SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

O 20 proc. spadły wpływy reklamowe “Gazety Wyborczej”

Dzienniki zarobiły w ubiegłym roku na reklamach 2,356 mld zł, czyli 14 proc. mniej niż w 2008 roku. Największy spadek zanotowała „Gazeta Wyborcza”, a zyskały jedynie „Fakt” i „Metro”.

Liderem polskich dzienników pod względem cennikowych wpływów reklamowych pozostała w ubiegłym roku „Gazeta Wyborcza” (Agora), ale jej przychody z tego tytułu – 806 mln zł (netto, bez autopromocji) – były aż o 20 proc. mniejsze niż w 2008 roku. „Polska” (Polskapresse) zarobiła w 2009 roku na reklamach 296 mln zł (spadek o prawie 10,5 proc.), a „Rzeczpospolita” (Presspublika) – 167,7 mln zł (spadek o 9,7 proc.)  – wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Wśród najważniejszych gazet wzrost cennikowych wpływów reklamowych zanotowały w 2009 roku jedynie „Fakt” (Axel Springer Polska), który zarobił na reklamach 200 mln zł, czyli 5 proc. więcej niż w 2008 roku, oraz bezpłatne „Metro” (Agora), którego przychody reklamowe wyniosły w ubiegłym roku 95,6 mln zł, czyli o 8,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Ukazujący się od połowy września 2009 r. "Dziennik Gazeta Prawna" zarobił w ciągu trzech i pół miesięcy na reklamach 43,1 mln zł, czyli więcej niż "Gazeta Prawna" w całym 2008 roku, a o połowę mniej niż "Dziennik" od stycznia od połowy września ubiegłego roku.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (netto, bez autopromocji)
dane Expert-Monitor
 20082009
Gazeta Wyborcza806 041 253 zł1 009 250 259 zł
Polska296 145 087 zł330 622 662 zł
Fakt199 959 307 zł190 233 516 zł
Rzeczpospolita167 714 431 zł185 751 349 zł
Metro95 572 764 zł87 888 265 zł
Super Express93 440 293 zł104 987 572 zł
Dziennik**88 327 919 zł213 913 584 zł
Echo Miasta49 737 261 zł67 722 299 zł
Dziennik Gazeta Prawna*43 124 912 zł-
Dziennik Polski39 464 024 zł41 235 105 zł
Express Bydgoski39 378 857 zł36 487 754 zł
Przegląd Sportowy38 247 782 zł28 389 026 zł
Głos Dziennik Pomorza35 775 136 zł33 644 423 zł
Gazeta Pomorska34 211 935 zł37 054 306 zł
Puls Biznesu30 121 708 zł34 373 042 zł
Gazeta Olsztyńska26 246 605 zł28 424 381 zł
Express Ilustrowany25 174 333 zł23 190 709 zł
Nowa Trybuna Opolska24 286 238 zł24 876 539 zł
Gazeta Prawna**23 955 719 zł41 077 679 zł
Dziennik Wschodni Lubelski22 125 206 zł19 959 940 zł
* ukazuje się od 14 września 2009
** ukazywały się do 14 września 2009


 

Dołącz do dyskusji: O 20 proc. spadły wpływy reklamowe “Gazety Wyborczej”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Strateg destrukcyjny, czyli jak doprowadzić gazetę do zamknięcia
Obciąć głodowe honoraria dziennikarzy na umowy o dzieło. Zwolnić kilku, którzy mieli to szczęście dostąpić zaszczytu posiadania etatu. Od razu porpawi się jakość, ludzie wykupią nakład z kiosków i reklamodawcy rzucą hojnie reklamy!
odpowiedź
User
Strateg destrukcyjny, czyli jak doprowadzić gazetę do zamknięcia
Obciąć głodowe honoraria dziennikarzy na umowy o dzieło. Zwolnić kilku, którzy mieli to szczęście dostąpić zaszczytu posiadania etatu. Od razu porpawi się jakość, ludzie wykupią nakład z kiosków i reklamodawcy rzucą hojnie reklamy!
odpowiedź
User
Strateg destrukcyjny, czyli jak doprowadzić gazetę do zamknięcia
Obciąć głodowe honoraria dziennikarzy na umowy o dzieło. Zwolnić kilku, którzy mieli to szczęście dostąpić zaszczytu posiadania etatu. Od razu porpawi się jakość, ludzie wykupią nakład z kiosków i reklamodawcy rzucą hojnie reklamy!
odpowiedź