„Bake off - Ale ciacho!” w nowym paśmie ma o 550 tys. widzów mniej
Czwarty sezon kulinarnego teleturnieju „Bake off - Ale ciacho!” po trzech odcinkach w nowym paśmie ogląda średnio 774 tys. osób, o 550 tys. widzów mniej niż drugą odsłonę produkcji pokazywaną rok temu. TVP2 w czasie emisji formatu zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym.
Program „Bake off - Ale ciacho!” na antenie TVP2 pokazywany jest w niedziele o godz. 15.20, począwszy od 4 marca br. Średnia widownia trzech dotąd pokazanych odcinków czwartej edycji programu wyniosła 774 tys. osób, co przełożyło się na 6,01 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 5,23 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,10 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Do tej pory zdecydowanie największą popularnością cieszył się trzeci odcinek produkcji. Przyciągnął on uwagę 1,12 mln osób. Tylko w czasie tego odcinka telewizyjna Jedynka nie transmitowała bezpośrednio konkursu PŚ w skokach narciarskich, które zwykle ogląda po kilka mln widzów.
W porównaniu do drugiej edycji, pokazywanej wiosną ub.r., program stracił 270 tys. widzów. Wówczas po pierwszych trzech tygodniach kulinarna produkcja gromadziła średnio 1,32 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 10,77 proc., 9,75 proc. i 9,63 proc. udziału. Była ona emitowana jednak w zupełnie innym paśmie - w poniedziałki o godz. 21.45.
Dwójka w paśmie nadawania „Bake off - Ale ciacho! 4” zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Bezkonkurencyjnym liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” jest TVP1 z udziałem na poziomie 26,79 proc., nadająca w tym czasie gł. transmisje PŚ w skokach narciarskich (tylko w trakcie trzeciego odcinka stacja emitowała powtórkę „Komisarza Alexa” oraz studio sportowe przed konkursem lotów w Vikersund). Trzeci jest Polsat (5,35 proc.; filmy fabularne i powtórki „Twoja twarz brzmi znajomo”), a czwarty - TVN (4,27 proc.; gł. powtórki „Hipnozy”).
Z kolei w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 TVP2 jest czwarta.
„Bake Off - Ale ciacho!” to kulinarny program w formie turnieju, w którym 12 uczestników rywalizuje ze sobą przygotowując ciasta i inne wypieki. Czwartą serię reality-show ponownie prowadzą Katarzyna Kołeczek i Marcelina Zawadzka, a w jury znajdują się Krzysztof Ilnicki i Michał Bryś. Program oparty jest na brytyjskim formacie „The Great British Bake Off”.
TVP2 w dotychczasowym paśmie „Bake Off”, czyli w poniedziałki o godz. 21.50, emituje nowy serial „Za marzenia”, który po trzech odcinkach śledzi średnio 2,29 mln osób. TVP2 tworzy w ten sposób długie pasmo serialowe - od 19.40 (dwa odcinki „Barw szczęścia”, „M jak miłość” i „Za marzenia”).
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 7,87 proc.
Dołącz do dyskusji: „Bake off - Ale ciacho!” w nowym paśmie ma o 550 tys. widzów mniej
Jeżeli ta analiza ma być miarodajna to ja chciałbym wiedzieć na ile się zmieniła wielkość widowni w dawnym paśmie Bake Offa w poniedziałek wieczorem. Czy po wprowadzeniu tam Za marzenia wyniki są lepsze czy gorsze?