"Own the future - One GfK" - nowa strategia grupy GfK
Firma badawcza GfK zapowiedziała wprowadzenie od 1 stycznia 2012 roku nowej strategii, która ma uwzględniać zmiany i innowacje pojawiające się w obrębie badań rynkowych.
Nowa strategia firmy "Own the future" określa kierunki rozwoju Gfk w najbliższych latach. Została ona opracowana w oparciu o wyniki uruchomionego jesienią 2010 roku projektu "Where to win and how to play", w ramach którego poddano analizie usługi GfK. Jednocześnie jest kontynuacją poprzednich strategii firmy: "Fit for going public" (1995), "Triple Ten" (2000) oraz "Five Star Initiative" (2005).
GfK zamierza skoncentrować swoje działania w ramach dwóch obszarach badawczych – Consumer Choices oraz Consumer Experiences, które swoim zainteresowaniem obejmują cały cykl rynkowej obecności produktu, od idei, projektu, poprzez kreację, wykorzystanie mediów, przekaz reklamowy, po końcowe zachowania zakupowe konsumentów.
Badania prowadzone w ramach Consumer Choices mają koncentrować się wokół problematyki szacowania wielkości rynku, "market currencies" oraz współzależności mediów i kanałów sprzedaży. Dostarczać będą szczegółowe dane ilustrujące decyzje i zachowania konsumenckie. Nowy sektor zasilą dane pochodzące z obecnie działającego działu Retail and Technology oraz z działu Mediów (w zakresie pomiaru konsumpcji telewizji, radia i prasy).
Z kolei Consumer Experiences ma koncentrować się na analizie zachowań i wyborów konsumentów, czerpiąc z doświadczeń dotychczasowego działu Custom Research oraz z badań ad hoc z rynku mediów.
W związku z nowymi polami badań stworzone zostaną nowe zespoły - globalne i regionalne. Wraz z zespołami lokalnymi mają one zaoferować klientom wystandaryzowane globalne rozwiązania w dziedzinie badań rynkowych.
GfK postawiła sobie także nowe cele finansowe. Jednym z nich jest uzyskanie do końca 2015 roku obrotów na poziomie 2 mld euro. Firma planuje także w ciągu najbliższych 5 lat przekroczyć znacząco dotychczasowe wyniki sektora badań rynkowych i uzyskać wzrost organiczny o 2 proc. wyższy od poziomu rynkowego. Natomiast wyższa marża, będąca odzwierciedleniem tego wzrostu w oparciu o skorygowany zysk operacyjny, na koniec 2015 roku ma wynosić około 16 proc.
Nowa struktura firmy obowiązywać będzie od 1 stycznia 2012 roku. Do tego czasu GfK będzie tworzyć nowe zespoły oraz wdrażać rozwiązania potrzebne do realizacji strategii "Own the future".
GfK podaje również, że bieżący rok finansowy rozpoczęła od dużych wzrostów obrotów i dochodu. Pod koniec pierwszych pięciu miesięcy 2011 roku zamówienia pokryły 73,2 proc. przewidywanych rocznych obrotów, przewyższając zeszłoroczny wynik, który wyniósł 70,7 proc.
Dołącz do dyskusji: "Own the future - One GfK" - nowa strategia grupy GfK