Platforma Canal+ odświeży swój kanał promocyjny
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podczas ostatniego posiedzenia rozstrzygnęła wniosek Canal+ Polska o zmianę zapisów programowych w kanale Strefa Abonenta. Tym samym platforma satelitarna otrzymała „zielone światło” do zmian w stacji promocyjnej.
Pierwszą koncesję dla Strefy Abonenta KRRiT wydała w 2011 roku. Otrzymała ją ITI Neovision (obecnie Canal+ Polska). W kwietniu br. koncesja została przedłużona na kolejne 10 lat. Później nadawca wnioskował o modyfikację zapisów programowych.
- Zgodnie z nową ramówką, program będzie zawierał audycje i przekazy służące promocji własnej działalności i usług nadawcy - informuje portal Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT.
Promocyjny kanał zostanie odkodowany?
We wcześniejszych zapisach programowych Strefy Abonenta była mowa wyłącznie o promocji własnej działalności. Nie wspominano wówczas o promocji usług. Odkodowane kanały promocyjne to norma w Europie Zachodniej. Emisja Strefy Abonenta z Hot Birda 13E jest kodowana. Niewykluczone, że nadawca zdecyduje się odkodować, aby promować ofertę wśród posiadaczy indywidualnych zestawów satelitarnych.
Coraz większa konkurencja Canal+
Za odkodowaniem sygnału i rozszerzeniem formuły Strefy Abonenta przemawia coraz silniejsza konkurencja dla Canal+. Kiedyś platforma musiała rywalizować tylko z Cyfrowym Polsatem (obecnie Polsat Box) i sieciami kablowymi. Obecnie rośnie zagrożenie ze strony platform streamingowych. Viaplay pozyskała prawa do Bundesligi, a od przyszłego roku odbierze Canal+ możliwość relacjonowania na żywo Premier League. Podobne problemy Canal+ może mieć z częścią praw do hollywoodzkich wytwórni. Ruszają bowiem platformy streamingowe HBO Max, Disney+ i Sky Showtime. Nadawca nie precyzuje filmy jakich hollywoodzkich wytwórni będzie mógł pokazać w linearnych kanałach premium i serwisie Canal+ online.
Rosną przychody Canal+
Pod koniec I półrocza 2021 roku Canal+ miał 22,1 mln abonentów, w tym 8,9 mln w samej Francji. W analogicznym okresie ub.r. abonentów było 20,4 mln. Przychody z działalności telewizyjnej we Francji wzrosły o 1,7 proc. Z kolei na zagranicznych rynkach, gdzie Canal+ jest dostępny o 4,4 proc. Przyczynił się do tego wzrost liczby abonentów. W ciągu całego roku przybyło ich 1,4 mln. Zyski Canal+ poprawiły się w porównaniu z I półroczem ub.r. EBITDA wzrosła z 300 do 330 mln euro. Ostatnie wyniki dotyczące Canal+ Polska pochodzą sprzed roku. Wówczas operator miał 2,37 mln zł klientów bezpośrednich (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej), czyli korzystających z Platformy Canal+, oferty telekomunikacyjnej, serwisów VoD i jej pakietów na platformie Player należącej do TVN Grupy Discovery.
Niedawno informowaliśmy, że Canal+ Polska odkupił od spółki z grupy Real Management biurowiec zlokalizowany przy Alei Generała Władysława Sikorskiego 9 w Warszawie, w którym od maja 2008 roku znajduje się główna siedziba firmy oraz centrum produkcyjno-nadawcze.
Dołącz do dyskusji: Platforma Canal+ odświeży swój kanał promocyjny