Biura prasowe mBanku, Banku Zachodniego WBK oraz ING Banku Śląskiego najlepiej oceniane przez dziennikarzy
Z przedstawicielami mediów najlepiej komunikują się zespoły prasowe mBanku, Banku Zachodniego WBK oraz ING Banku Śląskiego - wynika z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia.
Najlepsze oceny wśród dziennikarzy zbiera mBank - w pięciostopniowej skali ocen uzyskał wynik 4,46. Miejsce drugie zajmuje Bank Zachodni WBK z notą 4,33. Podium zamyka ING Bank Śląski, oceniony na 4,29.
Większość dziennikarzy zajmujących się tematyką finansową jest zadowolona ze współpracy i jakości kontaktów z biurami prasowymi banków. Z 17 do 12 spadła liczba banków, z którymi relacje układają się dobrze i bardzo dobrze dla co najmniej połowy przepytanych przedstawicieli mediów. Oznacza to, że w porównaniu do roku 2017, w tym ogólny poziom prowadzonych działań PR przez banki jest niższy.
Najważniejszymi kryteriami oceny biur prasowych przez dziennikarzy były: prowadzenie rzetelnej, uczciwej komunikacji, dostępność pracowników biura, świadomość pracy dziennikarzy przez pracowników biura, szybkość reakcji oraz profesjonalizm i wiedza pracowników.
Dziennikarze oceniali ponadto m.in. jakość i częstość komunikowania się, wykorzystanie social media w komunikacji między dziennikarzami a bankami, organizację i kompetencje zespołu, merytoryczny poziom komunikatów i materiałów prasowych, profesjonalizm i uprzejmość rzecznika prasowego oraz przejrzystość polityki informacyjnej.
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 2-28.03.2018 metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych wśród dziennikarzy zajmujących się tematyką finansową. Badanie ma charakter cykliczny, jest realizowane co dwa lata. W badaniu udział wzięli przedstawiciele następujących mediów: Puls Biznesu, Parkiet, Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Forbes, ISBNews, Reuters, PAP, Bankier.pl/PR News, Interia.pl, Cashless.pl, Polityka InSight, Business Insider oraz Obserwator Finansowy.
Dołącz do dyskusji: Biura prasowe mBanku, Banku Zachodniego WBK oraz ING Banku Śląskiego najlepiej oceniane przez dziennikarzy