“Ojciec Mateusz” zyskał 600 tys. widzów i zarobił 10 mln zł
Emitowany w TVP 1 piąty sezon „Ojca Mateusza” miał o ponad 600 tys. widzów więcej niż nadawany rok wcześniej trzeci sezon i zdecydowanie pokonał propozycje konkurencji. Nowe odcinki jesienią.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że pokazywane w czwartki o 20.30 premierowe odcinki piątej serii „Ojca Mateusza” oglądało średnio 5 mln widzów przy udziale wynoszącym 32,48 proc. w 4+ i 26,45 proc. w 16-49. To więcej niż rok wcześniej, gdy nadawana wtedy trzecia edycja serialu gromadziła 4,37 mln osób, a jej udział wynosił 29 proc. i 23,28 proc.
W czasie nadawania serialu Jedynka była zdecydowanym liderem rynku. Na drugim miejscu z udziałem na poziomie 17,99 proc. znalazł się kanał TVN, nadający wtedy seriale „Na Wspólnej” i „W11 - Wydział Śledczy”. Dalej uplasowały się: TVP 2 (12,03 proc.; „Barwy szczęścia”, „Dr. House”) i Polsat (10,24 proc.; „CSI: Kryminalne Zagadki Miami” i „Hotel 52”).
Z konkurencją wygrywały też powtórki „Ojca Mateusza”, emitowane w niedziele o 17.30. Oglądało je 3,7 mln widzów, co dało TVP 1 31,57 proc. udziału w grupie 4+ i 24,50 proc. w 16-49 (dane bez ostatniego odcinka). Rok wcześniej widownia produkcji w tym paśmie było nieco wyższa – wynosiła 3,79 mln. Drugie miejsce w paśmie emisji powtórek serialu zajęła TVP 2 z udziałem wśród wszystkich widzów wynoszącym 13,83 proc. (programy kabaretowe, “Panorama”), a trzecie – TVN (10,94 proc. głównie “Cofnij zegar” i “Wymiatacze”).
Wpływy reklamowe z premierowych odcinków serialu wyniosły 10 mln zł, dodatkowo przychody z niedzielnych powtórek serialu to 8,6 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Z danych telemetrycznych wynika, że „Ojca Mateusza” oglądały głównie kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
„Ojciec Mateusz” to polska wersja włoskiej produkcji „Don Matteo”. Serial opowiada o tytułowym ks. Mateuszu (w tej roli Artur Żmijewski), który rozwiązuje zagadki kryminalne. Szósty sezon produkcji TVP 1 ma pokazać jesienią br.
Widownia trzeciej serii „Ojca Mateusza” odcinek po odcinku
Premiery | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Date | AMR | SHR % | SHR % |
03-03-2011 | 5 949 502 | 35,70% | 29,29% |
10-03-2011 | 5 738 615 | 35,20% | 27,98% |
17-03-2011 | 5 228 181 | 31,78% | 26,02% |
24-03-2011 | 5 125 029 | 31,89% | 25,66% |
31-03-2011 | 5 483 891 | 34,27% | 27,26% |
07-04-2011 | 5 087 175 | 31,91% | 27,84% |
14-04-2011 | 4 876 042 | 29,64% | 22,76% |
21-04-2011 | 4 508 578 | 31,74% | 26,29% |
28-04-2011 | 4 862 166 | 32,25% | 25,47% |
05-05-2011 | 5 067 478 | 33,65% | 28,31% |
12-05-2011 | 4 856 800 | 33,13% | 27,59% |
19-05-2011 | 4 040 371 | 28,92% | 23,57% |
26-05-2011 | 4 155 835 | 31,26% | 24,88% |
Średnia | 4 999 705 | 32,48% | 26,45% |
Powtórki | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
06-03-2011 | 4 539 812 | 31,83% | 24,42% |
13-03-2011 | 4 468 349 | 33,69% | 26,58% |
20-03-2011 | 4 300 931 | 31,90% | 25,40% |
27-03-2011 | 4 178 308 | 33,27% | 28,30% |
03-04-2011 | 3 572 236 | 34,32% | 27,81% |
10-04-2011 | 3 654 205 | 29,33% | 22,78% |
17-04-2011 | 3 627 265 | 32,51% | 23,75% |
01-05-2011 | 3 387 839 | 29,72% | 21,15% |
08-05-2011 | 3 092 999 | 32,02% | 25,86% |
15-05-2011 | 3 274 668 | 28,15% | 20,00% |
22-05-2011 | 2 540 015 | 29,81% | 22,47% |
Średnia | 3 700 325 | 31,57% | 24,50% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Premiery | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
Ojciec Mateusz | 4 999 705 | 32,48% | 26,45% |
TVN | 2 768 653 | 17,99% | 17,51% |
TVP 2 | 1 851 863 | 12,03% | 13,21% |
Polsat | 1 575 522 | 10,24% | 12,94% |
Powtórki | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
Ojciec Mateusz | 3 700 325 | 31,57% | 24,50% |
TVP 2 | 1 620 577 | 13,83% | 10,74% |
TVN | 1 282 147 | 10,94% | 15,52% |
Polsat | 979 751 | 8,36% | 10,23% |
Profil widowni „Ojca Mateusza”
Profil | TVP1 | ADH % | AFF |
Płeć | Mężczyźni | 39,42% | 82 |
Kobiety | 60,58% | 117 | |
Wiek | 4-9 | 1,77% | 30 |
10-15 | 3,48% | 51 | |
16 - 19 | 1,99% | 36 | |
20 - 24 | 2,66% | 34 | |
25 - 29 | 3,07% | 35 | |
30 - 34 | 5,10% | 62 | |
35 - 39 | 6,96% | 94 | |
40 - 44 | 5,07% | 79 | |
45 - 49 | 8,23% | 120 | |
50 - 54 | 11,61% | 144 | |
55 - 59 | 10,92% | 141 | |
60+ | 39,13% | 194 | |
Wlk. miasta | Wieś | 45,27% | 116 |
< 50 tys. | 24,21% | 101 | |
50-100 tys. | 9,16% | 107 | |
100-200 tys. | 5,93% | 73 | |
> 200 tys. | 15,42% | 77 | |
Zawód | Top management | 6,55% | 76 |
Pracownicy średniego szczebla | 12,62% | 84 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 17,93% | 90 | |
Emeryci | 47,45% | 185 | |
Inni | 15,45% | 50 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 54,26% | 120 |
Średnie | 28,12% | 95 | |
Wyższe | 12,37% | 98 | |
Inne | 5,25% | 41 |
Dołącz do dyskusji: “Ojciec Mateusz” zyskał 600 tys. widzów i zarobił 10 mln zł