Obniżki cen szkodzą markom
Konsumenci często negatywnie reagują widząc, że cena ich ulubionego produktu lub usługi zostaje obniżona.
70 procent respondentów uczestniczących w badaniu amerykańskiej firmy badawczej Yankelovich stwierdziło, że ich zdaniem takie obniżki najprawdopodobniej oznaczają, że początkowo cena danej marki była zawyżona.
62 procent badanych przypuszcza także, że w takim przypadku produkt jest przestarzały i producent chce się go po prostu pozbyć.
Jeszcze bardziej zgubnym efektem obniżania cen mogą być oczekiwania deflacyjne, co oznacza, że konsumenci przekładają zakup spodziewając się dalszego spadku ceny. Blisko 60 procent badanych uważa, że firmy, które w danym momencie tną ceny, zrobią to ponownie.
Tymczasem marki, które nie obniżają swoich cen, wśród wielu konsumentów mają pozytywną opinię. 64 procent respondentów stwierdziło, że jeżeli produkt zachowuje stałą cenę to jest albo bardzo popularny albo ma wysoką wartość.
źródło: Brandweek
Dołącz do dyskusji: Obniżki cen szkodzą markom