SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Nasz Dziennik" nie chce reklam resortu rodziny

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Socjalnej jest w trakcie przetargu na zakup powierzchni reklamowej w prasie. “Nasz Dziennik” znajdujący się na liście tytułów, w których resort chce się promować nie jest zainteresowany taką współpracą: “Profil wydawniczy nie odpowiada treściom, które prezentuje aktualne kierownictwo ministerstwa”. 

Ojciec Tadeusz Rydzyk, fot. PAP/Tytus ŻmijewskiOjciec Tadeusz Rydzyk, fot. PAP/Tytus Żmijewski

Przetarg resortu rodziny dotyczy zakupu przestrzeni reklamowej w prasie drukowanej ogólnopolskiej i regionalnej wraz z przeniesieniem na portal internetowy danego tytułu. Wybrana w nim firma miałaby pracować dla resortu przez pół roku, a budżet na tę współpracy wynosi nieco ponad 650 tys. zł. 

Uczestniczące w nim firmy mają wraz z ofertą złożyć formularz cenowy, w którym Ministerstwo wskazało listę interesujących go tytułów. Są na niej m.in. dzienniki regionalne (21 tytułów), tygodniki i dwutygodniki ogólnopolskie, miesięczniki oraz dzienniki ogólnopolskie. Wśród tych ostatnich znalazły się: “”Fakt", “Dziennik Gazeta Prawna”, “Rzeczpospolita”, “Gazeta Wyborcza”, “Super Express”, “Puls Biznesu” oraz “Nasz Dziennik”

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Przetargiem zainteresował się Andrzej Andrysiak, prezes Rady Wydawców Stowarzyszenia Gazet Lokalnych. W swoim wpisie na X przytoczył korespondencję z biurem ogłoszeń i reklamy “Naszego Dziennika”, do którego Biuro Reklamy Gazet Lokalnych zwróciło się z prośbą o przesłanie wyceny na potrzeby tego postępowania. 

“Jesteśmy zdziwieni faktem, że obecne władze ministerstwa zamieściły nasz tytuł w przetargu. Nie byliśmy o tym poinformowani, a profil wydawniczy ”Naszego Dziennika" nie odpowiada treściom, które prezentuje aktualne kierownictwo ministerstwa i które miałyby być publikowane w wyniku przetargu" - odpisał Tomasz Kapała z biura reklamy i ogłoszeń “Naszego Dziennika”. Dodał, by w przyszłości tytuł nie był uwzględniany w przetargach resortu rodziny, ponieważ wydawca nie przewiduje z nim współpracy w jakimkolwiek zakresie. 

“Nasz Dziennik” dalej pod kreską

Spółka Spes, wydająca m.in. „Nasz Dziennik”, w ub.r. zmniejszyła nieco koszty operacyjne, ale dalej były one wyższe od przychodów, które wzrosły o 4,2 proc. Strata netto firmy zmalała z 542 do 312 tys. zł.

W ub.r. firma osiągnęła 18,42 mln zł przychodów sprzedażowych, o 4,2 proc. więcej niż przed rokiem (17,74 mln zł). Spółka oprócz „Naszego Dziennika” wydaje miesięcznik „Szlachetne Zdrowie”. Przychody ze sprzedaży obu tytułów wzrosły z 12,82 do 13,03 mln zł. 

Wyniki sprzedaży „Naszego Dziennika” nie są audytowane przez Polskie Badania Czytelnictwa. 

Dołącz do dyskusji: "Nasz Dziennik" nie chce reklam resortu rodziny

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
czytelnik
Rydzyk nie chce pieniędzy? 😂
odpowiedź
User
G
Hehe, ładnie są zacietrzewieni, że nie chcą realizować kampanii i wolą nie zarobić. Jeszcze pół roku temu chętnie realizowali kampanie z budżetu państwa i SSP.

To niech nie marudzą w przyszłości, że po zmianie władzy nie mieli oferty współpracy skoro teraz odmawiają.
odpowiedź
User
Wed
Ta sytuacja pokazuje różnicę między obecnym i poprzednim rządem. Jak widać aktualnie reklamy są zamawiane bez ideologicznych ograniczeń ze strony dysponenta środków publicznych. A jeśli ND nie chce ich zamieszczać, to oczywiście ma do tego prawo.
odpowiedź