„MasterChef” nadal gromadzi 2 mln widzów. TVN liderem w grupie komercyjnej
Średnia oglądalność początku szóstej edycji „MasterChefa” wyniosła 2 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program zyskał 80 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji jest trzeci w rynku telewizyjnym w 4+ i pierwszy w 16-49.
Szósta seria „MasterChefa” nadawana jest w TVN w niedziele o godz. 20.00, począwszy od 10 września br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że kulinarny program po trzech odcinkach nowego sezonu gromadzi średnio 2 mln widzów, co przekłada się na 12,92 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 17,20 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 14,98 proc. w grupie 16-59.
Program notuje wzrost oglądalności z odcinka na odcinek. Pierwszy oglądało 1,93 mln, a trzeci - już 2,10 mln.
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. format stracił 80 tys. widzów, choć minimalnie wzrosły jego udziały w rynku w grupach 16-49 i 16-59. Piątą serię „MasterChefa” po trzech odcinkach śledziło 2,08 mln osób, co przełożyło się na 13,09 proc. udziału w grupie 4+, 15,76 proc. w grupie 16-49 i 14,77 proc. w grupie 16-59.
TVN w trakcie emisji „MasterChefa 6” jest trzeci w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce zajmuje TVP1, nadająca wówczas prognozę pogody, „Dziewczyny ze Lwowa” i początek reality-show „Rolnik szuka żony”, co daje jej 15,89 proc. udziału. Wiceliderem jest Polsat (gł. „W rytmie serca” i „Kabaret na żywo”; 13,35 proc.), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypada TVP2 (filmy fabularne i „The Voice of Poland”; 5,22 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 TVN jest już jednak liderem rynku.
Dołącz do dyskusji: „MasterChef” nadal gromadzi 2 mln widzów. TVN liderem w grupie komercyjnej