Outdoorowa reklama programu „Sexy Megastars Weekend” uznana za nieobyczajną
Billboardy promujące program „Sexy Megastars Weekend” w 4Fun.tv naruszają dobre obyczaje i nie uwzględniają stopnia rozwoju dzieci i młodzieży, przez co mogą zagrażać ich fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi - uznała Komisja Etyki Reklamy.
Komisja Etyki Reklamy zajmowała się oceną reklamy zewnętrznej programu „Sexy Megastars Weekend” w telewizji 4fun.tv (4Fun Media). Na plakacie pokazano kilka skąpo ubranych kobiet, wyginających swoje ciało (poniżej prezentujemy spot programu utrzymany w podobnej stylistyce).
W opinii autora skargi billboard przypomina raczej reklamę jakiejś erotycznej stacji telewizyjnej. „ Skąpo ubrane panie prezentują bardzo seksualne pozy. Wszystko to na ulicy, wieczorem, widoczne dla kierowców i przechodniów, niezależnie od wieku. Jest bulwersujące, że takie reklamy ukazują się publicznie, będąc zupełnie niedostosowane do grupy odbiorców. Wnoszę o sprawdzenie reklamy pod kątem prezentowania nieodpowiednich treści do zupełnie niekontrolowanej grupy odbiorców” -napisano w jednej skardze. W innej skardze zwrócono uwagę, że reklama promuje program muzyczny o treściach erotycznych w ruchliwej okolicy hipermarketu w godzinach popołudniowych 15-16:00, w czasie gdy dzieci wraz z rodzicami wracają do domów.
Przedstawiciele 4Fun Media nie zajęli stanowiska w sprawie skarg na reklamę emitowanego w ich stacji programu.
KER uznała, że reklama narusza poczucie odpowiedzialności społecznej i dyskryminuje kobiety. W opinii Komisji reklama w obecnej postaci nie uwzględnia stopnia rozwoju dzieci i młodzieży i może zagrażać ich fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi.
Ponadto KER podkreśliła, że media zostały dobrane nieodpowiednio do treści przekazu marketingowego. Reklamy umieszczone na billboardach powinny być znacznie bardziej wyważone, gdyż ich odbiorcami są, chcąc nie chcąc, również dzieci.
Dołącz do dyskusji: Outdoorowa reklama programu „Sexy Megastars Weekend” uznana za nieobyczajną