Onet.pl z większym ruchem mobilnym od WP.pl, Pudelek.pl i o2.pl wyprzedziły Gazeta.pl
Grupy Wirtualna Polska, Onet-RASP i GG notują wśród polskich wydawców internetowych największy krajowy ruch mobilny. Wzrosty osiągnęły w ostatnim roku wszystkie czołowe podmioty oprócz Grupy Demotywatory.pl. Wśród serwisów prowadzi Onet.pl przed WP.pl, przy czym więcej odsłon mobilnych od obu wygenerował komunikator GG.
W listopadzie ub.r. w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska wykonano 922,8 mln krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 24,8 proc. wszystkich odsłon krajowych tych witryn, a w przypadku Grupy Onet-RASP - 838,2 mln krajowych odsłon mobilnych, które miały 23,8 proc. udziału w całym ruchu. Z kolei Grupa GG zanotowała 809,6 mln odsłon mobilnych - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Zdecydowaną większość krajowego ruchu mobilnego Grupy GG zapewnił komunikator GG, który miał w listopadzie 796 mln takich odsłon. Przypomnijmy, że GG pod koniec października zostało sprzedane przez Grupę Allegro funduszowi Xevin Investments. W konsekwencji Grupa Allegro, wcześniej razem z GG liderująca w zestawieniu ruchu mobilnego, spadła na czwarte miejsce.
W największym stopniu umobilniona w zestawieniu jest Grupa GG - w listopadzie odsłony mobilne stanowiły 75,4 proc. jej wszystkich odsłon mobilnych. Najniższą wartość tego wskaźnika osiągnęła natomiast Grupa Allegro - 7,9 proc.
Dane Grupy Wirtualna Polska nie uwzględniają statystyk strony Testwiedzy.pl, a dane Grupy Interia.pl - statystyk Strefa.pl i Investroom.pl. Wszystkie te serwisy nie były w listopadzie objęte pełnym audytem site-centric.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych LISTOPAD 2015 | |||
lp. | węzeł | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | Grupa Wirtualna Polska | 922 814 120 | 24,78% |
2 | Grupa Onet - RASP | 838 208 857 | 23,83% |
3 | Grupa GG | 809 570 672 | 75,36% |
4 | Grupa Interia.pl | 333 494 292 | 25,57% |
5 | Grupa Gazeta.pl | 284 421 388 | 36,76% |
6 | Grupa Allegro | 279 047 253 | 7,92% |
7 | Grupa Polska Press | 95 926 820 | 29,06% |
8 | Grupa Fotka.pl | 73 906 143 | 25,86% |
9 | Grupa TVN | 60 634 642 | 27,27% |
10 | Grupa ZPR Media | 38 676 437 | 34,95% |
11 | Grupa Demotywatory.pl | 28 295 377 | 11,28% |
12 | Grupa Edipresse.pl | 27 573 044 | 38,88% |
13 | Grupa Ceneo.pl | 21 982 276 | 23,92% |
14 | Grupa Marquard Media | 16 503 366 | 48,93% |
15 | Grupa wPolityce.pl | 13 970 498 | 31,64% |
16 | Grupa TVP | 12 629 663 | 24,93% |
17 | Grupa Cyfrowy Polsat | 10 688 470 | 15,01% |
18 | Grupa Burda Media Polska | 8 960 165 | 33,61% |
19 | Grupa Digital Avenue | 8 643 717 | 35,94% |
20 | Grupa Pracuj | 8 565 442 | 17,07% |
Grupa Wirtualna Polska miała w listopadzie ub.r. o 385 mln mln krajowych odsłon mobilnych więcej niż rok wcześniej (to 71,6 proc. w górę), a ich udział łącznej liczbie odsłon krajowych zwiększył się o 11,2 pkt proc., natomiast Grupa Onet-RASP zanotowała wzrost w skali roku o 349,5 mln krajowych odsłon mobilnych (czyli 71,5 proc.) i 7,9 pkt proc. ich udziału.
W ujęciu procentowym podobne wzrosty osiągnęły m.in. Grupa Gazeta.pl (o 59 proc., czyli 105,6 mln odsłon), Grupa Polska Press (o 71 proc. - to 39,8 mln odsłon), Grupa TVN (o 78,2 proc. - 26,6 mln odsłon) i Grupa ZPR Media (o 79,6 proc. - 17,1 mln odsłon). Natomiast w serwisach Grupy Digital Avenue ruchu mobilny potroił się (z 2,89 mln do 8,64 mln odsłon), a na stronach Telewizji Polskiej zwiększył o 130 proc. (z 5,49 mln do 12,63 mln osłon).
Jako jedyna w zestawieniu spadek zanotowała Grupa Demotywatory.pl - o 10,65 mln odsłon, czyli 27,3 proc.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych | |||||
lp. | węzeł | listopad 2015 | listopad 2014 | ||
odsłony | (%) | odsłony | (%) | ||
1 | Grupa Wirtualna Polska | 922 814 120 | 24,78% | 537 842 627 | 13,53% |
2 | Grupa Onet - RASP | 838 208 857 | 23,83% | 488 693 963 | 15,93% |
3 | Grupa GG | 809 570 672 | 75,36% | - | - |
4 | Grupa Interia.pl | 333 494 292 | 25,57% | 148 945 230 | 14,02% |
5 | Grupa Gazeta.pl | 284 421 388 | 36,76% | 178 857 016 | 23,72% |
6 | Grupa Allegro | 279 047 253 | 7,92% | - | - |
7 | Grupa Polska Press | 95 926 820 | 29,06% | 56 081 676 | 16,40% |
8 | Grupa Fotka.pl | 73 906 143 | 25,86% | 66 659 883 | 22,34% |
9 | Grupa TVN | 60 634 642 | 27,27% | 34 029 302 | 17,37% |
10 | Grupa ZPR Media | 38 676 437 | 34,95% | 21 537 909 | 21,17% |
11 | Grupa Demotywatory.pl | 28 295 377 | 11,28% | 38 942 745 | 11,67% |
12 | Grupa Edipresse.pl | 27 573 044 | 38,88% | 16 708 896 | 22,70% |
13 | Grupa Ceneo.pl | 21 982 276 | 23,92% | 13 940 848 | 16,04% |
14 | Grupa Marquard Media | 16 503 366 | 48,93% | 10 527 658 | 48,93% |
15 | Grupa wPolityce.pl | 13 970 498 | 31,64% | - | - |
16 | Grupa TVP | 12 629 663 | 24,93% | 5 494 951 | 15,53% |
17 | Grupa Cyfrowy Polsat | 10 688 470 | 15,01% | 6 190 407 | 7,77% |
18 | Grupa Burda Media Polska | 8 960 165 | 33,61% | 4 711 874 | 21,15% |
19 | Grupa Digital Avenue | 8 643 717 | 35,94% | 2 888 325 | 0 |
20 | Grupa Pracuj | 8 565 442 | 17,07% | 5 430 665 | 10,35% |
Wśród serwisów zdecydowanym liderem jest Onet.pl, który w listopadzie miał 644,5 mln krajowych odsłon mobilnych (co stanowiło 24,1 proc. wszystkich odsłon krajowych). Na kolejnych miejscach znalazły się WP.pl (470,9 mln odsłon mobilnych), Allegro.pl (226,3 mln) i Interia.pl (176,2 mln). Dalsze 16 stron zanotowało od 20,8 mln do 92,1 mln takich odsłon.
Największy udział odsłon mobilnych w całym ruchu miał Ulub.pl (62,6 proc.). Po nieco ponad 40 proc. zanotowały natomiast Pudelek.pl (dokładnie 44,6 proc.), Bezuzyteczna.pl (44,5 proc.) i Sport.pl (40,9 proc.).
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych LISTOPAD 2015 | |||
lp. | domena | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | onet.pl | 644 528 017 | 24,17% |
2 | wp.pl | 470 858 258 | 20,58% |
3 | allegro.pl | 226 351 236 | 10,22% |
4 | interia.pl | 176 218 092 | 21,58% |
5 | pudelek.pl | 92 123 060 | 44,61% |
6 | o2.pl | 89 412 963 | 14,56% |
7 | gazeta.pl | 86 130 502 | 27,07% |
8 | fotka.pl | 72 129 890 | 26,54% |
9 | bezuzyteczna.pl | 60 993 621 | 44,51% |
10 | ulub.pl | 52 987 358 | 62,62% |
11 | fakt.pl | 48 417 004 | 34,32% |
12 | tvn24.pl | 46 619 059 | 34,98% |
13 | otomoto.pl | 35 956 987 | 17,65% |
14 | cda.pl | 33 594 556 | 20,61% |
15 | filmweb.pl | 32 177 255 | 16,32% |
16 | plejada.pl | 29 506 983 | 26,11% |
17 | nk.pl | 28 244 942 | 10,06% |
18 | sport.pl | 27 898 729 | 40,86% |
19 | pomponik.pl | 24 679 418 | 38,90% |
20 | ceneo.pl | 20 800 254 | 23,53% |
Onet.pl zyskała w skali roku 219,3 mln krajowych odsłon mobilnych (to 51,6 proc. w górę), a WP.pl - 160,9 mln (51,9 proc. w górę). Na pierwszym portalu udział ruchu mobilnego zwiększył się o 8,35 pkt proc., a na drugim - o 8,14 pkt proc.
Pudelek.pl zanotował wzrost o 21,4 mln takich odsłon, a o2.pl - o 32,6 mln. Oba serwisy wyprzedziły portal Gazeta.pl, który zyskał 13,6 mln.
Największe wzrosty procentowe osiągnęły Allegro.pl (o 166,4 proc.), Fakt.pl (o 142,8 proc.), Cda.pl (o 168 proc.) i Plejada.pl (o 124,3 proc.).
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych | |||||
lp. | domena | listopad 2015 | listopad 2014 | ||
odsłony | (%) | odsłony | (%) | ||
1 | onet.pl | 644 528 017 | 24,17% | 425 246 807 | 15,82% |
2 | wp.pl | 470 858 258 | 20,58% | 309 913 726 | 12,44% |
3 | allegro.pl | 226 351 236 | 10,22% | 84 972 587 | 3,36% |
4 | interia.pl | 176 218 092 | 21,58% | 99 880 078 | 14,05% |
5 | pudelek.pl | 92 123 060 | 44,61% | 70 680 519 | 31,46% |
6 | o2.pl | 89 412 963 | 14,56% | 56 801 383 | 9,32% |
7 | gazeta.pl | 86 130 502 | 27,07% | 72 485 614 | 19,82% |
8 | fotka.pl | 72 129 890 | 26,54% | 64 662 277 | 23,17% |
9 | bezuzyteczna.pl | 60 993 621 | 44,51% | 30 651 454 | 23,52% |
10 | ulub.pl | 52 987 358 | 62,62% | 50 851 887 | 55,58% |
11 | fakt.pl | 48 417 004 | 34,32% | 19 943 031 | 16,81% |
12 | tvn24.pl | 46 619 059 | 34,98% | 23 913 858 | 23,75% |
13 | otomoto.pl | 35 956 987 | 17,65% | 22 089 451 | 11,30% |
14 | cda.pl | 33 594 556 | 20,61% | 12 532 566 | 13,07% |
15 | filmweb.pl | 32 177 255 | 16,32% | 23 760 847 | 11,31% |
16 | plejada.pl | 29 506 983 | 26,11% | 13 153 777 | 13,07% |
17 | nk.pl | 28 244 942 | 10,06% | - | - |
18 | sport.pl | 27 898 729 | 40,86% | 22 604 538 | 32,88% |
19 | pomponik.pl | 24 679 418 | 38,90% | 13 453 933 | 13,07% |
20 | ceneo.pl | 20 800 254 | 23,53% | 13 493 629 | 13,07% |
Dołącz do dyskusji: Onet.pl z większym ruchem mobilnym od WP.pl, Pudelek.pl i o2.pl wyprzedziły Gazeta.pl
Klub Nowoczesna rusza z ideologiczną ofensywą i proponuje legalizację związków dla mniejszości seksualnych. Przedstawiciele organizacji pozarządowych zostali zaproszeni przez klub Ryszarda Petru do konsultacji społecznych w tej sprawie. Była posłanka Janusza Palikota Anna Grodzka podkreśliła, że „to jest bardzo ważne dla całego ruchu LGBT” – pisze dzisiejsza „Gazeta Polska Codziennie”.