Plus w wielu barwach stawia na reklamy do młodych. „To oni uczą starszych nowych technologii”
Polkomtel odsłonił odświeżoną identyfikację wizualną i komunikację marketingową sieci telekomunikacyjnej Plus. Jej reklamy będą zawierać więcej barw i pokazywać życie młodych ludzi, a grupa docelowa komunikacji to osoby w wieku 25-35 lat. - Oni najczęściej jako pierwsi oswajają nowe technologie, korzystają z nich, a potem przekazują tę wiedzę rodzinie i przyjaciołom - uzasadnia Katarzyna Wyszomirska-Wierczewska, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej w Polkomtelu.
Kampania reklamowa zapowiadająca nową odsłonę marki Plus była prowadzona w poprzednim tygodniu pod hasłem „Ja+ nowe możliwości” (zobacz szczegóły). W poniedziałek telekom zaprezentował nowe taryfy, których nazwy są rozwinięciami sformułowania Ja+, oraz szczegóły nowego pozycjonowania i komunikacji marketingowej Plusa.
W warstwie wizualnej marka rezygnuje ze stałego kodu kolorystycznego - logo z zieloną nazwą i uśmiechniętym czerwono-niebieskim znakiem plusa. Odtąd logotyp Plusa będzie białym kształtem na tłach w różnych kolorach. Znacznie więcej barw pojawiło się również w nowych reklamach sieci. W ofercie produktowej i komunikacji marketingowej będzie eksponowana nazwa i znak Ja+. Do poszczególnych taryf i usług przypisano różne kolory: abonament - zielony, LTE - pomarańczowy, mix - czerwony, firma - zielony, na kartę - różowy.
- Dlaczego „Ja”? Ponieważ Plus w naszym portfolio jest marką skierowaną do klientów indywidualnych. Znak + to my, którzy jako operator dodajemy nowe korzyści i rozwiązania, wzbogacające świat telekomunikacyjny o treści rozrywkowe i usługi internetowe - opisuje Karina Jakóbiak, zastępca dyrektora departamentu komunikacji marketingowej w Polkomtelu. - Jednocześnie przestajemy być jednobarwni - tylko zieleni, zaczynamy przybierać wiele kolorów, ponieważ nasza grupa docelowa też jest wielobarwna, ma różne potrzeby i emocje. Chcemy w ten sposób unowocześnić i zdynamizować naszą markę - tłumaczy.
Nowe reklamy pokazują zainteresowania i styl życia przede wszystkim młodych osób i właśnie do takiej grupy wiekowej - 25-35 lat - są skierowane. - Nowa platforma komunikacyjna wyraźnie pokazuje osobowość marki: nowoczesną, bez ograniczeń, radosną, witalną i na czasie. Młodzi ludzie z naszych spotów to indywidualiści, znający swoją wartość, posiadający pasje i pragnienia, a z Plusem ich świat nabiera jeszcze więcej możliwości - komentuje Katarzyna Wyszomirska-Wierczewska, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej w Polkomtelu.
Skąd taka zmiana w pozycjonowaniu i komunikacji Plusa? - W ciągu ostatnich lat rynek bardzo się zmienił i jako marka technologiczna musimy podążać za tymi zmianami i za zmieniającymi się z duchem czasu klientami. Wybraliśmy tę grupę docelową, ponieważ to ona najczęściej jako pierwsza oswaja nowe technologie, nowe oferty, a potem tę wiedzę przekazuje dalej, edukując niejako swoich rodziców, rodzinę, przyjaciół. To oni też najczęściej mają wpływ na decyzje zakupowe swoje i swoich bliskich - wyjaśnia Katarzyna Wyszomirska-Wierczewska. - Naszym celem jest odświeżenie marki Plus. To nowe pozycjonowanie marki w kierunku nowych możliwości sprawia, że Plus jest dla wszystkich tych, którzy szukają kompleksowych rozwiązań łączących telekomunikację z usługami online, telewizją czyli szeroko rozumianą rozrywką. Nowa platforma komunikacyjna skierowana jest w stronę nieco młodszego, bardziej dynamicznego odbiorcy niż dotychczas - dodaje.
Miesiąc temu podobną zmianę komunikacji marketingowej (będącą częścią globalnego relaunchu marki) zrealizował w Polsce Orange: wprowadził hasło „Liczy się to, co ważne dla Ciebie”, a w reklamach zaczął eksponować więcej kolorów niż charakterystyczny dla tej marki pomarańczowy (przeczytaj o tym więcej).
- Od kilku miesięcy pracowaliśmy nad naszą nową platformą. Trudno nam jest znaleźć jakiekolwiek punkty styczne ze strategią kolorystyczną konkurencji, bo szliśmy własną drogą - komentuje tę zbieżność Katarzyna Wyszomirska-Wierczewska.
Odświeżenie dotyczy tylko marki Plus, dwa pozostałe główne brandy Polkmtelu: SmartDom i Plush pozostają bez zmian. - O ile SmartDom obejmuje pakiety łączonych usług Plusa i Cyfrowego Polsatu i jest skierowany do całych gospodarstw domowych, czyli „dla nas”, o tyle nowe pozycjonowanie Plusa ma podkreślać, że jest adresowany do indywidualnych użytkowników, czyli „do mnie”, stąd Ja+ - opisuje różnicę między tymi dwoma markami Wyszomirska-Wierczewska.
>>> Przeglądaj najciekawsze reklamy z Polski i zagranicy w naszym dziale Kreacje
Właściwa, produktowa odsłona kampanii startuje we wtorek. W pierwszym etapie są reklamowane taryfy abonamentowe i na kartę, a w kolejnym promowane będą oferty mix, internetowa i dla firm.
>>> Oglądaj najciekawsze spoty reklamowe na tv.wirtualnemedia.pl
Akcja reklamowa obejmuje telewizję (oprócz spotów także działania niestandardowe w Polsacie: billboardy sponsorskie, product placement i bumpery), radio, prasę, internet oraz outdoor.
Nową koncepcję komunikacji marketingowej Plus i kreację kampanii przygotowała agencja Scholz & Friends Warszawa. Spoty, wyreżyserowane przez Tima Nackashiego, wyprodukował dom produkcyjny TFP, a postprodukcją zajął się Lunapark.
Dołącz do dyskusji: Plus w wielu barwach stawia na reklamy do młodych. „To oni uczą starszych nowych technologii”