SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wybory napędziły ruch na portalach. Onet przed WP.pl, rekord TVN24.pl (Mediapanel z października)

W miesiącu z końcówką kampanii i wyborami parlamentarnymi mocno wzrosła odwiedzalność portali horyzontalnych. Przeglądarkowy Onet wysunął się nad WP.pl, a TVN24.pl zyskał 2,9 mln użytkowników, windując w górę wyniki całej Grupy TVN Warner Bros. Discovery. W internecie aktywnych było 29,7 mln Polaków.

Według wyników badania Mediapanel w październiku br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,96 mln polskich internautów, co przełożyło się na 97,47 proc. zasięgu. Każdy użytkownik spędził tam średnio 20 godzin, 2 minuty i 43 sekundy. Miesiąc wcześniej Grupa Google zanotowała 28,75 mln użytkowników, 96,84 proc. zasięgu oraz 19 godzin, 22 minuty i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na TikToku niewiele krócej niż na Facebooku, Instagramie i Messengerze

Niewielkie wzrosty osiągnęły też inni wydawcy społecznościowi i e-commerce’owi. Meta Platforms zanotowała wzrost z 25,27 do 25,5 mln użytkowników, klasyfikowany osobno WhatsApp - z 14,55 do 14,85 mln, Grupa Allegro - z 20,05 do 20,37 mln, a w przypadku Grupy OLX liczba odwiedzających zmalała z 16,72 do 16,46 mln.

Facebook, Instagram i Messenger w sumie przyciągnęły przeciętnego internautę średnio na 23 godziny, 18 minut i 34 sekundy, podczas gdy we wrześniu były to 22 godziny i 51 minuty. Natomiast na TikToku przeciętny użytkownik spędził 18 godzin, 32 minuty i 5 sekund, wobec 18 godzin, 18 minut i 28 sekund miesiąc wcześniej.

Z pozostałych grup tylko WhatsApp przekroczył pułap 3 godzin: w październiku przyciągał odwiedzającego średnio na 3 godziny, 6 minut i 21 sekund, a we wrześniu na 6 minut i sekundę dłużej

TVN WBD blisko Polska Press

Mocno w górę poszły natomiast wyniki wydawców największych portali horyzontalnych. Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost z 21,06 do 21,57 mln użytkowników oraz z 2 godzin, 9 minut i 7 sekund do 2 godzin, 29 minut i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania, Grupa Ringier Axel Springer Polska - z 20,83 do 21,49 mln internautów oraz z godziny, 51 minut i 43 sekund do 2 godzin, 12 minut i 47 sekund średniego czasu, a Grupa Agora - z 18,41 do 19,37 mln internautów oraz 36 minut i 17 sekund do 44 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W serwisach i aplikacjach Grupy TVN Warner Bros. Discovery liczba odwiedzających poszła w górę z 14,53 do 16,57 mln (przy spadku średniego czasu o 3,5 minuty), dzięki czemu wydawca przesunął się z trzynastego na dziewiąte miejsce.

Znacznie słabiej wzrosła liczba użytkowników Grupy Polsat-Interia (z 20,6 do 20,98 mln), Grupy Polska Press (z 16,8 do 17,24 mln) i Grupy ZPR Media (z 16,13 do 16,35 mln).

W październiku z internetu korzystało 29,7 mln Polaków, tyle samo co niż miesiąc wcześniej. Natomiast liczba użytkowników aktywnych w sieci codziennie wzrosła z 24,9 do 25,2 mln.

TVN24.pl zyskał prawie 3 mln internautów

Google.com osiągnął wzrost z 26,87 do 27,31 mln użytkowników, przeglądarkowy Facebook - z 20,06 do 20,38 mln, a YouTube - z 18,76 do 19,56 mln. W tym ostatnim przeciętny czas korzystania wydłużył się z 4 godzin, 58 minut i 13 sekund do 5 godzin, 12 minut i 43 sekund, a w przeglądarkowym Facebooku - z 2 godzin, 44 minut i 17 sekund do 2 godzin, 59 minut i 57 sekund.

W przeglądarkowym Onecie liczba internautów zwiększyła się z 16,09 do 17,7 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z godziny, 33 minut i 25 sekund do godziny, 48 minut i 8 sekund. W tej pierwszej statystyce portal wyprzedził WP.pl, gdzie liczba użytkowników wzrosła nieco słabiej - z 16,38 do 17,49 mln, a przeciętny czas korzystania z godziny, 38 minut i 52 sekund do godziny, 54 minut i 59 sekund.

Interia.pl osiągnęła wzrost z 14,82 do 15,82 ml odwiedzających, a Gazeta.pl - z 12,41 do 13,96 mln. Natomiast na TVN24.pl liczba internautów poszybowała w górę z 10,32 do 13,19 mln, a średni czas spędzony przez każdego - z 19 minut i 24 sekund do 23 minut i 21 sekund.

Dłużej na Netfliksie

Na komputerach liczba użytkowników stron i aplikacji Grupy Google zwiększyła się z 21,88 do 22,22 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego - z 5 godzin, 25 minut i 9 sekund do 5 godzin, 39 minut i 19 sekund. Meta Platforms osiągnęła wzrost z 12,5 do 12,79 mln odwiedzających oraz 4 godzin, 8 minut i 35 sekund do 4 godzin, 29 minut i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na Netfliksie średni czas korzystania wydłużył się z 7 godzin, 34 minut i 53 sekund do 7 godzin, 58 minut i 51 sekund, przy wzroście liczby użytkowników z 2,59 do 2,75 mln.

WP.pl zanotowała wzrost z 7,5 do 8,16 mln użytkowników, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z godziny, 56 minut i 26 sekund do 2 godzin, 11 minut i 55 sekund. Utrzymała przewagę nad przeglądarkowym Onetem, gdzie liczba internautów zwiększyła się z 6,34 do 7,22 mln, a przeciętny czas z 2 godzin, 6 minut i 54 sekund do 2 godzin, 16 minut i 49 sekund.

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Wybory napędziły ruch na portalach. Onet przed WP.pl, rekord TVN24.pl (Mediapanel z października)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Węglar
Jak to jest, przecież naczelny wp, chwalił się że wp wygrała wybory. Na spotkaniu produktowym nawet się chwalił przed prezeską
odpowiedź
User
Jonke
Brawo tvn24.pl!
odpowiedź
User
Sceptyczny
Kogoś jeszcze jarają te topki?
odpowiedź