Ogromny wzrost Radia Plus po zmianie formatu na disco
W II kwartale 2013 na pozycji lidera słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce uplasowała się Eska. Największy, wynoszący aż 250 proc., wzrost odnotowało Radio Plus, które od kwietnia br. zmieniło format muzyczny.
Udział Radia Eska w II kwartale br. wyniósł 8 proc., czyli 0,03 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z najnowszych danych Radio Track Millward Brown przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17 (17 rozgłośni radia publicznego) z udziałem wynoszącym 5 proc. (wzrost o 0,1 pkt. proc.). Trzecią lokatę zajęły należące do Agory Złote Przeboje, notując udział na poziomie 3,4 proc., taki sam jak rok wcześniej.
Piąta pozycja należała do Radia Plus, które od kwietnia br. zmieniło format muzyczny z soft AC na disco. Zmianie uległ również program sieci - odświeżono formułę dotychczasowych pasm, a na antenie pojawiły się nowe audycje i nowi prowadzący (poznaj szczegóły). Udział Radia Plus w II kwartale br. wyniósł 2,4 proc., czyli aż o 1,7 pkt. proc. (248 proc.) więcej niż rok wcześniej. Stało się tak, mimo że na początku wielu słuchaczy nie było zadowolonych ze zmian wprowadzonych w rozgłośni (więcej na ten temat).
- Jesteśmy w bardzo wczesnym etapie zmian programowych i muzycznych w sieci Plus, ale osiągnięty już wzrost słuchalności jest pozytywnym sygnałem, że słuchacze zauważyli nową na polskim rynku ofertę i chętnie z niej korzystają. To musi cieszyć, bo dawno nie widziałem tak szybkich wzrostów słuchalności, szczególnie, że działamy dzisiaj na bardzo konkurencyjnym rynku - mówi Wirtualnemedia.pl Leszek Kozioł, prezes Porozumienia Radiowego Plus i wiceprezes Grupy Radiowej Time.
Kozioł zapowiada, że prace nad programem i promocją Radia Plus potrwają do końca roku (jesienią planowana jest duża kampania promocyjna). Nadawca chciałby, aby pod koniec roku, sieć miała 4-5 proc. udziału w rynku. - Czy uda się je osiągnąć zależeć będzie od wielu czynników, które zależą nie tylko od nas - mówi Kozioł.
Udział w czasie słuchania% |
Kwiecień : czerwiec 2013 |
kwiecień: czerwiec 2012 |
kwiecień: czerwiec 2011 |
kwiecień : czerwiec 2010 |
Radio ESKA |
8,0% |
7,7% |
7,8% |
7,3% |
Audytorium 17 |
5,0% |
4,9% |
5,4% |
5,4% |
Złote Przeboje |
3,4% |
3,4% |
3,0% |
2,6% |
RMF MAXXX |
3,2% |
3,3% |
3,5% |
3,1% |
Radio Plus |
2,4% |
0,7% |
0,9% |
0,9% |
Radio Wawa |
0,9% |
0,8% |
0,9% |
0,6% |
PLANETA FM |
0,9% |
0,9% |
1,1% |
1,2% |
Antyradio |
0,5% |
0,5% |
0,6% |
0,7% |
Radio Roxy |
0,4% |
0,2% |
0,2% |
0,1% |
Dane za ostatni rok.
Udział w czasie słuchania% |
kwiecień : czerwiec 2013 |
styczeń 2013 : marzec 2013 |
październik : grudzień 2012 |
lipiec 2012 : wrzesień 2012 |
kwiecień : czerwiec 2012 |
Radio ESKA |
8,0% |
8,7% |
8,0% |
7,8% |
7,8% |
Audytorium 17 |
5,0% |
5,9% |
5,7% |
5,1% |
4,9% |
Złote Przeboje |
3,4% |
3,5% |
4,0% |
3,5% |
3,4% |
RMF MAXXX |
3,2% |
3,2% |
3,3% |
3,2% |
3,4% |
Radio Plus |
2,4% |
0,9% |
0,8% |
1,0% |
0,7% |
Radio Wawa |
0,9% |
0,8% |
1,1% |
0,9% |
0,8% |
PLANETA FM |
0,9% |
0,8% |
0,9% |
0,9% |
0,9% |
Antyradio |
0,5% |
0,7% |
0,6% |
0,6% |
0,5% |
Radio Roxy |
0,4% |
0,3% |
0,3% |
0,3% |
0,2% |
N= |
21035 |
21053 |
21048 |
21048 |
21080 |
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Ogromny wzrost Radia Plus po zmianie formatu na disco