaterzy”, zbierając aż 18,9 proc. pozytywnych recenzji przy 4,59 proc. negatywnych.

Kolejne miejsca zajęły linie lotnicze Air France (14,73 proc. pozytywów) oraz krajowy Eurolot (14,26 proc.). „Czarnymi owcami” - czyli przewoźnikami z większą liczbą negatywnych opinii  niż tych pozytywnych - zostały dwie marki: LOT oraz Intercity.



Najwięcej wątków w kategorii biura podróży dotyczyło Itaki (19 013), Rainbow Tours (7208) oraz TUI Poland (6801). Jednak tylko trzecie biuro trafiło do zestawienia „Superbohaterów” - z imponującą liczbą aż 37,2 proc. pozytywnych recenzji i tylko 0,8 proc. opinii negatywnych.

Pierwsze miejsce - procentowo- zajęło jednak biuro Grecos Holiday, ze wskaźnikami 41,26 proc. pozytywów i 1,73 proc. negatywów. Na podium znalazł się też Funclub (35,31 proc. pozytywnych wątków i 1,45 proc. negatywnych). Żadne z badanych biur nie zanotowało powyżej 2 proc. negatywnych opinii. O ile dyskusje o przewoźnikach to domena mężczyzn, tak o biurach podróży dyskutują głównie kobiety.



- Interakcje z użytkownikami to domena głównie biur podróży, które coraz częściej potrafią rozmawiać i odpowiadać na pytania w czasie rzeczywistym. Bardzo ograniczony dialog z konsumentami prowadzą przewoźnicy, zaś same kraje – jako marki - praktycznie nie prowadzą takiej komunikacji - komentuje wyniki Kamil Sokołowski, dyrektor zarządzający agencji Re:buzz, która jest współorganizatorem raportu.

- Badanie wykazało, że Polacy w planowaniu podróży coraz chętniej wykorzystują internet, szukają porad, dzielą się opiniami i komentują. Internet, jako pierwsze źródło informacji o kierunkach, przewoźnikach i biurach podróży, ma znaczny wpływ na decyzje podejmowane przez klienta - dodaje CEO SentiOne Kamil Bargiel.


Na cele badania przetworzono prawie 194 433 opinii pochodzących z okresu styczeń -  czerwiec 2014 roku, w których pojawiły się frazy związane z badanymi podmiotami.

W badaniu przeanalizowano następujące marki przewoźników: Air Berlin, Air France, Easy Jet, Eurolot SA, Intercity, LOT, Lufthansa, Norwegian Air Shuttle, Polski Bus, SAS, Ryanair oraz WizzAir. Wśród biur podróży badano takie marki, jak: CTI Poland,Ecco Holiday, Funclub, Grecos Holiday, Itaka, Rainbow Tours, Neckerman oraz TUI Poland. Wśród krajów, do których wyjeżdżają Polacy, wyodrębniono: Australię, Brazylię, Bułgarię, Chiny, Egipt, Francję, Grecję, Hiszpanię, Meksyk, Portugalię, Stany Zjednoczone, Tajlandię, Tunezję i Turcję. W przypadku kierunków analizowane były tylko wątki poświęcone podróżowaniu do owych krajów, nie uwzględniając wydarzeń politycznych, społecznych czy sportowych. Klasyfikacja treści była realizowana w oparciu o algorytm analizujący sekcję meta wybranej strony oraz jej adres URL.

Dołącz do dyskusji: Polacy kochają Egipt i Polskiego Busa, Intercity „Czarną owcą”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hela
jeśli chodzi o przewoźników to się zgadzam, sama mam takie obserwacje :) świetnie zrobiony raport!
odpowiedź
User
kasia
Super, ze ktoś się wziął za podsumowanie i zliczenie tego wszystkiego. Co do przewoźników to ja się jak najbardziej z wynikami zgadzam
odpowiedź
User
żmija
Egipt na 1 miejscu? po co ludzie tam jeżdżą? żeby spędzić wakacje wśród tłumu? bez sensu. polski bus wiadomo,że daje czadu a intercity wręcz przeciwnie ;)
odpowiedź