PMPG Polskie Media ze wzrostem wpływów i zysku, prawie 80 proc. z „Wprost” i „Do Rzeczy”
W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media (wydawca m.in. tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”) zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży do 10,96 mln zł i zysku netto do 1,74 mln zł. Na początku przyszłego roku firma zamierza uruchomić wehikuł inwestycyjny PMPG Ventures.
W minionym kwartale przychody sprzedażowe PMPG Polskie Media zwiększyły się w skali roku z 10,7 do 10,96 mln zł (czyli o 2,4 proc.), a zysk netto - z 1,53 do 1,74 mln zł (to 13,6 proc. w górę).
- Pomimo, że III kwartał na rynku reklamy zawsze jest mniej dynamiczny, wyniki Grupy PMPG oceniam jako dobre. Z optymizmem patrzę również na wyniki w skali całego 2017 r. Obecnie jesteśmy już na etapie kontraktowania 2018 r. i nasze wstępne szacunki wskazują, że również kolejny rok powinien być dla PMPG rokiem wzrostów - komentuje Michał Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media.
W trzech kwartałach br. firma miała 36,5 mln zł wpływów ze sprzedaży (2,5 proc. mniej niż rok wcześniej) i 3,33 mln zł zysku netto (wobec 4,15 mln zł w trzech kwartałach ub.r.). Zaznacza jednak, że na jej wynik netto mocno wpłynęła rezerwa utworzona w czerwcu br. w związku z wyrokiem w sądzie pierwszej instancji nakazującym jej zapłatę 563 tys. zł, odsetek od 1,3 mln euro i 107,2 tys. zł kosztów procesu w związku z poręczeniem wekslowym udzielonym spółce 3P Inwestycje Internetowe. PMPG Polskie Media wniosła apelację od tego orzeczenia.
Bez uwzględnienia tej rezerwy w trzech kwartałach br. zysk netto PMPG Polskie Media wyniósł 6,49 mln zł (56 proc. więcej niż rok wcześniej), a zysk EBITDA - 6,6 mln zł (po wzroście o 26 proc. w skali roku).
PMPG Polskie Media podaje, że prawie 80 proc. jej wpływów zapewniają tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy” - zarówno ich wersje papierowe i elektroniczne, jak też serwisy internetowe. Firma podaje, że dzięki rozwojowi stron Wprost.pl i DoRzeczy.pl oraz uruchomieniu wiosną br. serwisu SuperHistoria.pl jej wpływy z reklam internetowych wzrosły prawie dwukrotnie.
Wydawca ma 90 proc. udziałów w AWR Wprost i 30,9 proc. w spółce Orle Pióro wydającej „Do Rzeczy”. Kolejne 50,1 proc. udziałów w tej ostatniej firmie (wycenionej na 23,37 mln zł) chce przejąć od Michała Lisieckiego.
PMPG Polskie Media przygotowuje również własny wehikuł inwestycyjny PMPG Ventures, którego oferta ma obejmować aktywa firmy niezwiązane z działalnością prasową (m.in. Machina Music, Film Point Group, Wprost Nieruchomości) oraz nowe projekty. Strategia PMPG Ventures ma zostać zaprezentowana w pierwszym kwartale przyszłego roku, natomiast już na początku grudnia PMPG poda, kto będzie dyrektorem zarządzającym nowego podmiotu.
Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media ze wzrostem wpływów i zysku, prawie 80 proc. z „Wprost” i „Do Rzeczy”
Sprzedaż egzemplarzowa od dawna nie jest podstawą dochodu wydawnictw. To samo jest w Agorze.