SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Naziemna telewizja cyfrowa: TVP1 liderem, Puls2 mocno w górę

Wśród odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej w lutym br. najchętniej oglądana była TVP1. Z kolei widzowie z grupy komercyjnej zdecydowanie najchętniej wybierali Polsat.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w lutym 2013 roku liderem była TVP1, której udział w analizowanej grupie, po wzroście względem stycznia 2013 roku o 0,98 proc., wyniósł 18,54 proc. Stacja ta również pierwsze miejsce zajmowała w całej populacji.

Drugie miejsce zajął Polsat, notując udział na poziomie 16,21 proc. po spadku o 1,40 proc. (stacja ta w całej populacji zajmowała miejsce trzecie).

Wśród odbiorców DVB-T na podium znalazła się jeszcze TVP2 z wynikiem na poziomie 13,63 proc. (wzrost o 0,52 proc.), a dopiero czwarte miejsce zajęła TVN (12,35 proc., spadek o 1,75 proc.). Natomiast w całej populacji trzecie miejsce zajmowała TVN, a Dwójka była dopiero czwarta (więcej na ten temat).

Na piątym miejscu w rankingu DVB-T znalazła się TV Puls, której udział w rynku wyniósł 5,84 proc. (- 7,89 proc.). Stacja miała lepszy wynik niż stacje o podobnym profilu jak TVN7 (miejsce siódme z wynikiem 5,50 proc.) i TV4 (miejsce ósme z wynikiem 4,65 proc.). Natomiast szósta pozycja należała do TVP Info, którego udział wyniósł 5,62 proc.

Udział powyżej 1 proc. zanotowały jeszcze takie stacje jak: Puls 2 (największy wzrost w rankingu wynoszący 51,14 proc., kanał ten jednak w lutym br. znacznie wydłużył godziny nadawania, więcej na ten temat), TTV, ATM Rozrywka, Polo TV, TV6 oraz Eska TV. Z kolei najwięcej straciła plasująca się na ostatnim miejscu TVP Kultura - jej wynik zmniejszył się o 24,14 proc.

DVB-T Wszyscy 4+
luty styczeń
Stacja SHR % SHR %
TVP1 18,54% 18,36%
Polsat 16,21% 16,44%
TVP2 13,63% 13,56%
TVN 12,35% 12,57%
TV PULS 5,84% 6,34%
TVP INFO 5,62% 5,45%
TVN7 5,50% 5,72%
TV4 4,65% 4,77%
Puls 2 3,31% 2,19%
TTV - Twoja Telewizja 2,50% 2,60%
ATM Rozrywka 2,44% 2,54%
Polo TV 1,74% 1,77%
TV6 1,29% 1,30%
Eska TV 1,09% 1,23%
Polsat Sport News 0,74% 0,77%
TVP Polonia 0,68% 0,71%
TVP Historia 0,56% 0,54%
TVP Kultura 0,44% 0,58%


Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 w lutym br. zdecydowanym liderem oglądalności był Polsat. Stacja ta z udziałem na poziomie 19,35 proc. zanotowała względem poprzedniego miesiąca jednak spadek o 1,58 proc. Zajmująca drugie miejsce TVP1 osiągnęła udział wynoszący już tylko 13,24 proc. (wzrost o 1,53 proc.). Niewiele niższe były udziały TVN (12,85 proc., + 0,94 proc.) oraz TVP2 (10,85 proc., - 2,16 proc.).

Piąte miejsce przypadło TV Puls (7,18 proc.), która również i tutaj zanotowała lepsze wyniki niż konkurencyjne TVN7 (6,27 proc.) i TV4 (5,67 proc.).

Również i w tym ujęciu liderem wzrostu była stacja Puls2 (wyniósł on 58,54 proc.), a liderem spadku - TVP Kultura (26,98 proc.).

DVB-T 16-49
luty styczeń
Stacja SHR % SHR %
Polsat 19,35% 19,66%
TVP1 13,24% 13,04%
TVN 12,85% 12,73%
TVP2 10,85% 11,09%
TV PULS 7,18% 8,11%
TVN7 6,27% 6,54%
TV4 5,67% 5,60%
Puls 2 3,90% 2,46%
Polo TV 3,30% 2,97%
ATM Rozrywka 2,78% 3,04%
TVP INFO 2,69% 2,73%
TTV - Twoja Telewizja 2,47% 2,76%
Eska TV 2,25% 2,30%
TV6 1,66% 1,74%
Polsat Sport News 0,77% 0,75%
TVP Polonia 0,65% 0,67%
TVP Historia 0,51% 0,55%
TVP Kultura 0,46% 0,63%


Z naziemnej telewizji cyfrowej korzysta już ponad 27 proc. gospodarstw domowych w Polsce. Prezentowane dane Nielsen Audience Measurement, uzyskane dzięki uprzejmości jednego z nadawców, dotyczą gospodarstw tylko z DVB-T.

Dołącz do dyskusji: Naziemna telewizja cyfrowa: TVP1 liderem, Puls2 mocno w górę

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rew
Czekamy na pierwsze, tradycyjne komentarze ze upadek tvp i ze tvp spada /choc wzrasta/ Do boju!!!
0 0
odpowiedź
User
Rew
Czekamy na pierwsze, tradycyjne komentarze ze upadek tvp i ze tvp spada /choc wzrasta/ Do boju!!!
0 0
odpowiedź
User
wiatr
Jak nie spada, to czemu tam tak smutno i pusto, jakby interes miał się za chwilę zlikwidować?
0 0
odpowiedź