Newzoo: wartość rynku esportu przekroczy w tym roku miliard dolarów
Według nowego raportu firmy analitycznej Newzoo, wartość rynku esportu po raz pierwszy w historii przekroczy w tym roku próg miliarda dolarów. Wzrosty napędzi rynek chiński. Widownia live-streamingu gier przekroczy globalnie 700 milionów.
Rynek esportu według prognoz Newzoo ma urosnąć w tym roku 14,5 proc., w porównaniu do 2020. Jego wartość osiągnie 1,084 mld dolarów vs. 947 mln w roku 2020.
Do roku 2024 cały światowy rynek esportu ma być wart już 1,617 mld dolarów.
Ponad trzy czwarte wpływów branży, czyli 833,6 mln dolarów, ma pochodzić z praw do transmisji wydarzeń oraz sponsoringu . Jak wskazują autorzy raportu, pandemia wpłynęła negatywnie na niektóre kluczowe źródła wpływów branży esportu. Odwołanie wydarzeń na żywo zmniejszyło przychody z biletów, a także odbiło się na sprzedaży towarów.
Więcej widzów streamingu na żywo
W tym i kolejnych latach rosnąć będzie popularność streamingu gier w sieci - prognozuje Newzoo.
W 2021r. na całym świecie jest już 474 mln osób interesujących się esportem, co oznacza wzrost o 8,7 proc. rok do roku. Z tej grupy mniej niż połowę tej liczby (234 mln) będą stanowili tzw. entuzjaści, czyli oglądający rozgrywki częściej niż raz w miesiącu - ich liczba wzrośnie o 8,7 proc. rok do roku.
W 2024 roku baza fanów esportu będzie liczyła już ponad 577 mln osób na całym świecie.
Widownia live-streamingu wszystkich gier komputerowych wyniesie globalnie 728,8 mln osób (10 proc. rdr.). Do 2024 roku liczba ta ma wzrosnąć do 920,3 mln. Najpopularniejszymi platformami zostaną Twitch, YouTube i Huya.
Wzrosty napędza popularność gier mobilnych w Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, w Azji Środkowej i Południowej, w regionie APAC oraz w Azji Południowo-Wschodniej - wskazują eksperci Newzoo.
Dołącz do dyskusji: Newzoo: wartość rynku esportu przekroczy w tym roku miliard dolarów