„National Geographic” na czele pism podróżniczych po trzech kwartałach. „Voyage” z największym spadkiem
W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Większość tytułów zanotowało spadki, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 39 859 egz. Była ona o 16,50 proc. niższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 13,51 proc. i uplasował się na poziomie 24 524 egz.
Na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (ZPR Media), który rok wcześniej był czwarty. W pierwszych trzech kwartałach ub.r. sprzedawał się on w liczbie 9 880 egz., po wzroście w skali roku o 2,30 proc. To jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei najwięcej stracił magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który spadł z miejsca trzeciego na czwarte. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała bowiem o 27,29 proc. i wyniosła 8 774 egz.
ZKDP | I-III kwartał | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 61 830 | 40 010 | 39 859 | 76 842 | 49 943 | 47 733 |
NG Traveler | 42 343 | 24 683 | 24 524 | 47 677 | 28 354 | 28 354 |
Podróże | 22 668 | 11 341 | 9 880 | 22 596 | 10 985 | 9 658 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 28 333 | 12 571 | 8 774 | 30 000 | 15 831 | 12 067 |
We wrześniu 2014 liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do września 2013 roku zmniejszył się o 26,93 proc. do 36 404 egz. Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (23 803 egz., wzrost o 57,63 proc.). Natomiast z czwartej na trzecią lokatę awansowały „Podróże” (10 264 egz.; w górę o 2,75 proc.).
Również i tutaj najwięcej stracił „Voyage” - było to 37,96 proc. do 7 291 egz.
ZKDP | wrzesień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska | 56 040 | 36 422 | 36 404 | 76 900 | 51 880 | 49 817 |
NG Traveler | 39 000 | 23 803 | 23 803 | 25 559 | 25 559 | 15 101 |
Podróże | 23 200 | 11 514 | 10 264 | 23 700 | 11 275 | 9 989 |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 27 000 | 11 091 | 7 291 | 30 000 | 15 503 | 11 753 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele pism podróżniczych po trzech kwartałach. „Voyage” z największym spadkiem