SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowe numery „Wprost” i „Do Rzeczy” bez wersji drukowanej, tylko w formie cyfrowej

W przyszłym tygodniu tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy” (PMPG Polskie Media) ukażą się tylko w wydaniu cyfrowym, bez wersji drukowanej. Jest to związane z zamknięciem wielu punktów sprzedaży wskutek epidemii koronawirusa.

Biuro prasowe PMPG Polskie Media przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl, że wydanie „Wprost” z mijającego tygodnia będzie dostępne w sprzedaży przez dwa tygodnie. Nowy numer w poniedziałek pojawi się tylko w formie cyfrowej.

Wydawca uzasadnia to zamknięciem w zeszłą sobotę większości sklepów niespożywczych w galeriach handlowych oraz zachętami władz, żeby zostać w domach i do minimum ograniczyć wyjścia. Marcin Dzierżanowski, redaktor naczelny „Wprost”, zapowiada, że jeśli w kolejnym tygodniu punkty sprzedaży prasy będą działać normalnie, pojawi się nowy papierowy numer „Wprost”.

Czy w wersji papierowej ukaże się nowy numer „Do Rzeczy”? Biuro prasowe PMPG nie ma informacji na ten temat, a redaktor tygodnika Paweł Lisicki nie odpowiedział na nasze pytania.

Natomiast w piątek po południu ogłoszono, że kolejne wydanie „Do Rzeczy” będzie tylko w wersji cyfrowej. Do czytania pisma w takiej formie zachęcił w spocie jego publicysta Piotr Semka

 

W środę PMPG Polskie Media w komunikacie giełdowym poinformowała, że według wstępnych analiz w trakcie epidemii koronawirusa zanotuje znaczący spadek przychodów z reklam, eventów i sprzedaży wydawanych przez firmę pism. Obecna sytuacja nie przełoży się natomiast na jej segment internetowy.

Według danych ZKDP w styczniu br. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” wynosiła 28 834 egz. (po spadku o 10,7 proc. w skali roku), a „Wprost” - 13 429 egz. (14,6 proc. mniej niż rok wcześniej). Do PMPG należy też miesięcznik „Historia Do Rzeczy”.

Apele publicystów tygodników opinii

W bieżącym tygodniu Michał Karnowski zaapelował do czytelników o kupowanie e-wydania „Sieci”, a Tomasz Lis zachęcił do wykupywania e-prenumerat „Newsweeka”. - To jest ekstraordynaryjny czas, także dla wydawców tygodników - powiedział dla portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Zmelonek, dyrektor pionu wydawniczego „Polityki”.

Andrzej Grajewski, zastępca redaktora naczelnego „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media), zaapelował do czytelników o kupowanie pisma w kioskach i w sieci. Powodem jest wstrzymanie dystrybucji w kościołach, stanowiące większość sprzedaży. - W 40-letniej pracy po raz drugi staję w takiej sytuacji - uważa Grajewski.

Natomiast ojciec Tadeusz Rydzyk, założyciel i szef Radia Maryja, w czwartek zwrócił się na antenie do słuchaczy o jeszcze większe wsparcie dla związanych z nim mediów w czasie pandemii koronawirusa. Zapowiada, że bez zwiększonych datków Radiu Maryja, Telewizji Trwam i „Naszemu Dziennikowi” grozi zamknięcie.

PMPG Polskie Media z odpisami na ponad 10 mln zł

Pod koniec grudnia ub.r. PMPG Polskie Media zdecydowała się dokonać odpisów w kwocie 9,76 mln zł na należności z pożyczek i obligacji. 9,64 mln zł z tej kwoty dotyczy należności od spółki Capital Point, której właścicielem jest cypryjska firma Lisiecki Investments kontrolowana przez Michała M. Lisieckiego. Natomiast pod koniec sierpnia utworzyła odpisy w wysokości 485,7 tys. zł, jako powód podając „wątpliwość co do możliwości spłaty należności przez dłużników”.

Natomiast w drugiej połowie lutego br. PMPG obniżyła z 4,405 do 2,198 mln zł wartość bilansową posiadanej nieruchomości w Piasecznie pod Warszawą. W konsekwencji wynik netto firmy za ub.r. zmaleje o 2,207 mln zł.

Od połowy sierpnia ub.r. PMPG Polskie Media prowadzi przegląd opcji strategicznych, w ramach którego bierze pod uwagę m.in. pozyskania inwestorów oraz sprzedaż i kupno aktywów. W połowie października Michał M. Lisiecki sprzedał 290 tys. akcji spółki stanowiących 2,86 proc. jej kapitału zakładowego. Nadal ma 58,3 proc. jej akcji.

PMPG Polskie Media na rynku mediów jest obecna poprzez spółki zależne: należy do niej przede wszystkim 90 proc. udziałów AWR Wprost wydającej tygodnik „Wprost” i Wprost.pl oraz 81 proc. udziałów Orlego Pióra publikującego tygodnik „Do Rzeczy”, miesięcznik „Historia Do Rzeczy” i Dorzeczy.pl.

W trzecim kwartale ub.r. firma osiągnęła wzrost przychodów o 19,2 proc. do 13,27 mln zł oraz zysku netto ze 129 tys. zł do 1,77 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Nowe numery „Wprost” i „Do Rzeczy” bez wersji drukowanej, tylko w formie cyfrowej

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Romuś
Obawiam się, że to już koniec tego tygodnika. Wystarczy spojrzeć na sprzedaż.
Szkoda, kiedyś to była dla mnie lektura obowiązkowa.
odpowiedź
User
Iglo
Trochę głupi ruch zważywszy na to, że sprzedaż wydań papierowych jest mała i jeszcze spada, a są tacy którzy jednak dalej kupują tradycyjne wydanie
odpowiedź
User
Cozy
Gdzie się podziały tamte nakłady, gdzie ta sprzedaż, gdzie tamten świat...
odpowiedź