„Newsweek Polska” wyprzedził w 2015 roku „Politykę”. Słaby okres „Wprost” (analiza interaktywna)
W 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pozostał „Gość Niedzielny”. Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska”, a najwięcej stracił „Wprost”.
„Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media) w 2015 roku sprzedawał się w liczbie 134 025 egz. Było to 5,29 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciego na drugie miejsce awansował tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w ostatnim roku poszedł do góry o 1,76 proc. do 120 576 egz. Jednocześnie był to drugi największy wzrost w zestawieniu.
Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka), która w 2014 roku była druga. Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w ubiegłym roku zmniejszyła się o 1,92 proc. i wyniosła 118 949 egz.
Czwarte miejsce zajął magazyn „W Sieci” (Fratria), który zanotował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 76 134 egz., po spadku o 1,16 proc.
Piąty był tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro) z wynikiem na poziomie 55 265 egz. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,57 proc.
Największy spadek w rankingu, wynoszący 33,07 proc., zanotował będący na szóstym miejscu „Wprost” (Agencja Wydawniczo-Reklamowa „Wprost”). Jego średni wynik to 38 973 egz.
Największym wzrostem, wynoszącym 5,42 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który awansował z lokaty dziewiątej (ostatniej) na ósmą. Jego średnia sprzedaż ogółem w ub.r. to 19 013 egz.
Wirtualnemedia.pl | rok | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 203 779 | 134 025 | 134 025 | 204 024 | 141 503 | 141 503 |
Newsweek Polska | 184 814 | 120 675 | 120 576 | 179 975 | 118 494 | 118 486 |
Polityka | 171 516 | 118 966 | 118 949 | 176 414 | 121 284 | 121 280 |
W Sieci | 149 677 | 76 135 | 76 134 | 162 216 | 77 034 | 77 030 |
Tygodnik Do Rzeczy | 119 305 | 64 190 | 55 265 | 143 573 | 69 451 | 60 446 |
Wprost | 112 076 | 107 657 | 38 973 | 138 976 | 128 445 | 58 226 |
Gazeta Polska | 103 744 | 37 549 | 37 117 | 122 674 | 43 429 | 42 848 |
Tygodnik Powszechny | 38 555 | 19 468 | 19 013 | 38 524 | 18 526 | 18 035 |
Przegląd | 51 000 | 17 165 | 17 165 | 51 000 | 18 313 | 18 313 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 464 992 | 292 593 | 292 593 | 483 621 | 304 511 | 304 511 |
Średnia sprzedaż ogółem tygodników opinii w latach 2006-2015 (wykres)
Średnia sprzedaż ogółem tygodników opinii w 2015 roku (wykres)
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Newsweek Polska” wyprzedził w 2015 roku „Politykę”. Słaby okres „Wprost” (analiza interaktywna)
Najlepiej się czyta "POLITYKĘ" w której to można poczytać o wszystkim, a nie tylko o polityce jak w innych gazetach :)