PMPG na plusie. Przychody wzrosły o 20 proc.
Platforma Mediowa Point Group, właściciel m.in. tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, zanotowała wzrost przychodów w I kwartale tego roku i zakończyła go dodatnim wynikiem finansowym.
Z raportu spółki wynika, że przychody PMPG w pierwszych trzech miesiącach br. wyniosły 18 mln zł, czyli o ok. 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Wskaźnik EBITDA uplasował się na poziomie 1,85 mln zł, podczas gdy rok wcześniej była ujemny z wynikiem 3,27 mln zł. Z kolei zysk netto wyniósł 908 tys. zł (rok temu spółka miała 672 tys. zł straty netto).
PMPG tłumaczy w komunikacie, że na osiągnięcie pozytywnego wyniku wpłynęła przeprowadzona w ub.r. restrukturyzacja grupy oraz wprowadzenie nowego systemu zarządzania poprzez kluczowe wskaźniki efektywności.
Spółka w I kwartale br. wprowadziła też na rynek nowy konserwatywny tygodnik opinii „Do Rzeczy” kierowany przez Pawła Lisickiego, którego wydawanie oparte na funkcjonującej już infrastrukturze administracyjnej i sprzedażowej spółki.
PMPG wraz z firmą Astro bierze też udział w konkursie na nadawanie w ramach pierwszego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, gdzie chce mieć kanał edukacyjny. - Zgodnie z planami rozwoju Grupy, kanał telewizyjny może zostać uruchomiony pod koniec 2013 lub w 2014 r. - podano w komunikacie. Spółka szuka też inwestora dla marki „Film” i nie wyklucza jej sprzedaży.
Na koniec I kwartału br. zarząd PMPG podał, że w tym roku przychody spółki mają wzrosnąć do 76,62 mln zł, a EBITDA ma wynieść ponad 4 mln zł (więcej na ten temat). - Wyniki pierwszego kwartału potwierdzają, że pozytywna prognoza jest również prognozą realistyczną - informuje teraz PMPG.
Dołącz do dyskusji: PMPG na plusie. Przychody wzrosły o 20 proc.