„National Geographic” na czele pism podróżniczych w 2014 roku. „Voyage” najbardziej w dół
W 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Większość tytułów zanotowało spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w 2014 roku wyniosła 39 112 egz. Była ona o 15,06 proc. niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,51 proc. i uplasował się na poziomie 23 773 egz.
Na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (ZPR Media), który rok wcześniej był czwarty. W ub.r. sprzedawał się on w liczbie 9 664 egz., po wzroście o 1,62 proc. To jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który spadł z miejsca trzeciego na czwarte. Jego średnia sprzedaż ogółem w zeszłym roku zmalała bowiem o 29,83 proc. i wyniosła 8 220 egz.
ZKDP | rok | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 59 856 | 39 230 | 39 112 | 74 323 | 48 218 | 46 045 |
NG Traveler | 40 899 | 23 904 | 23 773 | 47045 | 27172 | 27172 |
Podróże | 22 726 | 11 172 | 9 664 | 23 072 | 11 090 | 9 510 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 27 917 | 12 013 | 8 220 | 30 000 | 15 479 | 11 714 |
W grudniu 2014 liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do grudnia 2013 roku zmniejszył się o 5,06 proc. do 36 749 egz. Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (19 863 egz., w dół o 9,11 proc.). Natomiast z czwartej na trzecią lokatę awansowały „Podróże” (9 132 egz.; w górę o 12,62 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Voyage” - było to 32,98 proc. do 6 629 egz.
ZKDP | grudzień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 52 600 | 36 767 | 36 749 | 65 325 | 40 771 | 38 708 |
NG Traveler | 35 800 | 19 863 | 19 863 | 45 000 | 21 853 | 21 853 |
Podróże | 22 700 | 10 382 | 9 132 | 26 500 | 12 483 | 8 109 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 26 000 | 10 379 | 6 629 | 30 000 | 13 691 | 9 891 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele pism podróżniczych w 2014 roku. „Voyage” najbardziej w dół