Ogromne wzrosty Domo+ i Wedding TV, liderem TVN Turbo
Najpopularniejszym kanałem lifestylowym w styczniu br. było TVN Turbo, które wyprzedziło TLC. Największe, ponad 200-proc., wzrosty zanotowały stacje Domo+ i Wedding TV. Na przedostatnim miejscu zadebiutował kanał Viacom Blink.
Udział TVN Turbo wyniósł w ubiegłym miesiącu 0,47 proc. po wzroście o 24,7 proc. Zapewniło to męskiej stacji awans z miejsca drugiego na pierwsze. Wiceliderem został kobiecy kanał TLC - jego udział wzrósł o 12,6 proc. do 0,45 proc., ale nie uchroniło go to przed spadkiem z pozycji pierwszej.
Trzecia lokata przypadła stacji TVN Style, która zanotowała wzrost o 20,1 proc. i osiągnęła udział na poziomie 0,44 proc. Co ciekawe, mniejszy wzrost (o 14,8 proc.) zanotowała cechująca się do tej pory większą dynamiką telewizja Polsat Cafe. Jej udział poszedł do góry o 14,8 proc. i wyniósł 0,29 proc., co zaowocowało miejscem czwartym.
Najwięcej w zestawieniu zyskały kanały Domo+,którego udział poszedł do góry o 285 proc. i wyniósł 0,08 proc. oraz Wedding TV (0,06 proc. udziału, wzrost o 233,3 proc.). Ponownie najwięcej stracił zajmujący ostatnie miejsce Fashion (0,01 proc., - 70,6 proc.).
Na przedostatnim, 12. miejscu zadebiutowała kobieca stacja Viacom Blink!, nadająca od lipca br. Jej udział w styczniu br. wyniósł 0,02 proc.
styczeń | Wszyscy 4+ | |||
2011 | 2012 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Turbo | 27 145 | 0,380 | 32 972 | 0,474 |
TLC | 28 407 | 0,398 | 31 135 | 0,448 |
TVN Style | 25 911 | 0,363 | 30 345 | 0,436 |
Polsat Cafe | 18 274 | 0,256 | 20 415 | 0,294 |
Polsat Play | 14 617 | 0,205 | 20 220 | 0,291 |
kuchnia+ | 5 705 | 0,080 | 7 716 | 0,111 |
DOMO+ | 1 450 | 0,020 | 5 332 | 0,077 |
ITV | 5 772 | 0,081 | 5 353 | 0,077 |
Club TV | 7 158 | 0,100 | 5 254 | 0,076 |
BBC Lifestyle | 3 632 | 0,051 | 4 579 | 0,066 |
Wedding TV | 1 253 | 0,018 | 4 206 | 0,060 |
Viacom Blink | - | - | 1 226 | 0,018 |
Fashion | 1 241 | 0,017 | 353 | 0,005 |
W grupie 16-49 kolejność w pierwszej trójce był taka sama. Liderem był kanał TVN Turbo (0,70 proc. udziału, wzrost o 6,5 proc.), na drugim miejscu znalazło się TLC (0,64 proc. udziału, wzrost o 13,9 proc.,), a trzecia była stacja TVN Style (0,56 proc., + 16,9 proc.).
Liderami wzrostu w tej grupie także były kanały Domo+ (+ 274,1 proc.) i Wedding TV (+ 151,9 proc.), a liderem spadku - Fashion (- 58,8 proc.).
styczeń | wszyscy 16-49 | |||
2011 | 2012 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
TVN Turbo | 19 665 | 0,660 | 20 201 | 0,703 |
TLC | 16 711 | 0,561 | 18 347 | 0,639 |
TVN Style | 14 264 | 0,479 | 16 080 | 0,560 |
Polsat Cafe | 10 057 | 0,337 | 10 865 | 0,378 |
Polsat Play | 7 807 | 0,262 | 9 535 | 0,332 |
kuchnia+ | 2 985 | 0,100 | 4 200 | 0,146 |
ITV | 3 735 | 0,125 | 3 406 | 0,119 |
BBC Lifestyle | 2 722 | 0,091 | 3 157 | 0,110 |
DOMO+ | 817 | 0,027 | 2 913 | 0,101 |
Club TV | 3 877 | 0,130 | 2 361 | 0,082 |
Wedding TV | 819 | 0,027 | 1 962 | 0,068 |
Viacom Blink | 611 | 0,021 | ||
Fashion | 494 | 0,017 | 189 | 0,007 |
Najwięcej pozycji wśród 10 topowych programów kanałów lifestylowych w ub.r. umieściła stacja TVN Turbo. W zestawieniu znalazły się cztery jej programy, w tym na miejscu pierwszym serial dokumentalny “Parszywa dwudziestka”, który zgromadził ponad 260 tys. widzów.
Raport top programów | wszyscy 4+ | ||
Program | Stacja | AMR | SHR % |
PARSZYWA DWUDZIESTKA /SER.DOK.USA/ | TVN Turbo | 263 514 | 2,01 |
STRZAL ADRENALINY /SER.DOK.USA/ | TVN Turbo | 231 173 | 1,80 |
SMIERC NA 1000 SPOSOBOW /SER.DOK.USA/ | Polsat Play | 229 652 | 2,11 |
MOJE PARANOJE /SER.DOK.USA/ | TLC | 214 185 | 1,68 |
PO MOJEMU - WOJCIECH CEJROWSKI | TVN Style | 201 281 | 1,37 |
WIEM CO JEM /PROG.PORAD.POL./ | TVN Style | 201 259 | 2,04 |
OPETANI SEKSEM /SER.DOK.USA/ | TLC | 198 104 | 2,46 |
ICE ROAD TRUCKERS /SER.DOK.KAN.USA/ | TVN Turbo | 195 682 | 1,78 |
UWAGA! PIRAT! /SER.DOK.POL./ | TVN Turbo | 192 497 | 1,65 |
MALA SCHIZOFRENICZKA /PROG.DOK.USA/ | TLC | 188 426 | 1,36 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Ogromne wzrosty Domo+ i Wedding TV, liderem TVN Turbo