Tylko 346 tys. widzów „Uzdrowiska”, TVP2 bez szans w starciu z konkurencją
Po trzech pierwszych tygodniach emisji nową telenowelę „Uzdrowisko” ogląda średnio 346 tys. widzów, o 69 tys. osób mniej niż pokazywany rok temu w tym paśmie program „Teściowe i synowe. Kto tu rządzi?”. TVP2 w czasie nadawania nowej produkcji zajmuje ostatnie miejsce w rynku wśród tzw. „wielkiej czwórki”.
Średnia widownia pierwszych piętnastu odcinków „Uzdrowiska”, wyemitowanych w okresie od 31 sierpnia do 18 września 2020 roku wyniosła 346 tys. osób. Rynkowy udział TVP2 ukształtował się na poziomie 3,11 proc. w gronie wszystkich widzów, 2,01 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 2,27 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja emitowana jest od poniedziałku do piątku o godz. 19.00.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Najwięcej widzów przyciągnął odcinek pokazany 31 sierpnia. Śledziło go średnio 585 tys. osób.
Dla porównania, średnia widownia premierowych odcinków „Teściowe i synowe. Kto tu rządzi?”, wyemitowanych w tym paśmie jesienią ub.r. (w okresie od 9 do 27 września) wyniosła 415 tys. osób. Dało to TVP2 odpowiednio 3,39 proc., 3,30 proc. oraz 3,35 proc. udziału. „Uzdrowisko” ma o 69 tys. widzów mniej.
TVP2 w czasie emisji „Uzdrowiska” zajmuje ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym w grupie 4+ wśród czterech głównych stacji. Pierwszy w tym czasie jest TVN (20,75 proc.; „Fakty”), druga - TVP1 (13,31 proc.; gł. „Jeden z dziesięciu”), a trzeci - Polsat (12,95 proc.; „Wydarzenia”).
Również wśród widzów w grupach 16-69 i 16-59 Dwójka nie ma szans w starciu z konkurencją.
„Uzdrowisko” to serial, którego akcja toczy się w prywatnym ośrodku uzdrowiskowym. Jego bohaterami są członkowie personelu medycznego i administracyjnego sanatorium. Ich perypetie splatają się z historiami pensjonariuszy ośrodka, dla których pobyt w uzdrowisku to przede wszystkim okazja do oderwania się od życia codziennego i doświadczenia nowych emocji.
W produkcji wystąpią: Artur Kocięcki, Małgorzata Sadowska, Aldona Orman, Magdalena Waligórska, Bartosz Buława, Kinga Zygmunt, Ewa Florczak, Izabella Olejnik, Maria Kowalik, Ryszard Kluge, Bartłomiej Piekarski, Michał Chorosiński oraz Anna Dzierża.
Widzowie w serialu zobaczą nie tylko aktorów ze stałej obsady, ale również gości specjalnych, których niecodzienne perypetie i wątki wpłyną na funkcjonowanie uzdrowiska. W pierwszym odcinku były to bohaterki „Sanatorium miłości” - Nina Busk i Wiesława Kwiatek.
Za produkcję „Uzdrowiska” odpowiada Endemol Shine Polska.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 8,34 proc.
Dołącz do dyskusji: Tylko 346 tys. widzów „Uzdrowiska”, TVP2 bez szans w starciu z konkurencją
Z taką widownią jest możliwe, że nawet Puls 2, TVN24 i Polsat News wygrywają z Dwójką w tym paśmie.
I do tego jeszcze lansowanie tej produkcji w czołówce reklamy, wolałbym w to miejsce kadr z "Va banque".