Prezes PGNiG o skrytykowaniu w „Gazecie Wyborczej” plakatów „Cześć i chwała bohaterom”: proszę się znieczulić, będzie ich więcej
Po tym jak publicysta „Gazety Wyborczej” Wojciech Maziarski skrytykował plakat Fundacji PGNiG z hasłem „Amor patriae nostra lex. Cześć i chwała bohaterom”, prezes PGNiG Piotr Woźniak zapowiedział, że będzie więcej podobnych plakatów. Fundacja PGNiG eksponuje tę ripostę na swoim fanpage’u facebookowym.
W czwartek w zeszłym tygodniu Wojciech Maziarski na łamach „Gazety Wyborczej” oburzył się wielkoformatowym plakatem Fundacji PGNiG umieszczonym w centrum Warszawy. Na plakacie znajdują się wizerunki polskich bohaterów, głównie z okresu II wojny światowej i stalinizmu, z hasłem „Amor patriae nostra lex. Cześć i chwała bohaterom” oraz informacjami o realizowanym przez fundację projekcie „Rozgrzewamy polskie serca”.
Maziarski porównał ten plakat do propagandy komunistycznej. - Ona też uwielbiała ozdabiać mury i wiadukty taką twórczością: „Naród z Partią, Partia z Narodem”. Albo „Leninowskie idee Wielkiego Października wiecznie żywe”. Nic z tego nie wynikało, chodziło o zaznaczenie terytorium. Psy obsikują mury, a partyjni propagandyści na nich piszą - stwierdził.
Publicysta zaznaczył, że domyśla się, że na plakacie są przedstawiani m.in. Żołnierze Wyklęci, z których kpt. Romuald Bury i mjr Zygmunt Szendzielarz „Łupaszka” są odpowiedzialni na zbrodnie na ludności cywilnej. - Domyślam się, że to m.in. ja, płacą rachunki za gaz, sfinansowałem ten wykwit obciachu - ocenił Wojciech Maziarski.
Prezes PGNiG Piotr Woźniak w czwartek wieczorem został zapytany w „Gościu Wiadomości” o opinię dziennikarza „GW”. - Proszę się uodpornić wobec tego, będzie więcej takich wystąpień - zapowiedział.
Opisał też krótko działania Fundacji PGNiG. - Między innymi z tych różnych programów, które prowadzimy, dostarczamy gaz ziemny za darmo wszystkim powstańcom. Mamy szereg takich programów, od czasu do czasu informujemy o nich publiczność. Nie ma powodów, żebyśmy to chowali w tajemnicy - uzasadnił.
Fundacja PGNiG przygotowała krótki klip z odpowiedzią Piotra Woźniaka na krytykę w „GW” i w tym tygodniu zamieściła go na swoim fanpage’u facebookowym. - Znacie naszą reklamę poświęconą Żołnierzom Wyklętym, która wisi u zbiegu al. Solidarności i al. Jana Pawła II w Warszawie? Nie spodobała się ona red. Wojciechowi Maziarskiemu z Gazety Wyborczej, który skrytykował ją w skandaliczny sposób. Zobaczcie ripostę Prezesa #PGNiG, Piotra Woźniaka w tvp.info - stwierdzono we wpisie, do którego dodano tagi #AmorPatriaeNostraLex #CześćiChwałaBohaterom i #ŻołnierzeWyklęci.
Od ub.r. największe firmy państwowe i związane z nimi fundacje angażują się w obchody Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych i innych uroczystości patriotycznych. Promujące je plakaty były regularnie obecne na elewacji oddziału PKO BP w Rotundzie w centrum Warszawy.
PKO BP i Agencja Rozwoju Przemysłu wsparły też przygotowanie przez Fundację Red is Bad spotu „Przywracamy godność bohaterom”.
Dołącz do dyskusji: Prezes PGNiG o skrytykowaniu w „Gazecie Wyborczej” plakatów „Cześć i chwała bohaterom”: proszę się znieczulić, będzie ich więcej