Po wejściu RODO strony amerykańskich mediów niedostępne dla Europejczyków, blokady na „LA Times” i „Chicago Tribune”
Po wejściu w życie unijnej dyrektywy RODO o ochronie danych osobowych część internetowych stron amerykańskich wydawców stała się niedostępna dla czytelników w Europie. Wśród nich są m.in. serwisy „LA Times” i „Chicago Tribune”, z kolei „Washington Post” czy „Time” wymagają od europejskich użytkowników zgodny na akceptację regulaminu dotyczącego wykorzystania ich danych.
Przepisy zwane w skrócie RODO (GDPR) weszły w życie na terenie Unii Europejskiej w piątek 25 maja br. Nakładają one na firmy dodatkowe obowiązki związane z przetwarzaniem danych, a użytkownikom mają zapewnić większe bezpieczeństwo w kwestii ich prywatności http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rodo-kogo-obowiazuje-jak-wprowadzic-przepisy.
RODO obowiązuje m.in. amerykańskie firmy internetowe w odniesieniu do użytkowników z Europy, w tym także tamtejsze media. Okazuje się jednak, że nie wszyscy amerykańscy wydawcy przygotowali się do nowych przepisów.
Dotyczy to m.in. wydawnictw Tronc oraz Lee Enterprises, które wydają kilka znanych dzienników, wśród nich „LA Times” i „Chicago Tribune”. W piątek internetowe serwisy tych tytułów stały się niedostępne dla europejskich czytelników.
Na głównych stronach prowadzone przez Tronc serwisy „LA Times” i „Chicago Tribune” otwierane przez użytkowników z krajów unijnych wyświetlają komunikaty o czasowej niedostępności treści.
Wydawcy wyjaśniają na stronach, że obecnie starają się dostosować swoją cyfrową ofertę do wymogów stawianych przez UE i poszukują odpowiednich rozwiązań, które to umożliwią. W praktyce jednak nie wiadomo kiedy serwisy staną się ponownie dostępne dla użytkowników.
Część amerykańskich serwisów newsowych okazała się lepiej przygotowana do RODO. Wśród nich są „New York Times” oraz CNN, które nie blokują mieszkańcom Unii dostępu do artykułów. Z kolei wydawcy takich tytułów jak „Washington Post” czy „Time” wymagają od użytkowników, by po otwarciu głównej strony serwisu zaakceptowali nowy regulamin dotyczący przetwarzania ich danych czy instalacji plików cookies.
Dołącz do dyskusji: Po wejściu RODO strony amerykańskich mediów niedostępne dla Europejczyków, blokady na „LA Times” i „Chicago Tribune”
NIe sposób nie zauważyć, że w dłuższej perspektywie, wiele firm może po prostu zrezygnować ze wspólnotowego rynku. Kurczący sie rynek unijny i tak nie jest zbyt konkurencyjny wobec Azji.