„National Geographic” najchętniej kupowanym tytułem podróżniczym. „Voyage” o 44 proc. w dół
W październiku ub.r. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w październiku 2014 roku wyniosła 37 551 egz. i była o 8,88 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,23 proc. i uplasował się na poziomie 23 284 egz.
Z czwartej na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). W październiku ub.r. sprzedał się on w liczbie 9 306 egz., po spadku w skali roku o 2,15 proc.
Najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który w październiku 2013 roku był trzeci. Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 44,45 proc. i wyniosła 6 008 egz.
ZKDP | październik | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 55 700 | 37 569 | 37 551 | 67 630 | 43 275 | 41 212 |
NG Traveler | 37 200 | 23 284 | 23 284 | 44 845 | 24 312 | 24 312 |
Podróże | 22 500 | 10 556 | 9 306 | 23 500 | 10 873 | 9 510 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 27 000 | 9 758 | 6 008 | 30 000 | 14 566 | 10 816 |
W październiku 2014 roku w porównaniu do września 2014 roku jedynym wzrostem sprzedaży ogółem (o 3,15 proc.) pochwalić się mógł „National Geographic”, a najwięcej stracił magazyn „Voyage” - było to 17,60 proc.
ZKDP | 2014 | |||||
Wirtualnemedia.pl | październik | wrzesień | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 55 700 | 37 569 | 37 551 | 56 040 | 36 422 | 36 404 |
NG Traveler | 37 200 | 23 284 | 23 284 | 39 000 | 23 803 | 23 803 |
Podróże | 22 500 | 10 556 | 9 306 | 23 200 | 11 514 | 10 264 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 27 000 | 9 758 | 6 008 | 27 000 | 11 091 | 7 291 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” najchętniej kupowanym tytułem podróżniczym. „Voyage” o 44 proc. w dół