PKP Intercity: system internetowej sprzedaży biletów już działa, zawiniła zewnętrzna firma
PKP Intercity uspokaja, że system internetowej sprzedaży biletów, który w poniedziałek uległ awarii, już działa. - Usterka wystąpiła po stronie dostawcy usługi. W środę po południu została przywrócona pełna funkcjonalność systemu - zapewnia serwis Wirtualnemedia.pl Marta Ziemska z PKP Intercity.
W poniedziałek doszło do awarii elektronicznej platformy pozwalającej na zakup biletów na pociągi PKP Intercity za pośrednictwem internetu. Po dwóch dniach przewoźnik poinformował, że część funkcjonalności serwisu została przywrócona, jednak system wciąż nie działał w pełni sprawnie. W dodatku część ekspertów przewidywała, że awaria może potrwać minimum tydzień, a nawet dłużej (więcej informacji tutaj).
Wirtualnemedia.pl zapytały PKP Intercity o to, czy przewidywania ekspertów dotyczące okresu trwania awarii są prawdopodobne. W odpowiedzi Marta Ziemska z biura komunikacji i PR w PKP Intercity poinformowała, że internetowa platforma przewoźnika już funkcjonuje.
- Klienci PKP Intercity mogą kupować bilety w internetowym systemie sprzedaży bez przeszkód - podkreśliła Marta Ziemska. - W środę po południu (15 lipca br.) została przywrócona pełna funkcjonalność systemu sprzedaży internetowej. Bilety na przejazdy krajowymi pociągami PKP Intercity oraz na wybrane pociągi jadące za granicę dostępne są na stronie intercity.pl oraz rozklad-pkp.pl.
Ziemska odniosła się także do powodów awarii, która zablokowała możliwość kupowania przez internet biletów na pociągi PKP Intercity. - Przyczyną czasowych trudności w zakupie biletów online (wydłużony proces realizacji transakcji) była poniedziałkowa awaria serwera odpowiedzialnego za możliwość rezerwacji miejsc - wyjaśniła. - Usterka wystąpiła po stronie dostawcy usługi. Do czasu usunięcia usterki pasażerowie nabywali bilety w kasach, biletomatach, przez aplikację mobilną oraz w pociągach, gdzie nie pobierano opłat za wystawienie biletu. W środę zakończono testy i weryfikowanie stabilności działania internetowego kanału sprzedaży. System działa prawidłowo - zapewniła przedstawicielka PKP Intercity.
Dołącz do dyskusji: PKP Intercity: system internetowej sprzedaży biletów już działa, zawiniła zewnętrzna firma