„Ojciec Mateusz” ma o 310 tys. widzów mniej, ale TVP1 pokonuje konkurencję
15. sezon „Ojca Mateusza” ogląda średnio 4,5 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 13. serii, widownia produkcji spadła o 310 tys. oglądających. Jednak serial nadal daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku.
Premierowe odcinki 15. serii „Ojca Mateusza” emitowane są w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, począwszy od 3 marca br. Trzy pierwsze oglądało średnio 4,50 mln widzów. Przełożyło się to na 28,20 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 17,46 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie największą popularnością cieszył się trzeci odcinek serialu. Zgromadził on przed telewizorami 4,63 mln oglądających.
Data | Godz. | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | ||
03-03-2016 | 20:30:00 | 4 441 537 | 27,80% |
10-03-2016 | 20:30:15 | 4 416 685 | 27,17% |
17-03-2016 | 20:29:14 | 4 632 547 | 29,62% |
Średnio: | 4 498 989 | 28,20% |
W porównaniu do analogicznego okresem ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 310 tys. osób. Wówczas trzy pierwsze odcinki 13. edycji produkcji średnio przyciągały przed ekrany 4,81 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 29,59 proc. oraz 18,49 proc. udziału (zobacz te dane).
TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje Polsat, nadający wówczas „Nasz nowy dom” oraz „Przyjaciółki”, co przekłada się na 12,78 proc. udziału. Dalej plasują się: TVN (końcówka „Na Wspólnej” i „Singielka”; 10,25 proc.) oraz TVP2 (filmy fabularne; 5,63 proc.). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 - Ojciec Mateusz 15 | 4 498 989 | 28,20% | 17,46% |
Polsat | 2 039 379 | 12,78% | 16,79% |
TVN | 1 634 884 | 10,25% | 12,92% |
TVP2 | 897 620 | 5,63% | 7,42% |
W lutym br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 12,17 proc.
Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” ma o 310 tys. widzów mniej, ale TVP1 pokonuje konkurencję