Operatorzy płatnej telewizji będą tracić przychody mimo wzrostu liczby subskrybentów
W najbliższych kilku latach globalny przychód z płatnej telewizji będzie malał, pomimo że operatorzy będą zyskiwać subskrybentów swoich usług - prognozuje firma badawcza Digital TV Research.
Globalny rynek płatnej telewizji swoje najlepsze chwile przeżywał w 2016 roku, kiedy przychód w 138 krajach sięgnął łącznie 201 mld dolarów.
Według prognozy Digital TV Research, w latach 2020-2026 zostanie odnotowany spadek ze 173 mld dolarów do 143 mld dolarów, pomimo jednoczesnego wzrostu liczby subskrybentów płatnej telewizji o 15 mln.
Zdecydowanie największym rynkiem płatnej telewizji na świecie są Stany Zjednoczone. Tam jednak przychód osiągnął najwyższy poziom jeszcze w 2015 roku - 104 mld dolarów. Tymczasem w latach 2020-2026 przewidywany jest spadek z 80 mld dolarów do 57 mld dolarów. Jednocześnie znacząco zmaleje udział USA w globalnym przychodzie - z 52 proc. w 2015 roku do 40 proc. w roku 2026.
"W latach 2020-2026 przychód spadnie w 77 ze 138 państw objętych analizą. W USA spadek będzie najbardziej dramatyczny - o 23 mld dolarów." - stwierdził Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.
Według firmy badawczej, w prognozowanym okresie przychód z płatnej telewizji satelitarnej spadnie o 16 mld dolarów, z cyfrowej telewizji kablowej - o 12 mld dolarów, a z analogowej telewizji kablowej - o 2 mld dolarów. Zbyt wiele ma nie stracić natomiast IPTV.
Liczba subskrybentów płatnej telewizji ma w latach 2020-2026 wzrosnąć na świecie o 15 mln, do 1,2 mld. Digital TV Research przewiduje wzrost w 92 krajach, a spadek - w 46.
"Z Chin i Indii nadal będzie pochodzić niemal połowa subskrybentów płatnej telewizji na świecie. Między 2020 a 2026 rokiem Chiny stracą 10 mln subskrybentów, gdyż bardziej atrakcyjne od tradycyjnej płatnej telewizji są platformy OTT. Za to Indie zyskają 21 mln subskrybentów płatnej telewizji. Największym przegranym będą Stany Zjednoczone, które stracą 16 mln subskrybentów." - powiedział Simon Murray.
W latach 2020-2026 liczba subskrybentów IPTV zwiększy się o 63 mln, do 378 mln. Tymczasem w przypadku telewizji kablowej (analogowej i cyfrowej) prognozowany jest spadek z 458 mln do 412 mln subskrybentów. Z kolei telewizja satelitarna ma zanotować spadek o 8 mln, do 203 mln subskrybentów. Natomiast w przypadku płatnej cyfrowej telewizji naziemnej, która wielu subskrybentów będzie mieć w Afryce, przewidywany jest wzrost o 6 mln, do 25 mln subskrybentów.
Dołącz do dyskusji: Operatorzy płatnej telewizji będą tracić przychody mimo wzrostu liczby subskrybentów