“Olivia” zyskała najwięcej, “Kobieta i Życie” z największym spadkiem
Większość miesięczników poradnikowych zanotowało w kwietniu br. spadki sprzedaży. Na czele zestawienia niezmiennie są “Dobre Rady”, najbardziej w dół poszła sprzedaż “Kobiety i Życia”, a liderem wzrostu była “Olivia”.
Rozpowszechnianie płatne razem miesięcznika "Dobre Rady" (Burda Publishing Polska) w kwietniu 2010 roku wyniosło 508 481 egz. i była wyższe niż rok wcześniej o 4,4 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazło się pismo "Kobieta i Życie" (Wydawnictwo Bauer), które rozeszło się w ilości 462 580 egz., czyli zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 17 proc. Pozycję trzecią zajął „Świat Kobiety” (także Bauer) z rozpowszechnianiem płatnym razem na poziomie 446 198 egz. (spadek o 0,4 proc.).
Największy wzrost sprzedaży dotyczył zajmującej ostatnią lokatę w zestawieniu „Olivii” (Marquard Media Polska), której wynik poszedł do góry o 8,9 proc. do 243 268 egz.
kwiecień | ||
Wirtualnemedia.pl | 2009 | 2010 |
ZKDP | Rozpowszechnianie płatne razem | |
Dobre Rady | 487 094 | 508 481 |
Kobieta i Życie | 557 350 | 462 580 |
Świat Kobiety | 447 901 | 446 198 |
Poradnik Domowy | 440 011 | 404 103 |
Claudia | 369 698 | 324 003 |
Olivia | 223 458 | 243 268 |
Porównując dane z kwietnia br. do danych z marca widać, że największy wzrost rozpowszechniania płatnego razem (o 21,8 proc.) odnotował “Świat Kobiety”, zaś największy spadek dotknął miesięcznik ”Kobieta i Życie” (wyniósł on 5,5 proc.).
2010 | ||
Wirtualnemedia.pl | marzec | kwiecień |
ZKDP | Rozpowszechnianie płatne razem | |
Dobre Rady | 514 729 | 508 481 |
Kobieta i Życie | 489 442 | 462 580 |
Świat Kobiety | 366 281 | 446 198 |
Poradnik Domowy | 392 291 | 404 103 |
Claudia | 306 170 | 324 003 |
Olivia | 204 026 | 243 268 |
Dołącz do dyskusji: “Olivia” zyskała najwięcej, “Kobieta i Życie” z największym spadkiem