Netflix awansował Elizabeth Stone na stanowisko CTO
Netflix dokonał zmian na stanowiskach kierowniczych wyższego szczebla w działach reklamy, technologii i produktów. Wszystkie nowe awanse dotyczą kobiet zatrudnionych w firmie.
Elizabeth Stone, która od 2020 roku zajmowała się w firmie głównymi danymi, zostanie dyrektorem ds. technologii. Z kolei, szefowa zespołu ds. innowacji produktów konsumenckich, Eunice Kim, zostanie mianowana dyrektorem ds. produktu. Zarówno Stone, jak i Kim będą podlegać jednemu z dyrektorów generalnych Netfliksa, Gregowi Petersowi.
„Elizabeth i Eunice mają bogate doświadczenie pracy w Netfliksie i szerzej w branży technologicznej” – powiedział Peters. „Wspólnie będą kierować niezwykle ważną częścią naszego serwisu, więc nie mogę się doczekać, aby zobaczyć wszystkie sposoby, w jakie mogą ulepszyć korzystanie z platformy Netflix, dzięki czemu użytkownicy jeszcze szybciej znajdą odpowiedni film, serial lub grę” – wyjaśnił dyrektor generalny Netfliksa.
Amy Reinhard ma zostać dyrektorem ds. reklamy, ta prawdziwa weteranka Netfliksa z siedmioletnim stażem, przejmie obowiązki Jeremiego Gormana, który po roku odchodzi z pracy na stanowisku szefa sprzedaży reklam. Amy Reinhard była wcześniej wiceprezesem ds. operacyjnych Netfliksa.
Netflix ma globalnie 238 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W drugim kwartale 2023 globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem.
Dołącz do dyskusji: Netflix awansował Elizabeth Stone na stanowisko CTO