„New York Times” zatrudni więcej specjalistów od reklamy natywnej
Dziennik „New York Times” poszukuje fachowców, którzy będą tworzyć treści na potrzeby reklamodawców. Wydawca chce wzmocnić swoją ofertę reklamy cyfrowej i dotrzeć do nowych klientów.
Ogłoszenia o poszukiwaniu do pracy specjalistów pojawiło się na społecznościowym portalu LinkedIn. Wśród pożądanych osób są między innymi wydawcy w segmencie finansów, biznesu i technologii, a także analitycy mediów społecznościowych oraz projektant UX.
Nowi pracownicy mają tworzyć kontent dla reklamodawców współpracujących z „New York Times” i wejść w skład T Brand Studio - specjalnego zespołu zajmującego się reklamą natywną, który został utworzony na początku 2014 r. Zatrudnieni fachowcy mają tworzyć treści, które klienci dziennika będą mogli wykorzystywać w swoich kampaniach reklamowych. T Brand Studio współpracuje ściśle z prowadzoną przez „NYT” platformą reklamy natywnej Paid Posts, która w III kw. 2014 r. przyniosła dziennikowi ponad 38 mln dol., o 16,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Linda Zebian, rzeczniczka „NYT” powiedziała serwisowi Capital, że od początku swojego powstania T Brand Studio przeprowadziło ponad 40 kampanii, obsługując między innymi takie marki jak Netflix i Shell.
Zebian przyznała, że nowa rekrutacja i wzmocnienie zespołu T Brand Studio jest częścią ofensywy, której „New York Times” zamierza dokonać na polu reklamy cyfrowej (więcej na ten temat). Dziennik od dawna notuje bowiem straty związane z odpływem reklamodawców z drukowanej wersji pisma, między innymi z tego powodu wydawca musiał szukać oszczędności i zwolnić jesienią 2014 r. 100 dziennikarzy (zobacz szczegóły).
Po przyjęciu nowych pracowników ich liczba w T Brand Studio zwiększy się do 35. Oprócz „New York Times” także inni amerykańscy wydawcy wzmacniają swoje działy związane z reklamą cyfrową i natywną. Serwis Buzzfeed, który czerpie większość swoich przychodów z reklamy natywnej utrzymuje zespół 60 pracowników zajmujących się tworzeniem kontentu. Z kolei „Washington Post” zatrudnia 30 takich specjalistów i zapowiada przyjęcie kolejnych 12 do końca pierwszego kwartału br.
Dołącz do dyskusji: „New York Times” zatrudni więcej specjalistów od reklamy natywnej