"Newsweek Polska" w nowej szacie graficznej
Już dziś w sprzedaży pojawił się pierwszy numer tygodnika "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) w odmienionej szacie graficznej. Nowy layout ma charakteryzować elegancja i prostota oraz nowoczesny charakter.
- Zmieniona szata "Newsweeka" ułatwi czytanie i zapamiętywanie treści. Efekt ten uzyskamy między innymi poprzez zmiany czcionki, lepsze uporządkowanie treści, jeszcze bardziej czytelne podziały stron, a także wyróżniającą ikonografię - opowiada Dominika Szczechowicz, dyrektor artystyczna "Newsweeka Polska".
W tygodniku pojawiła się nowa sekcja - Newsweek.pl, która łączy wydanie wersji drukowanej ze stroną internetową magazynu, prezentując m.in. komentarze blogerów czy teksty publicystów, które w pełnych wersjach znajdują się na stronach www.
Pismo korzysta od dziś z amerykańskiej wersji logotypu, zgodnie z konsekwentną polityką budowania światowej marki na lokalnych rynkach. Logo w tej formie znalazło się zarówno na okładce, przy spisie treści, który również ma zupełnie inną formę, jak i przy komentarzu wstępnym redaktora naczelnego Michała Kobosko.
- Szukając nowych rozwiązań graficznych, kierowaliśmy się najnowszymi światowymi trendami, a analizując szaty wielu zagranicznych magazynów, takich jak np. "Time", "Vanity Fair" czy "Esquire", staraliśmy się wybrać to, co naszym zdaniem najbardziej pasuje do profilu naszego czytelnika - człowieka zaangażowanego, otwartego, czynnie uczestniczącego w światowej kulturze - tłumaczy Szczechowicz.
Style-book nowej szaty graficznej tygodnika został przygotowany na potrzeby każdego działu redakcji i biura reklamy, uwzględniając specyfikę ich wymagań. Będzie też funkcjonował jako materiał edukacyjny oraz źródło inspiracji dla dziennikarzy, handlowców i reklamodawców. Dzięki temu materiały reklamowe będą mogły być lepiej wyeksponowane z jednoczesnym zachowaniem spójnej formy z szatą magazynu.
- Nie traktujemy reklamy jako obcego ciała. Wręcz odwrotnie - jest ona integralną częścią magazynu, która powinna odpowiadać nowoczesnym gustom naszych czytelników - podkreśla Andrzej Stepanów, dyrektor marketingu "Newsweek Polska".
Nowa szata graficzna pisma ma pozwolić też na lepszą identyfikację felietonistów i dziennikarzy, ponieważ przy wybranych artykułach czytelnik zobaczy wizerunki ich autorów. Tygodnik w nowej oprawie stawia ponadto na ilustratorów - są to m.in.: Tomasz Walenta, którego prace publikowały "The New York Times" czy "The Washington Post", Mirosław Urbaniak czy Marcin Kuligowski, bardziej znany jako Werke.
- "Newsweek" ewoluuje, podobnie jak nasi czytelnicy. Wielu z nich jest przecież o 7 lat starszych i mają trochę inne potrzeby i spojrzenie na świat niż w momencie launchu magazynu na polski rynek. Jako tygodnik opinii jesteśmy najchętniej czytani zarówno przez menedżerów jak i młodych internautów. To zobowiązuje do poszukiwania nowych, atrakcyjnych form komunikacji - dodaje Stepanów.
Dołącz do dyskusji: "Newsweek Polska" w nowej szacie graficznej