Wybory napędziły ruch na portalach. Onet przed WP.pl, rekord TVN24.pl (Mediapanel z października)
W miesiącu z końcówką kampanii i wyborami parlamentarnymi mocno wzrosła odwiedzalność portali horyzontalnych. Przeglądarkowy Onet wysunął się nad WP.pl, a TVN24.pl zyskał 2,9 mln użytkowników, windując w górę wyniki całej Grupy TVN Warner Bros. Discovery. W internecie aktywnych było 29,7 mln Polaków.
Według wyników badania Mediapanel w październiku br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,96 mln polskich internautów, co przełożyło się na 97,47 proc. zasięgu. Każdy użytkownik spędził tam średnio 20 godzin, 2 minuty i 43 sekundy. Miesiąc wcześniej Grupa Google zanotowała 28,75 mln użytkowników, 96,84 proc. zasięgu oraz 19 godzin, 22 minuty i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Na TikToku niewiele krócej niż na Facebooku, Instagramie i Messengerze
Niewielkie wzrosty osiągnęły też inni wydawcy społecznościowi i e-commerce’owi. Meta Platforms zanotowała wzrost z 25,27 do 25,5 mln użytkowników, klasyfikowany osobno WhatsApp - z 14,55 do 14,85 mln, Grupa Allegro - z 20,05 do 20,37 mln, a w przypadku Grupy OLX liczba odwiedzających zmalała z 16,72 do 16,46 mln.
Facebook, Instagram i Messenger w sumie przyciągnęły przeciętnego internautę średnio na 23 godziny, 18 minut i 34 sekundy, podczas gdy we wrześniu były to 22 godziny i 51 minuty. Natomiast na TikToku przeciętny użytkownik spędził 18 godzin, 32 minuty i 5 sekund, wobec 18 godzin, 18 minut i 28 sekund miesiąc wcześniej.
Z pozostałych grup tylko WhatsApp przekroczył pułap 3 godzin: w październiku przyciągał odwiedzającego średnio na 3 godziny, 6 minut i 21 sekund, a we wrześniu na 6 minut i sekundę dłużej
TVN WBD blisko Polska Press
Mocno w górę poszły natomiast wyniki wydawców największych portali horyzontalnych. Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost z 21,06 do 21,57 mln użytkowników oraz z 2 godzin, 9 minut i 7 sekund do 2 godzin, 29 minut i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania, Grupa Ringier Axel Springer Polska - z 20,83 do 21,49 mln internautów oraz z godziny, 51 minut i 43 sekund do 2 godzin, 12 minut i 47 sekund średniego czasu, a Grupa Agora - z 18,41 do 19,37 mln internautów oraz 36 minut i 17 sekund do 44 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania.
W serwisach i aplikacjach Grupy TVN Warner Bros. Discovery liczba odwiedzających poszła w górę z 14,53 do 16,57 mln (przy spadku średniego czasu o 3,5 minuty), dzięki czemu wydawca przesunął się z trzynastego na dziewiąte miejsce.
Znacznie słabiej wzrosła liczba użytkowników Grupy Polsat-Interia (z 20,6 do 20,98 mln), Grupy Polska Press (z 16,8 do 17,24 mln) i Grupy ZPR Media (z 16,13 do 16,35 mln).
W październiku z internetu korzystało 29,7 mln Polaków, tyle samo co niż miesiąc wcześniej. Natomiast liczba użytkowników aktywnych w sieci codziennie wzrosła z 24,9 do 25,2 mln.
TVN24.pl zyskał prawie 3 mln internautów
Google.com osiągnął wzrost z 26,87 do 27,31 mln użytkowników, przeglądarkowy Facebook - z 20,06 do 20,38 mln, a YouTube - z 18,76 do 19,56 mln. W tym ostatnim przeciętny czas korzystania wydłużył się z 4 godzin, 58 minut i 13 sekund do 5 godzin, 12 minut i 43 sekund, a w przeglądarkowym Facebooku - z 2 godzin, 44 minut i 17 sekund do 2 godzin, 59 minut i 57 sekund.
W przeglądarkowym Onecie liczba internautów zwiększyła się z 16,09 do 17,7 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z godziny, 33 minut i 25 sekund do godziny, 48 minut i 8 sekund. W tej pierwszej statystyce portal wyprzedził WP.pl, gdzie liczba użytkowników wzrosła nieco słabiej - z 16,38 do 17,49 mln, a przeciętny czas korzystania z godziny, 38 minut i 52 sekund do godziny, 54 minut i 59 sekund.
Interia.pl osiągnęła wzrost z 14,82 do 15,82 ml odwiedzających, a Gazeta.pl - z 12,41 do 13,96 mln. Natomiast na TVN24.pl liczba internautów poszybowała w górę z 10,32 do 13,19 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z 19 minut i 24 sekund do 23 minut i 21 sekund.
Dłużej na Netfliksie
Na komputerach liczba użytkowników stron i aplikacji Grupy Google zwiększyła się z 21,88 do 22,22 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego - z 5 godzin, 25 minut i 9 sekund do 5 godzin, 39 minut i 19 sekund. Meta Platforms osiągnęła wzrost z 12,5 do 12,79 mln odwiedzających oraz 4 godzin, 8 minut i 35 sekund do 4 godzin, 29 minut i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Na Netfliksie średni czas korzystania wydłużył się z 7 godzin, 34 minut i 53 sekund do 7 godzin, 58 minut i 51 sekund, przy wzroście liczby użytkowników z 2,59 do 2,75 mln.
WP.pl zanotowała wzrost z 7,5 do 8,16 mln użytkowników, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z godziny, 56 minut i 26 sekund do 2 godzin, 11 minut i 55 sekund. Utrzymała przewagę nad przeglądarkowym Onetem, gdzie liczba internautów zwiększyła się z 6,34 do 7,22 mln, a przeciętny czas z 2 godzin, 6 minut i 54 sekund do 2 godzin, 16 minut i 49 sekund.
1 2
Dołącz do dyskusji: Wybory napędziły ruch na portalach. Onet przed WP.pl, rekord TVN24.pl (Mediapanel z października)