Nielsen Audience Mesaurement będzie mierzyć oglądalność E-Sportu
Firma Astro podpisała umowę, na mocy której nadawany przez nią kanał E-Sport będzie od 15 sierpnia będzie objęty badaniem telemetrycznym Nielsen Audience Mesaurement.
- Zawarcie wskazanej umowy było ostatnim niezbędnym krokiem przed zawarciem umowy z domem mediowym, co będzie równoznaczne z rozpoczęciem uzyskiwania przychodów przez emitenta z działalności kanału E-Sport - podała firma Astro w komunikacie giełdowym.
Pod koniec czerwca spółka podpisała umowę z siecią kablową UPC Polska dotyczącą dosyłu sygnału E-Sportu do Nielsen Audience Mesaurement.
Kanał E-Sport jest emitowany od marca ub.r. Pokazywane są w nim przede wszystkim relacje z najważniejszych imprez gamingowych (kanał ma prawa do transmisji z 11 turniejów DreamHack zaplanowanych w br.), a także programy publicystyczne (m.in. „The Borys Show”, w którym prowadzący zaprasza znanych gości ze środowiska e-sportu).
Wiosną ub.r. kanał pojawił się w ofertach sieci Vetra i Multimedia Polska, Toya i Inea, a w styczniu br. - w ofercie Orange TV.
Firma Astro zajmuje się przede wszystkim produkcją teleturnieju „Familiada”. W pierwszym kwartale br. zanotowała 605 tys. zł wpływów sprzedażowych (wobec 885 tys. zł rok wcześniej) i 82 tys. zł straty netto (w pierwszym kwartale ub.r. miała 291 tys. zł zysku netto).
Dołącz do dyskusji: Nielsen Audience Mesaurement będzie mierzyć oglądalność E-Sportu
Dom mediowy? chyba biuro sprzedaży... Gosh...