„Ojciec Mateusz” stracił 300 tys. widzów, ale i tak zdystansował konkurencję
Czternasty sezon „Ojca Mateusza” oglądało średnio 4,31 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 12. serii, widownia produkcji spadła o 300 tys. oglądających. Serial dał jednak TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku, a wpływy z reklam wyniosły 9,98 mln zł.
Premierowe odcinki 14. serii „Ojca Mateusza” emitowane były w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, w okresie od 3 września do 26 listopada br. Całą edycję oglądało średnio 4,31 mln widzów. Przełożyło się to na 26,84 proc. udziału Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 17,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył się odcinek serialu pokazany 29 października. Zgromadził on przed telewizorami 4,94 mln oglądających.
Data | Godz. | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | ||
29-10-2015 | 20:30:28 | 4 941 632 | 30,47% |
12-11-2015 | 20:30:24 | 4 828 127 | 29,34% |
22-10-2015 | 20:31:17 | 4 630 237 | 28,56% |
W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 300 tys. osób. Wówczas dwunasta edycja produkcji średnio przyciągała przed ekrany 4,61 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 28,68 proc. oraz 19,13 proc. udziału (zobacz te dane).
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje Polsat, nadający wówczas końcówkę serialu „Zdrady” oraz „Przyjaciółki”, co przełożyło się na 13,24 proc. udziału. Dalej uplasowały się: TVN (końcówka „Na Wspólnej” oraz „Kuchenne rewolucje”; 12,16 proc.) oraz TVP2 („Paranienormalni Tonight” i mecze piłki nożnej; 6,86 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej lepiej od Polsatu wypadł TVN.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 - Ojciec Mateusz 13 | 4 314 967 | 26,84% | 17,62% |
Polsat | 2 128 582 | 13,24% | 14,21% |
TVN | 1 954 417 | 12,16% | 15,60% |
TVP2 | 1 102 738 | 6,86% | 7,23% |
Wpływy z reklam nadanych przy zakończonym sezonie serialu wyniosły 9,98 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. spadły one o 5,7 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Kolejny sezon „Ojca Mateusza” trafi na antenę TVP1 wiosną przyszłego roku.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w październiku br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wyniósł 12,29 proc.
Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” stracił 300 tys. widzów, ale i tak zdystansował konkurencję