SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

newonce.media przy 6,7 mln zł wpływów miało 800 tys. zł straty

Spółka newonce.media - właściciel internetowych newonce.net i newonce.radio, drukowanego „newonce.paper”, lokalu newonce.bar, a od br. także newonce.sport - w ub.r. zanotowała 6,75 mln zł przychodów, a przy 7,48 mln zł kosztów operacyjnych miała 796,9 tys. zł straty netto.

Magazyn „newonce.paper” i serwis newonce.net są wydawane od kilku lat, natomiast spółkę newonce.media założono w połowie 2018 roku. Jej prezesem i głównym udziałowcem jest Michał Michalski, a jesienią 2018 roku dołączył Piotr Kędzierski związany wcześniej m.in. z Rock Radiem. Został członkiem zarządu, dyrektorem artystycznym i jednym z gospodarzy porannej audycji w newonce.radio.

Wiosną ub.r. rozgłośnia ogłosiła ramówkę, w której pojawiły się m.in. audycje Kędzierskiego i Kuby Wojewódzkiego, Mateusza Gesslera oraz Witolda Szabłowskiego Natomiast jesienią stacja zaczęła nadawać audycje m.in. Filipa Kapicy i Mateusza Święcickiego, Agnieszki Borysiuk, Pezeta, Smolastego oraz Kuby Przygońskiego.

Ponadto firma uruchomiła w centrum Warszawy lokal newonce.bar, w którym mieści się studio radiowe oraz są organizowane eventy.

Wzrost „szalony co do skali”

Jak to przełożyło się na wyniki newonce.media? Według sprawozdania złożonego właśnie w KRS w ub.r. spółka zanotowała 6,75 mln zł przychodów oraz 7,48 mln zł kosztów operacyjnych.

- Wierzymy w efekty wykonanej przez nas w 2019 roku pracy. Za słusznością realizowanej przez nas strategii przemawiał silny wzrost przychodów, szczególnie wyraźny w IV kwartale 2019 roku - stwierdzili członkowie zarządu newonce.radio w sprawozdaniu. - Szczególnie zadowoleni jesteśmy z faktu, że profil podpisywanych z newonce mediaplanów w zdecydowanej większości przypadków zawierał zakup mediów wraz z niestandardowym, kreatywnym pomysłem na komunikację - dodali.

Michał Michalski przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl, że w ub.r. ok. 75 proc. wpływów firmy zapewniły newonce.net, newonce.radio i produkcja treści reklamowych. 20 proc. to przychody z newonce.bar. - Proszę jednak pamiętać, że newonce.bar to nie tylko działalność gastronomiczna, ale przede wszystkim unikalna przestrzeń, która pozwala naszym partnerom na ciekawą i angażującą komunikację z naszą społecznością - zaznacza Michalski.

Natomiast już 5 proc. łącznych wpływów pochodziło z „Newonce.paper” ukazującego się średnio w 5 tys. egz. - Newonce.paper to jedno z najstarszych mediów spółki, które wciąż pozostaje dla nas bardzo istotnym kanałem komunikacji - zapewnia szef newonce.media.

Z kolei na koszty operacyjne spółki złożyło się 4,18 mln zł wydatków określonych jako pozostałe, 2,32 mln zł na wynagrodzenia i inne świadczenia pracownicze, 820 tys. zł na zużycie materiałów i energii oraz 161,2 tys. zł na amortyzację. W ciągu roku liczba stałych współpracowników firmy zwiększyła się z prawie 25 do 45, tylko jedna osoba jest zatrudniona na etacie.

Ponadto newonce.media poniosła 69,1 tys. zł pozostałych kosztów i strat, w konsekwencji zanotowała 796,9 tys. straty netto.

- Rok 2019 traktujemy jako rok szalonego co do skali, ale gruntownie przemyślanego wzrostu, budowy silnych podstaw, zrozumienia naszych przewag - w czasie niełatwego sprawdzianu odpowiednio je wykorzystaliśmy - zapewnili Michał Michalski i Piotr Kędzierski. - Życzymy sobie równie dobrych i stabilnych lat, w których będziemy mogli realizować kolejne niesamowite projekty. A mamy na nie wiele pomysłów! - podkreślili.

- 2019 rok pokazał naszą zdolność do przekształcenia się z medium niszowego w coraz bardziej uniwersalny środek komunikacji, zachowując przy tym kluczowy element naszej tożsamości - silnie zaangażowaną społeczność dzielącą wspólne zainteresowania. Przełożyło się to na relacje z naszymi Klientami, produkty które jesteśmy gotowi im zaoferować a w konsekwencji na dynamiczny rozwój skali naszej działalności - podsumowali.

Środki z obligacji i pożyczek

Zeszłoroczne inwestycje newonce.media były finansowane, oprócz bieżących wpływów sprzedażowych, z dwóch źródeł. Na początku ub.r. spóła miała obligacje do spłaty w kwocie 587,8 tys. zł, po czym wyemitowała kolejne o wartości 2,59 mln zł. Następnie przekonwertowała wszystkie papiery dłużne na pożyczki.

Na koniec ub.r. spółka miała też 1,48 mln zł pożyczek do spłaty, z czego 1,71 mln zł to część kapitałowa, a 40,7 tys. zł odsetki.

Ruszył newonce.sport, jedna platforma newonce

Na początku br. uruchomiono serwis newonce.sport, którego dziennikarze prowadzą też audycje w newonce.radio. Szefem biznesowym nowej witryny został Piotr Pietrzak.

W br. newonce.radio oprócz wiosennej i jesiennej ramówki nowe audycje pojawiły się w okresie letnim. Wiosną współpracę ze stacją zaczęła m.in. Agnieszka Woźniak-Starak, a jesienią - Andrzej Wrona, Robert Makłowicz i Agnieszka Szydłowska.

W sprawozdaniu newonce.media podano, że liczba unikalnych słuchaczy newonce.radio wzrosła z ok. 400 tys. miesięcznie na początku ub.r. do ok. 600 tys. od czerwca do października ub.r. oraz do prawie 800 tys. w kwietniu, maju i lipcu br.

Jeszcze mocniej zwiększyła się liczba odtworzeń podcastów newonce.radio (z ok. 100 tys. miesięcznie jesienią ub.r. do prawie 600 tys. w czerwcu br.) oraz łącznych słuchaczy rozgłośni.

- Najważniejszy test przyszedł na początku 2020 roku, gdy światowy kryzys wywołany pandemią COVID-19 skutkował niespodziewaną, gwałtowną zmianą i zachwianiem rynku reklamy, mediów i komunikacji. Pisząc te słowa we wrześniu 2020 roku, możemy z pełnym przekonaniem powiedzieć, że ten trudny test zdaliśmy i z nową energią przystępujemy do dalszej, konsekwentnej realizacji naszej strategii - skomentowali członkowie zarządu newonce.media.

W br. wzrost wpływów o 15-20 proc.

- Zmiany na rynku medialnym i reklamowym wywołane przez skutki epidemii koronawirusa miały oczywiście wpływ na funkcjonowanie spółki, jednak po pierwszej i w trakcie drugiej fali epidemii możemy z całą pewnością uznać, że nasz model biznesowy okazał się odporny na tego rodzaju przeszkody, przede wszystkim dzięki silnej dywersyfikacji naszego biznesu i możliwość uzyskiwania przychodów z różnego rodzaju działalności. Dzięki temu oczekujemy, że 2020 rok zakończymy z przychodami 15-20 proc. wyższymi niż w 2019 roku - informuje Michał Michalski.

Opisuje, że wiosną br., w czasie pierwszej fali epidemii, reklamodawcy przekładali zaplanowane kampanie na później. - W okresie letnim sytuacja na rynku zdecydowanie się poprawiła, a teraz, podczas uderzenia drugiej fali widzimy już że rynek „oswoił" się z epidemią i potrafi planować i inwestować w tym zmienionym otoczeniu biznesowym - stwierdza szef newonce.media.

Wskutek epidemii wiosną na dwa miesiące zamarły rozgrywki sportowe, a piłkarskie Euro i letnie igrzyska olimpijskie zostały przełożone o rok. - To miało wpływ na realizację planów biznesowych związanych z newonce.sport, ale jako spółka wyszliśmy obronną ręką dzięki silnej dywersyfikacji źródeł naszych przychodów, a zakładając silny 2021 rok również w branży okołosportowej, pokładamy niezmiennie duże nadzieje w potencjale biznesowym naszego najmłodszego medium - komentuje Michalski.

Epidemia najmocniej uderzyła w działalność newonce.bar, który tak jak wszystkie lokale gastronomiczne w czasie wiosennego lockdownu musiał być zamknięty. Natomiast po ponownym otwarciu lokal zanotował wzrost popularności - w czerwcu i lipcu realizowano w nim ponad 10 tys. płatności miesięcznie, wobec 6-8 tys. rok wcześniej.

- Tym bardziej cieszymy się więc że bar, mimo długiego okresu przymusowego zamknięcia, wygeneruje w 2020 roku istotnie wyższe przychody niż w 2019 roku. W okresie czerwiec-wrzesień sama tylko działalność gastronomiczna wygenerowała ponad 150 proc. obrotu analogicznego okresu roku 2019 - podkreśla Michał Michalski.

W drugiej połowie października udostępniono platformę newonce (działa jako serwis www oraz aplikacja webowa i mobilna) obejmującą serwisy newonce.net i newonce.radio.

W br. oprócz Piotra Pietrzeka do zespołu newonce.media dołączyli nowi menedżerowie: Agnieszka Pudło została brand & business development directorem, Paula Gurgul - account directorem, a Marta Frączek - dyrektor kreatywną.

- Otoczenie biznesowe jest w ostatnich miesiącach bardzo dynamiczne, co powoduje, że jakiekolwiek prognozowanie jest trudne. Wierzymy jednak w normalizację na rynku i bardzo silny rok 2021, a to przekonanie jest wsparte obserwacją zachowania marek podczas drugiej, jesiennej fali epidemii - komentuje Michał Michalski.

- Znakomita większość naszych klientów dobrze dostosowała się do panujących warunków i mamy podstawy przypuszczać, że przed nami kolejne kwartały dobrej współpracy, a zima 2020/2021 wcale nie musi być okresem straconym w branży reklamowe - uważa szef newonce.media.

Z kolei udziałowcami firmy, poza Michałem Michalskim i Piotrem Kędzierskim, są Adam Wilczewski, Aneta Wilczewska i Marcin Łuniewski. Wszyscy troje zainwestowali w spółkę na początku ub.r., natomiast Łuniewski i Wilczewski kolejne pakiety udziałów kupili w połowie br.

Dołącz do dyskusji: newonce.media przy 6,7 mln zł wpływów miało 800 tys. zł straty

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kamil
Kędzierski, Woźniak-Starak, jacyś raperzy bez elementarnie poprawnej dykcji, Wojewódzki... Nie, to nie moja orbita, dziękuję bardzo.
0 0
odpowiedź
User
XYZ
Bardzo interesująca historia, ciekawe czy kiedykolwiek im się to zepnie finansowo. Pytanie czy jest to model biznesowy polegający na budowaniu czegoś od zera czy długoterminowym przepalaniu cudzych pieniędzy...
0 0
odpowiedź
User
Rafałekk
Życzmy każdej młodej spółce, żeby zrobiła 7 baniek obrotu w pierwszym roku funkcjonowania.
0 0
odpowiedź