SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Undress for Love”, „Resurrection Makeover” i „Extreme Animal Selfie” wśród nowych formatów telewizyjnych

W tym roku wśród najpopularniejszych formatów zagranicznych na świecie znajdują się „The Wall”, „MasterChef” czy „Ex on the beach”. Wśród nowości zadebiutowały m.in.: „Undress for Love”, „Resurrection Makeover” i „Extreme Animal Selfie” - wynika z raportu firmy The Wit, zaprezentowanej na konferencji ScreenLovers.

Virginia Mouseler, założycielka międzynarodowej firmy The Wit, monitorującej formaty i trendy programowe w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl stwierdza, że obecnie mamy takie czasy, że każdy chce być sławny. Dlatego na całym świecie dominują programy typu talent-show, ale mamy również w ofercie sporo formatów randkowych.

Według niej w najbliższych latach produkowanych będzie coraz więcej programów o coraz bardziej zróżnicowanej tematyce. - Telewizja będzie dążyć do zaspokojenia potrzeb wszystkich widzów. Dlatego będą powstawać formaty dla wszystkich grup docelowych, od tych niszowych do tych najbardziej szerokich - mówi nam.

Najwięcej nowych programów powstaje w krajach Europy Zachodniej, m.in. w Wielkiej Brytanii czy Holandii. Według Virginii Mouseler wynika to z tego, że państwa te posiadają dużo zasobów, np. na wyspach brytyjskich nadaje BBC, a w Holandii programy tworzy John de Mol, który jest światowym specjalistą w tym zakresie. Dzięki temu kraje te już od wielu lat zwracają się ku eksportowi. - Ogromną zaletą Wielkiej Brytanii jest również uniwersalny język - dodaje Mouseler.

Portal Wirtualnemedia.pl zapytał ekspertkę, czy programy rozrywkowe z Polski mają szansę się pojawić na rynku globalnym. Odpowiada ona na to pytanie twierdząco, ale jednocześnie informuje że potencjalnie tworząc takie projekty nasz kraj powinien zainwestować w ich rozwój i marketing. - W dzisiejszych czasach każdy kraj ma na to szansę. Kupujący nie mają uprzedzeń związanych z pochodzeniem danego projektu, tylko patrzą na jakość. Jeśli jest ona na poziomie międzynarodowym, to wtedy są w stanie dany format zakupić - komentuje Virginia Mouseler.

„The Wall” najpopularniejszym formatem na świecie

Wśród zaprezentowanych przez Virginię Mouseler pięciu najpopularniejszych międzynarodowych formatów w okresie od stycznia do września 2018 roku pierwsze miejsce należało do amerykańskiego projektu „The Wall”, który powstał w 2016 roku. Jest to teleturniej, w którym drużynę tworzy dwoje zawodników odpowiadających na pytania. Kluczową rolę odgrywa wysoka ściana u spodu której znajdują się kieszenie z określonymi kwotami pieniędzy. Po każdym pytaniu, ze szczytu labiryntu spada kula i odbija się od gęsto rozmieszczonych kołków, które w nieprzewidywalny sposób zmieniają trajektorię kuli tak, że do ostatniego momentu nie wiadomo, w którą z 15 kieszeni otworów kula wpadnie i jaką wskaże kwotę.

W ciągu dwóch lat istnienia formatu zrealizowane zostały jego lokalne edycje w kilkudziesięciu krajach, w tym w Polsce. Teleturniej ten nosi nazwę „The Wall. Wygraj marzenia” i od września ub.r. jest pokazywany w TVP1.

Drugie miejsce zajmuje brytyjskie reality-show „This time next year”. Formuła powstałego w 2016 roku projektu polega na tym, że jego uczestnicy składają publiczną obietnicę, że w ciągu 12 miesięcy zrealizują dane cele. Po tym czasie widzowie mogą zobaczyć, w jakim stopniu udało się to zrealizować.

Kolejną pozycję zajmuje znany również na polskim rynku format „MasterChef” (emisja od 2012 roku w TVN) oraz jego mutacja „MasterChef Junior” (od 2016 roku w tej samej stacji). W kulinarnym programie rywalizują ze sobą kucharze amatorzy. Projekt ten powstał w Wielkiej Brytanii w 1990 roku.

Czwarty w zestawieniu był „Ex on the beach”, który zrealizowany został przez Viacom w 2014 roku (również na wyspach brytyjskich). Format ten od 2016 roku oglądać można w naszym kraju pod tytułem „Ex na plaży Polska”. Formuła tego projektu polega na tym, że kilkoro singli jest wysyłanych na wakacje, a w trakcie odpoczynku dołączają do nich byli partnerzy.

Pierwszą piątkę uzupełnia muzyczny format „The four”. Powstał on w Rosji w zeszłym roku.

14 nowych formatów w tym roku

Virginia Mouseler na swoim wystąpieniu zaprezentowała 14 nowych formatów, które zadebiutowały na świecie w tym roku. Najwięcej, bo aż 5 projektów z jej listy, to programy randkowe. Wśród poszczególnych krajów najwięcej formatów wprowadziła Holandia - cztery, a drugie miejsce pod tym względem zajęła Wielka Brytania (trzy).

„Making love” - Francja

W tym programie 6 singli próbuje znaleźć swoją miłość życia. Ich pierwszym krokiem w tym celu jest uprawianie seksu. Formuła programu polega na tym, że eksperci łącza w pary danych uczestników, którzy się spotykają w tzw. „Love Hotel” i na pierwszej randce uprawiają seks. Następnie mają miesiąc czasu na poznanie się, aby następnie zdecydować, czy chcą być razem.

„Personal Dater” - Wielka Brytania

Formuła tego projektu polega na tym, że dwóch przyjaciół przy pomocy sztucznej inteligencji nawzajem dopasowuje sobie kandydatów na partnerów.

„Undress for Love” - Holandia

To kolejny program o tematyce randkowej. Polega on na tym, że single wybierają kandydatów na partnerów na podstawie wyglądu. Początkowo widzą ich nagie ciała - z wyjątkiem twarzy, która jest im pokazywana w dalszej kolejności.

„Forever or Never” - Hiszpania

W tym projekcie single spotykają się z 4 potencjalnymi kandydatami na partnera będącymi w różnym wieku.

„Golden boys” - Holandia

Program ten skierowany jest do osób starszych poszukujących miłości. Jego formuła polega na tym, że mężczyźni w wieku 70 i więcej lat szukają swojej miłości w gronie 25 starszych pań.

„Resurrection Makeover” - Japonia

W tym projekcie zwyczajni ludzie dzięki zastosowaniu nowoczesnych technik i specjalnego makijażu mogą się połączyć ze swoimi bliskimi, którzy przedwcześnie zmarli.

„Voices from the Grave” - Wielka Brytania

Śmiertelnie chorzy ludzie tuż przed swoją śmiercią decydują się na nagranie wiadomości dla swoich bliskich. Po śmierci, materiał jest przekazywany.

„Beauty Match” - Francja

Grupa influencerów posiadających miliony fanów w swoich kanałach social media rywalizują ze sobą przeprowadzając metamorfozy z osobami, które chcą poprawić swój wygląd. Wygra ta osoba, która zdobędzie największą liczbę lajków pod zdjęciem uczestników z metamorfozą.

„Travel With a Goat” - Holandia

Celebryci udają się do różnych krajów świata wraz ze zwierzęciem hodowlanym, np. kozą, czy świnią. Następnie z lokalnymi mieszkańcami udają się w podróż np. po pustyni, czy do lasu. Będąc w trudnych warunkach i nie mając jedzenia muszą zdecydować, czy zabić zwierzę aby pozyskać z niego pożywienie.

„Extreme Animal Selfie” - Japonia

Formuła tego programu polega na robieniu selfie ze zwierzętami. Wygrywa ten uczestnik, któremu uda się sfotografować z najbardziej niebezpiecznym zwierzęciem.

„The Secret Life of 5 Year olds on Holiday” - Wielka Brytania

Grupa dzieci w wieku od 4 do 6 lat wysyłana jest na wakacje. Dzieci w tym czasie przebywają razem i są obserwowane przez rodziców, a także ekspertów, którzy śledzą ich rozwój osobisty (np. jak się bawią oraz jak reagują na dane sytuacje).

„Taboo” - Belgia, Australia

Komik spędza tydzień z osobami niepełnosprawnymi, aby zbadać tabu społeczeństwa: osoby upośledzone umysłowo oraz śmiertelnie chore. W tym samym czasie artysta pisze scenariusz komediowy. Po tygodniu wykonuje go przed publicznością na żywo.

„In the car” - Szwajcaria

W tym projekcie bierze udział 5 osób, którzy przez kilka dni muszą żyć w samochodzie. Publiczność stopniowo eliminuje poszczególnych uczestników.

„High cousine” - Holandia

Dwóch doświadczonych szefów kuchni podróżuje po świecie i poznaje kulturę narkotykową panującą w danych regionach. Nastepnie przygotowują posiłki z dodatkiem używek.

W 2018 roku swoją premierę miał również „The Voice Senior”, czyli kolejna (po „The Voice Kids”) modyfikacja należącego do Talpa Content formatu telewizyjnego „The Voice”. Rywalizują w nim uczestnicy w wieku powyżej 60 lat, program jest już emitowany w kilku krajach.

Virginia Mouseler firmę The Wit założyła w 1996 roku. Z jej usług korzystają najwięksi na świecie nadawcy telewizyjni, producenci oraz dystrybutorzy. Jest również prelegentką na ważnych światowych konferencjach, oraz autorką książek. Ukończyła filozofię, psychoanalizę oraz najwyższą szkołę biznesu.

Dołącz do dyskusji: „Undress for Love”, „Resurrection Makeover” i „Extreme Animal Selfie” wśród nowych formatów telewizyjnych

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nick
ale tutaj piszecie błędy :/ nigdy nie wejdę więcej na tę stronę.

Poprawiam idiotę który pisał wam tekst.

Undress for love już jest na antenie i uczestnicy widzą całe swoje nagie ciała a nie jak ktoś napisał z wyjątkiem twarzy...
0 0
odpowiedź
User
gość
trochę odważne iszokujące te nowe programy, część z nich ciezko aby w dość konserwatywnej polsce się przyjęła
0 0
odpowiedź
User
widz
Brakuje jakiegoś show z eutanazją i aborcją.
0 0
odpowiedź