SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Pani Domu” zmienia cykl wydawniczy

Kolejny tytuł znika z segmentu tygodników poradnikowych. Od lipca br. wydawana przez Edipresse Polska „Pani Domu” - śladem „Przyjaciółki” i „Tiny” - przekształcona zostanie w dwutygodnik. Charakter pisma ma pozostać bez zmian.

Magazyn „Pani Domu” po zmianie częstotliwości nadal będzie kierowany do kobiet w wieku 25-50 lat, nie ulegnie zmianie też jego zawartość i główna koncepcja oraz cena wynosząca obecnie 0,89 zł. Zwiększy się za to objętość pisma (z 44 do co najmniej 60 stron), a dodatkowe strony przeznaczone zostaną na poszerzenie działów dotyczących kuchni i prowadzeniu domu. Zmianie ulegnie też dzień ukazywania się „Pani Domu”. Pierwszy numer dwutygodnika ukaże się w poniedziałek 12 lipca, podczas gdy obecnie tygodnik pojawia się w sprzedaży w środy.

„Pani Domu” już ukazywała się co dwa tygodnie od czerwca ub.r., gdy była wydawana przez spółkę Marquard Media Polska (formalnie pozostawała jednak tygodnikiem). W listopadzie 2009 roku tytuł przejęło Edipresse Polska i nadal wydawało go w postaci wydań podwójnych aż do lutego br., gdy przeprowadzono relaunch magazynu, zmieniając go w szybki poradnik.

- Sprzedaż wydań „Pani Domu” po relaunchu osiągnęła poziom powyżej 440 tys. egz. Mogliśmy zatem pozostać w częstotliwości tygodniowej, jednak doświadczenia ze sprzedażą wydań podwójnych (np. wielkanocnego czy majowego) pokazały, że w naturalny sposób uzyskujemy wówczas znaczący wzrost sprzedaży. Dwutygodnik jest także mniej wrażliwy na niespodziewane wydarzenia takie jak obecna powódź czy kwietniowa katastrofa smoleńska – tak powód zmiany cyklu wydawniczego „Pani Domu” tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Ewa Redel, wiceprezes Edipresse Polska.

Wpływ na decyzję wydawcy miała miejsce też sytuacja w segmencie pism poradnikowych, w którym kolejne tytuły zmieniają cykl wydawniczy. Pierwsza była także wydawana przez Edipresse Polska „Przyjaciółka”, które z tygodnika w dwutygodnik przekształcona została w lutym 2009 roku, przyzwyczajając czytelniczki do nowej, dwutygodniowej częstotliwości. Ewa Redel nie obawia się jednak, że „Pani Domu” i „Przyjaciółka” będą się kanibalizować.-  Oba pisma kierowane są do tej samej czytelniczki, ale odpowiadają na różne jej potrzeby. „Pani Domu” jest przede wszystkim pismem z szybkimi i skutecznymi poradami, zaś „Przyjaciółka” poza poradami zawiera rozbudowaną część z reportażami, materiałami o ludzkich losach czy dotyczącymi gwiazd – wyjaśnia nam Redel.

Poza „Przyjaciółką” w segmencie dwutygodników obecnie jest jeszcze „Tina” (Wydawnictwo Bauer), która na cykl dwutygodniowy przeszła wiosną ub.r. w ślad za „Przyjaciółką”. Natomiast z segmentu tygodników poza „Panią Domu” znika też „Naj” (G+J Polska), który od 10 czerwca br. stanie się miesięcznikiem (więcej na ten temat). Tym samym jedynym tygodnikiem poradnikowym na rynku zostanie wydawana przez Bauera „Chwila dla Ciebie”. Maciej Brzozowski, dyrektor PR w tym wydawnictwie informuje nas, że nie ma planów zmiany częstotliwości tego tytułu.

Nakład pierwszego numeru „Pani Domu” jako dwutygodnika wyniesie ponad 500 tys. egz. W sprzedaży będą dostępne trzy mutacje w różnych cenach (podstawowa, wersja z pierwszą częścią kolekcji „Kultowe Animacje”, czyli książką i filmem na DVD „Shrek 3” oraz wersja z książeczką z przepisami kulinarnymi). Ewa Redel liczy, że po zmianie częstotliwości sprzedaż tytułu uplasuje się w przedziale między 300 a 400 tys. egz. Z danych ZKDP wynika, że w I kwartale br. sprzedaż ogółem „Pani Domu” wyniosła 344 920 egz. i była o 27,1 proc. wyższa niż rok wcześniej. Tytuł był liderem w segmencie tygodników poradnikowych, bo sprzedaż „Chwili dla Ciebie” wyniosła 310 687 egz., a „Naj” - 140 057 egz. (dane ZKDP).

Wejściu do sprzedaży dwutygodnika „Pani Domu” towarzyszyć będzie kampania reklamowa o wartości 850 tys. zł. Realizowana ona będzie w telewizji, internecie oraz na łamach magazynów z portfolio Edipresse Polska.
 

Dołącz do dyskusji: „Pani Domu” zmienia cykl wydawniczy

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bierzyński
brak reklam, coraz niższa sprzedaż - nie dziwi ta decyzja, ale i tak to nie uratuje tego magazynu
odpowiedź
User
darko
To też najnowsze trendy? A może z powodu braku zainteresowania tygodniowymi reklamami po prostu zacząć coś pisać?
No fakt.... trzeba byłoby zdobyć się na wysiłek i o powodzi napisać.
odpowiedź
User
yogi
A może czytelniczkom przejadły się kolorowe i mdłe kalki?
Tych gazet nie można oglądać, a gdzie dopiero czytać!
odpowiedź