Opinie użytkowników koniecznością
Około 68 procent konsumentów kupujących w sieci, przed dokonaniem zakupu czyta co najmniej cztery opinie innych użytkowników na temat danego produktu.
Blisko 1/4 respondentów czyta co najmniej osiem takich opinii - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na wspólne badanie firm e-tailing group i Power Reviews.
22 procent badanych stwierdziło, że zawsze przed dokonaniem zakupu czyta opinie innych użytkowników, podczas gdy 43 procent robi to w większości przypadków, 24 procent czasami, a 9 procent rzadko. Zaledwie 2 procent respondentów w ogóle nie jest zainteresowanych opiniami innych internautów.
Z kolei internetowi sprzedawcy pytani o trzy najważniejsze czynniki, dla których dodali na swoich stronach możliwość umieszczania przez klientów własnych opinii, najczęściej wskazywali na chęć poprawy odbioru własnej marki, budowanie lojalności z konsumentem, zwiększenie sprzedaży oraz uzyskanie przewagi nad konkurencją.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Opinie użytkowników koniecznością