SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowe rozwiązanie w dziedzinie reklamy mobilnej

Grupa One-2-One wspólnie z Biurem Reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęła wdrażanie nowego systemu reklamy mobilnej - Mobile Advertising Platform. Narzędzie to ma umożliwić reklamodawcom dotarcie do ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorców przez telefon komórkowy.

MAP to pierwsza w naszej części Europy platforma mobile advertisingowa, umożliwiająca zaawansowane targetowanie behawioralne i psychograficzne, czyli wyłanianie na potrzeby konkretnej kampanii reklamowej najlepiej dopasowanej do niej grupy docelowej. System pozwala na uzyskanie wiedzy o konsumencie, a co za tym idzie, na precyzyjne dotarcie ze zoptymalizowanym komunikatem reklamowym.

W tej chwili w bazie MAP jest 100 tys. numerów telefonów komórkowych osób, do których można adresować działania reklamowe, a co miesiąc baza jest poszerzana o kilkadziesiąt tysięcy kolejnych rekordów. Numery te pochodzą od widzów, którzy uczestniczą w aktywnościach proponowanych przez Telewizję Polską, np. biorą udział w konkursach sms-owych.

- Platforma przygotowana przez One-2-One pozwoli wykorzystać te dane i dotrzeć do widza, który z dużym prawdopodobieństwem będzie zainteresowany przekazem. Dla nas wdrożenie MAP-u jest istotne także w kontekście optymalizacji dotychczas prowadzonych aktywności wykorzystujących SMS marketing - mówi Artur Rutkowski, manager zespołu ds. projektów multimedialnych Biura Reklamy TVP. - Co istotne szczególnie dla nas - wdrożone rozwiązanie jest kompleksowe i zabezpieczone od strony formalno-prawnej - dodaje.

Dzięki MAP reklamodawcy będą mogli szybko i skutecznie dotrzeć do konsumentów przy pomocy telefonu komórkowego, wykorzystując takie działania jak: profilowanie i targetowanie baz danych, knowledge retrieval system, panele komunikacyjne oraz narzędzia do wysyłek kampanii typu push SMS/MMS/WAP. Odpowiednio zaprojektowane, zintegrowane i zaawansowane systemy analiz i hipotez oraz wiedza z zakresu data mininigu umożliwiają opracowanie zindywidualizowanych kampanii, ich bezpośrednią realizację oraz pełny monitoring z poziomu platformy.

- Wspólnie z Biurem Reklamy przeprowadziliśmy już pilotażową akcję dla marki Oriflame i efekty były bardzo zachęcające. Skuteczność mobile advertisingu z wykorzystaniem MAP dała trzykrotnie lepsze efekty od dotychczas realizowanych kampanii. W obliczu tak wysokiej efektywności naszego modelu mobilnej reklamy, zdecydowaliśmy się dalej go rozwijać i w niego inwestować - tłumaczy Sławomir Komiński, wiceprezes Grupy One-2-One, pomysłodawca i autor strategii MAP.

Sprzedaż kampanii realizowanych z użyciem systemu Mobile Advertising Platform odbywa się dwutorowo: można taką kampanię zamówić w Biurze Reklamy TVP albo bezpośrednio w firmie One-2-One.

Obecnie platforma zbiera wyłącznie informacje o aktywnościach mobilnych dokonywanych przez widzów TVP, ale w niedalekiej przyszłości do MAP będą mogły dołączyć także inne podmioty.

Prace nad projektem ruszyły w maju ub. r., a od listopada prowadzone są prace nad częścią mobilną platformy. W grudniu spółka One-2-One otrzymała dofinansowanie z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Z tego tytułu w 2009 roku na jej konto wpłynie prawie milion złotych na wsparcie prac nad unikatową koncepcją platformy. Umowa podpisana została z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości.

Grupa One-2-One stanowi grupę spółek i brandów specjalizujących się w komplementarnych, interaktywnych rozwiązaniach adresowanych do podmiotów działających przede wszystkim w sektorze mediów i usług marketingowych. W realizowanych w ramach grupy projektach wykorzystywane są technologie mobilne SMSy, MMSy, IVR oraz rozwiązania internetowe, w tym oparte o filozofię Web 2.0. W skład grupy kapitałowej One-2-One wchodzą m.in. takie marki jak agencja marketingu mobilnego mobiljoy!, agencja interaktywna iFusion czy system do wielokanałowego zarządzania treściami wideo Multiscreen.

Dołącz do dyskusji: Nowe rozwiązanie w dziedzinie reklamy mobilnej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl