“Newsweek” śladem “Polityki” podnosi cenę do 5,90 zł
Tygodnik “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer) - od najnowszego wydania - kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż dotąd. Miesiąc wcześniej - tak samo - cenę podniosła “Polityka”.
Jak tłumaczy wydawnictwo, za podwyżką ceny “Newsweeka” stoją rosnące koszty produkcji, dystrybucji oraz sytuacja na rynku reklamy. Z danych Kantar Media wynika, że w I półroczu br. cennikowe wpływy reklamowe tytułu wyniosły 62,3 mln zł, o 7 proc. mniej niż rok wcześniej (więcej na ten temat).
- Staraliśmy się jak najdłużej utrzymać cenę na dotychczasowym poziomie, jednak ze względu na okoliczności rynkowe zdecydowaliśmy się na podwyżkę. Mamy nadzieję, że nasza decyzja spotka się ze zrozumieniem czytelników “Newsweeka” - mówi Wirtualnemedia.pl Edyta Sadowska, prezes Ringier Axel Springer Polska.
Przypomnijmy, że postulat podwyższenia cen tygodników opinii zgłosił rok temu właśnie redaktor naczelny „Newsweeka” Tomasz Lis. - Ceny czołowych tygodników opinii są zbyt niskie, ekonomicznie po prostu nie do utrzymania. Z pięciu złotych, które czytelnik płaci za „Newsweek”, „Wprost” czy „Politykę”, wydawcy „na czysto” mają jakąś złotówkę, może złotówkę z groszami - wyjaśniał wówczas Lis, postulując, by wydawcy czołowych tygodników opinii spotkali się i zawarli dżentelmeńskie porozumienie, że solidarnie podnoszą cenę swoich tytułów (więcej na ten temat).
W połowie sierpnia br. cenę z 5 zł na 5,90 zł podniosła też konkurencyjna “Polityka” (Polityka). Z danych własnych wydawnictwa wynika, że jej pierwszy numer po podwyżce sprzedał się w liczbie 135 tys. egz., a kolejny miał sprzedaż na poziomie 126 tys. egz. (w I półroczu br. średnia sprzedaż ogółem tygodnika wyniosła 125 409 ). - Nawet po podwyżce ceny sytuacja „Polityki” jest bardzo stabilna - komentował te wyniki Piotr Zmelonek, szef pionu wydawniczego „Polityki” (dowiedz się więcej).
Wcześniej, bo od początku lipca br. z 3,90 zł na 4,95 zł została podniesiona tygodnika “W Sieci” (Fratria). Wydawca podwyżkę powiązał z poszerzeniem objętości pisma o 16 stron, na których początkowo drukowano dodatki tematyczne, a od września br. dodatek kulturalny z programem telewizyjnym (więcej na ten temat).
W tym roku ceny podniosły też dwa inne tygodniki opinii. Lider sprzedaży ogółem w segmencie, czyli “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej Gość Niedzielny), zdrożał pod koniec stycznia br. i obecnie kosztuje 4,50 zł (wcześniej 4 zł). Natomiast z początkiem maja br. z 3,90 zł do 4,90 zł podniesiona została cena „Uważam Rze” (Gremi Media).
Z danych ZKDP średnia sprzedaż ogółem “Newsweeka” wyniosła 124 467 egz., po wzroście o 11,03 proc. (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: “Newsweek” śladem “Polityki” podnosi cenę do 5,90 zł