Oglądalność telewizji poza domem w panelu Nielsena
Nielsen dołączył do swoich standardowych danych o widowni kanałów telewizyjnych dane dotyczące oglądalności telewizji poza domem tzw. out of home viewing (OOH).
Pomiar oglądalności telewizji w domu oparty o panel Nielsena liczący obecnie 3050 gospodarstw domowych, czyli prawie 9000 osób, został wzbogacony o dodatkowe informacje jak oglądane są poszczególne kanały telewizyjne poza domem.
Dostawcą danych na temat oglądalności poza domem jest Mediapanel Gemiusa liczący 2100 osób.
- Fuzja obu zbiorów danych została zaprojektowana i przeprowadzona przez zespół Data Science Nielsen Media International na zlecenie Polsat Media - podał Nielsen w komunikacie.
OOH w ofercie Nielsena
Zbiory danych, po dokonaniu analizy, zostały połączone na podstawie zmiennych demograficznych i zachowań telewizyjnych respondentów z paneli Nielsena i Gemiusa.
Dane telemetryczne Nielsena z dołączoną oglądalnością poza domem dla osób w wieku 7-75 lat dla kanałów monitorowanych przez Gemiusa będą produkowane codzienne poczynając od 1 września 2021 i dostarczane w oprogramowaniu Arianna oraz udostępnione Tech Edge w celu dołączenia tych danych do oprogramowania AdvantEdge.
Obecnie Nielsen monitoruje 167 kanałów telewizyjnych, a Gemius - 125.
Dołącz do dyskusji: Oglądalność telewizji poza domem w panelu Nielsena